Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det er ikke eget til at sætte på en scooter.
Også fordi hver gang der kommet et bump et rykker kameraet sig lidt.
Men det nok meget godt til man kan sætte kameraet i en ønskede vinkel så man kan have begge hænder fri til at vise et eller andet.

Jeg skal ikke sætte noget kamera fast med en sugekop på min scooter, jeg har set nogen videoer med folk der gør det hvor kameraet ryger af.

Jeg så godt dit bullet kamera.
Spændende og se hvordan kvaliteten af videoen og lyden er.

Selv tænker jeg mest på at jeg vil have et gopro eller contour.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

:yikes: Læste lige den her med en som brugte sugekop på sit gopro kamera og det var så det sidste han så til det : http://www.ducati.ms/forums/138-streetf ... post831985

Jeg skal helt klart ikke bruge sugekop.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Her er mit første nogenlunde vellykkede videoklip.http://www.youtube.com/watch?v=9h1hiyHt ... e=youtu.be

Men jeg må betegne mit køb af Bullet kameraet som en fejl. Skal jeg have et actionkamera, vil det blive GoPro.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og monter det på hjelmen det er bedre og spændende at kameraet følger med når man drejer hovedet.
Du har jo den fordel at det er ret lille så det burde være rimelig let og montere det på hjelmen et sted også kan du også snakke samtidig.
Hvis du tør kan du jo eventuelt skille det og montere en ekstern mikrofon engang hvis den interne ikke er god nok på brug af vinden.

Jeg vil også gerne have et gopro men det virker meget stort og klodset i forhold til dit.

Prøv og lad nogen flere videoer.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Kameraet sidder skam også på hjelmen, bare ikke på den optagelse du så.

Jeg kan ikke skille kameraet ad, det er overtrukket og sammenlimet med et tyk gummiovertræk. Vindstøj er et problem - næste video bliver lydløs - ingen kan holde den støj ud. Jeg må undersøge, om man kan finde et software eller onlinetjeneste, der kan fjerne vindstøj på video.

Mit største problem, er faktisk ikke med kameraet, men min uploadhastighed på min internet. Med "op til 1 MB" tager bare få minutters video 1 t + at uploade til Youtube. Den ventetid afskrækker mig effektivt fra at vise video.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I stedet for at bruge tid på at efterredigere så syntes jeg hellere du skal undgå støj til at starte med ved at putte kameraet ind i hjelmen, ved at sætte noget over mikrofonhullet, gaffetape, en strømpe, noget pels eller noget. Men klart bedst hvis du kan sætte den ind i hjelmen og lukke visiret måske.

Du kan jo bare uplode hele tiden mens du bruger din computer og ikke bruger den uden at tænke så meget over det så uploader den bare i baggrunden mens du laver andre ting.

Mine videoer har også taget lang tid at uploade. Også fordi jeg vil ikke reencode dem for at gøre dem mindre før jeg sender dem for så giver det bare dårligere kvalitet. Så vil jeg hellere vente 10 gange så længe på den uploader for at få det bedste billeder.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af onkelroar »

Ang det med at snakke er det tit nemmere for folk hvis man kan vise det på en video og snakke istedet for at skrive.

Der er nogen der har lidt svært ved at forstå det. Især folk der ikke har meget kendskab til scootere og knallerter men alligevel gerne vil selv.

Videoer man kunne lave om var F.eks skift af olie, ruller og indstilling af ventiler :-)
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Her til aften skød jeg et par klip mellem regnbyer.
De blev faktisk fine - der kunne dog godt bruges mere lys, filmene er lidt mørke.

Klippene er også lidt urolige, jeg bevæger åbenbart mit hoved for meget.
Lokaliten er Randers nordhavn.

Del 1 : http://www.youtube.com/watch?v=53mKhM_aL7Q&feature=plcp
Del 2 : http://www.youtube.com/watch?v=S86Hys88 ... ontext-cha

Jeg tog tid på uploadet til youtube - 200 MB tager 32 minutter med "op til 1 MB" forbindelse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De er da gode. Kan godt lide frameraten, er det 30 fps ?
Det bedre end mit kamera der er videoen ikke så glat.
Jeg syntes ikke de er før mørke eller det ryster for meget. Jeg syntes de er rigtig gode.
Men hvad er der sket med lyden eller har du slået lyden fra med vilje ?
Hvordan har du sat kameraet fast ?

32 minutters uploade det vist meget fint, jeg har ventet måske 5-8 timer eller mere på at uploade nogen af mine videoer.
Og jeg har også 1 MB men jeg dele forbindelse så jeg sætter det lidt ned så det ikke genere de andre så meget.

PS : Du kan godt sætte videoerne ind i forummet her så marker du bare linket og trykker på youtube knappen så bliver det sådan her.

Kode: Vælg alt

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=53mKhM_aL7Q[/youtube]
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Kameraet sidder fast på hjelmen med velcro.
I morgen når der er bedre lys, skal jeg tage mere omfattende billeder af dimsen og tilbehør. Kameraet er helt vandtæt, så der følger 2 endestykker med; et til våde optagelser uden lyd, og et til tørre, med lyd. Forskellen på de 2 endestykker er : huller. Jeg har just taget et foto, hvor jeg håber du kan se forskellen.

På de sidste videoer har jeg haft det vandtætte endestykke på. Sådan reguleres lyden.

Ja, Recording speed er 30 fps.
Mit Kamera er jo kun beregnet på optagelse, hvor dit mest handler om foto.
medogudenhuller.jpg
Besvar