I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Eller omvendt, det er en rigtig skidt ide ikke at gøre det, da bremserne vil komme til at hyle og kan sætte/bremse skævt sig hvis de ikke er smurte på bagpladen. Man skal selvfølgelig være opmærksom på ikke at få noget af det på selve bremsefladen, da det kan være livsfarligt, men hvis man holder det på bagsiden, så er det det helt rigtige at gøre.
Alle mekanikere jeg kender smører altid bag på bremseklodser, de bruger godt nok noget alu pasta, der kan tåle lidt højere temperatur, men har snakket med min MC mekaniker omkring dette, og han siger at kobberfedt er langt rigeligt, han bruger kun alu fedtet fordi det har en lidt højere temperatur grænse, men kobberfedts temperatur grænse er langt over hvilke temperaturer der normalt vil være på en bremseklods (på normale køretøjer, ikke superbiler/racerbiler ol)
HVIS kobberfedtet får bremsevæsken til at koge, så er det fordi der er kommet for meget vand i væsken, og det er for gammelt, bremsevæske har et ekstrems højt kogepunkt, og hvis man tror det er et problem, så bruger man bare DOT 5,1 istedet for DOT 4,0 der er kogepunktet hævet med ca det dobbelte (bruger selv altid 5,1 på alle køretøjer)
Kobberfedt er ligeledes rigtig godt at smøre på alle bolte inden de monteres igen på en scooter når man har haft pillet noget af. Lige en tur på stålbørsten med bolten hvis den er lidt rusten, og så smøres med kobberfedt inden montering igen, så kan man få den af igen om et par år når der skal skiftes noget igen.