2 bilister ser ikke cyklist

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

:yikes:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af Jps »

Sikken en idiot af en bilist. Det sker jo desværre også herhjemme.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af --- »

Jps skrev:Sikken en idiot af en bilist. Det sker jo desværre også herhjemme.
Ja, sidste dag jeg kom kørende, kom der en bil op på siden af mig og skreg: Så kør da ind på cykelstien. :evil: Og jeg kører jo på 45ér.

Men jeg stoppede og skrev hans nummerplade op på mobilen, og anmeldte ham for chikane.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Barden skrev:Ja, sidste dag jeg kom kørende, kom der en bil op på siden af mig og skreg: Så kør da ind på cykelstien. :evil: Og jeg kører jo på 45ér.
:wtf: Oplevede det omvendte hvor en cyklist sagde jeg ikke måtte køre på cykelstien (det er en 30 km/t scooter) men han sagde det stille og rolig. Han var åbenbart kun vandt til at se cykler på cykelstien.

Tror du der blev råbt efter dig fordi bilisten følte du var i vejen eller langsom eller noget eller fordi bilisten troede at du i følgen loven skulle køre på cykelstien ?
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af --- »

scootergrisen skrev: :wtf: Oplevede det omvendte hvor en cyklist sagde jeg ikke måtte køre på cykelstien (det er en 30 km/t scooter) men han sagde det stille og rolig. Han var åbenbart kun vandt til at se cykler på cykelstien.
Ja så er det ikke nemt når vi hverken må køre blandt biler eller cykelsti.:lol: Tror der er mange der ikke aner en pind om hvilke scootere der skal køre hvor. :(
scootergrisen skrev:
Tror du der blev råbt efter dig fordi bilisten følte du var i vejen eller langsom eller noget eller fordi bilisten troede at du i følgen loven skulle køre på cykelstien ?
Jeg tror han mente at jeg skulle køre på cykelstien. :yikes:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af Jps »

Ja, jeg oplever da også ind imellem personer, der ikke aner hvor en knallert 30 eller 45'r skal køre. Og det finder jeg mystisk, da de jo færdes i trafikken dagligt, enten i bil eller på mc. Og jeg har da også fået kastet eder og forbandelser efter mig, selv om jeg har placeret mig korrekt efter færdelslovens paragraffer :) Som regel når jeg at svare tilbage at "se at få læst færdselsloven, mester". :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps skrev:Ja, jeg oplever da også ind imellem personer, der ikke aner hvor en knallert 30 eller 45'r skal køre. Og det finder jeg mystisk, da de jo færdes i trafikken dagligt, enten i bil eller på mc. Og jeg har da også fået kastet eder og forbandelser efter mig, selv om jeg har placeret mig korrekt efter færdelslovens paragraffer :) Som regel når jeg at svare tilbage at "se at få læst færdselsloven, mester". :D
Det kan være de tror hver gang der er en scooter der køre på vejen med bilerne at det er ulovligt også for det meste siger de ikke noget men så samler de lige deres vrede samme også når de ser scooter nummer 30 der igen køre ulovligt på vejbanen :x så køre de lige op på siden og læsser deres lort ud af vinduet.

Glad for der er cykelstier mange steder herinde så er man ligesom afskildt fra bilerne når man køre 30 scooter.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det er sgu også lidt indviklet for trafikanter der ikke kender til reglerne. Nogle scootere kører på vejen, nogle på cykkelstien. Nogle med gule plader, nogle med hvide, nogle helt uden plader. nogle hurtigere end andre, osv osv. Total forvirring.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Folk skal jo "bare" konsenterer sig om at køre og ikke sidde og lege politibetjent og råbe til andre at de skal se om komme væk fra vejen.
Det da fint nok hvis de ikke kender alle regler, der er der jo ingen der gør men så må de lade tvivlen komme folk til gode.

Nu når folk på 45 km/t scooter begynder og køre med anhænger så er der jo sikkert også nogen der tror det er ulovligt og det må de da godt tro men så må de lige fortælle det på en eller anden almindelig måde og ikke lige råbe et eller andet i det de overhalder, det bare irriterende.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: 2 bilister ser ikke cyklist

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Enig, meget belastende adfærd. Tal dog pænt, det er ikke så svært. Jeg kører uden plader (2006) og folk har set nummerplader på næsten alle scootere, og så kommer jeg der, uden. De tror per definition at den er stjålet. Og har man egentlig ikke pligt til at tilegne sig lidt viden om hvad der foregår omkring en.
Besvar