Højresvingende møgbiler!

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, så skete det jo igen i dag!
En lille gammel mand der knap kunne se over rattet, skulle til højre og havde åbenbart stiv nakke, for han drejede ikke hovedet men det gjorde bilen, lige ud foran mig. Og han sansede bare ikke en hat af det hele.

Jeg kan blive fuldstændig rasende og helt uforstående på samme tid, for hvad tænker han på? Var det en enkelt fejl, eller kører han altid sådan? Satser han bare på der er frit eller hvad? Jeg fatter det ikke!
Det er ihvertfald mennesker der ikke har begreb om at deres tonstunge metalkasse faktisk kan være dødbringende.
For 9. gang på 2 år er det helt op på bremsen, for at undgå at banke ind i sådan en tåbe!

Højresvingende mordforsøg jeg har overlevet indtil videre:

1. Ung mor med alt for travlt med ungerne, tåbe!
2. Ældre par, der bare ikke rigtig sanser noget mer, tåbe!
3. Ung fyr i sportsvogn, tåbe!
4. Lille hvid kassevogn, tåbe!
5 45 scooter, temmelig slingrende, tåbe!
6. Lille hvid kassevogn, tåbe!
7. Taxatåbe!
8. Ældre kvinde i kia, tåbe!
9. Og senest En gammel narhat!


Ja, vi laver jo alle fejl, men når man styrer rundt blandt andre mennesker med sin jernkasse, har man altså en særlig forpligtigelse til at være yderst opmærksom og udvise særlig agtpågivenhed. Altså IKKE lægge makeup og IKKE tjekke FB på mobilen! TOSSER!!

Og jeg kan ikke lade være med at tænke på de helt unge nye scootertrafikanter, der overhovedet ingen erfaring med biler har, og ingen forudsætning for at læse trafikken, men må stole blindt på at alle bilerne gør som de skal.
Til dem vil jeg sige: Højresvingende biler er jeres absolut største fjende!

Tak, jeg skulle bare lige af med det...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror det er meget godt hvis man hver gang tænker at folk ikke holder tilbage.
Så passer man mere på sig selv, sætter farten ned og er klar til at bremse hvis de ikke holder tilbage.
Også kan man bruge hornet for at komme af med sin frustration.

Eventuelt sætte et meget højere horn på fordi jeg tror der er mange bilister der ikke har reskpekt for en almindeligt scooter horn, altså jeg tror simpelhen ikke de tager det seriøst når det ikke dytter så højt.

sonofthewindsinc har et godt horn på sin cykel.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Jps »

Efter jeg har sat bilhorn (twinhorn) på begge mine Big's har jeg oplevet mere respons fra biler, iform af at de holder sig i skindet mht til at svinge ind foran mig.
Den seneste højresvingene bilist var dog lidt tungnem, så ham fangede jeg ved en Fakta og gav ham en ordentlig skideballe, om at næste gang anmeldte jeg ham sgu for at overse/ignorere knallerter, for mig havde han ikke set sagde han trods jeg var 3 meter fra, at ramme ham. Jeg nåede dog at bremse ned, og heldigt jeg kun kan køre lidt over 30 på begge mine scootere, for ellers havde jeg nok smagt asfalt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps bruger du så hornet inden der sker noget hvis du for eksempel tror at folk ikke har tænkt sig at holde tilbage eller bruge du det først når de gør noget forkert ?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jps bruger du så hornet inden der sker noget hvis du for eksempel tror at folk ikke har tænkt sig at holde tilbage eller bruge du det først når de gør noget forkert ?
Jeg bruger det, når jeg kan forudse at bilisten ikke vil holde tilbage. Det kan jeg jo så ikke altid, men hornet vækker bilisterne alligevel.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, det er vigtigt at kunne blive hørt. Efter min 3 højresvingsepisode monterede jeg et 2-tonet kompressorhorn i frustration.
Det er rart at kunne vække bilisterne i nogle tilfælde, men det forhindrer jo ikke at folk laver fejl.
Og på cykelstien har det næsten ingen virkning, da det lyder som en bil, reagerer cykelisterne ikke på det.
Men skønt at kunne SKÆLDE ud med et kæmpe brøl!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis jeg havde sådan et højt horn så ville jeg nok kun bruge det til bilister og større køretøjer.
Ved cyklister ville jeg nok højst bruge det almindelige horn.
Men kommer jo an på situationen.

Hvis det er nogen cyklister der køre parrallet med hinanden og jeg ikke kan komme forbi så køre jeg bare bag dem så plejer de gerne og opdage mig efter nogen sekunder selvom jeg ikke dytter.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ha ha, der har 2-taktere en fordel. De larmer så vildt, at de kan høres i hele byen. De behøver nærmest ingen horn.
Men når man kommer listende med sin 4-takter, der lige har fået stillet ventiler, skal man tit tæt på før man bliver hørt.
Nej, jeg bruger det sjældent til cykler, det skulle være fx. hvis længere fremme hele familien kører side om side,
så kan et lille trut, på god afstand få dem ind til siden, inden jeg når derhen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Jps »

Kymconørden skrev:Ha ha, der har 2-taktere en fordel. De larmer så vildt, at de kan høres i hele byen. De behøver nærmest ingen horn.
Men når man kommer listende med sin 4-takter, der lige har fået stillet ventiler, skal man tit tæt på før man bliver hørt.
Nej, jeg bruger det sjældent til cykler, det skulle være fx. hvis længere fremme hele familien kører side om side,
så kan et lille trut, på god afstand få dem ind til siden, inden jeg når derhen.

Mine Big's larmer ikke, kan jeg så fortælle dig. Ihvertfald ikke så højt at cyklisterne gider flytte sig. Så indimellem bruger jeg mit twinhorn :). Og jeg tror ikke det er muligt at bruge det originale horn, idet det er de 2 ledninger der er brugt til twinhornet.

Desuden, hvis der er muligt skal der jo bruges en trykknap eller en kontakt med pind, så man kan skifte mellem hornene, og den er ikke nem at finde plads til på en Big. Men jeg er da villig til at gøre et forsøg, på et tidspunkt :).
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Højresvingende møgbiler!

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jps skrev: eller en kontakt med pind, så man kan skifte mellem hornene, og den er ikke nem at finde plads til på en Big. Men jeg er da villig til at gøre et forsøg, på et tidspunkt :).
Jeg overvejede også en omskifter, men det går nok ikke.
Når man virkelig skal bruge hornet i en situation, er der ikke tid til at fumle med omskiftere, og hvad står omskifteren så på, bilist eller cykel? Og har man 2 tryk, en til hver, kan man så i splitsekundet vælge den rigtige knap?
Jeg droppede det.

Og med hensyn til 2-takt. Ja ok, det er nok de unge rødder med tun og vilde omdr. jeg tænker på.
For sikken da en larm. :shh:
Besvar