hvor dyr kan det være?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

hej hvis man ikke har forskring på sin scooter fordi man først kan den 1 :D og man bilver stoppet hvor dyr er bøden så?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Jps »

Laxandsteffen skrev:hej hvis man ikke har forskring på sin scooter fordi man først kan den 1 :D og man bilver stoppet hvor dyr er bøden så?
1.000 kr.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

Jps skrev:
Laxandsteffen skrev:hej hvis man ikke har forskring på sin scooter fordi man først kan den 1 :D og man bilver stoppet hvor dyr er bøden så?
1.000 kr.
okay har bare set en i tvet der bilv stoppet og der havde person ikke betalt den og fik kun 500 kr!
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Jps »

Laxandsteffen skrev:
Jps skrev:
Laxandsteffen skrev:hej hvis man ikke har forskring på sin scooter fordi man først kan den 1 :D og man bilver stoppet hvor dyr er bøden så?
1.000 kr.
okay har bare set en i tvet der bilv stoppet og der havde person ikke betalt den og fik kun 500 kr!
Bøderne steg jo til det dobbelte i Januar måned, så det en gammel udsendelse du har set.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du ikke har ansvarsforsikring og der er et barn der løber ud foran dig og kommer slemt tilskade så kommer det sikkert til at blive MEGET dyrt for dig.
Så jeg vil da råde dig til ikke at køre på offentlig vej hvis du ikke har forsikring på.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

scootergrisen skrev:Hvis du ikke har ansvarsforsikring og der er et barn der løber ud foran dig og kommer slemt tilskade så kommer det sikkert til at blive MEGET dyrt for dig.
Så jeg vil da råde dig til ikke at køre på offentlig vej hvis du ikke har forsikring på.
hey ja det ved jeg godt :) men hvis jeg bilver stoppet uden forsikring hvor dyrt er det så? :) men det er fordi jeg kan først den 18 eller noget fordi jeg skal bruge de penge jeg har til sølund festival :=)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror det er rigtig det JPS skrev.
Det burde vel egentligt stå her sammen med de andre bøder som syntes ikke jeg kan se det : http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Boeder ... llert.aspx
Så står der så også at hvis du er under 18 år så kan du få halveret bøden så selvom det er sat op så kan det da godt være du kan få en bøde på 500 kroner hvis du er under 18 år hvor dem over 18 år skal betale 1000 kroner.

Men jeg syntes bare du skal lade være med at køre før du har penge til forsikring.
Jeg tror godt du kan ringe til forsikringsselskabet også gælder forsikringen allerede der inden du overhovedet har betalt. Så kan de sende et girokort også har du jo noget tid til at betale det girokort. Men det kan du lige ringe og høre for et forsikringsselvskab om du kan det. Det kunne jeg i hvert fald hos Top danmark hvor det galt med det samme sagde de i telefonen.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

scootergrisen skrev:Jeg tror det er rigtig det JPS skrev.
Det burde vel egentligt stå her sammen med de andre bøder som syntes ikke jeg kan se det : http://www.sikkertrafik.dk/I-bil/Boeder ... llert.aspx
Så står der så også at hvis du er under 18 år så kan du få halveret bøden så selvom det er sat op så kan det da godt være du kan få en bøde på 500 kroner hvis du er under 18 år hvor dem over 18 år skal betale 1000 kroner.

Men jeg syntes bare du skal lade være med at køre før du har penge til forsikring.
Jeg tror godt du kan ringe til forsikringsselskabet også gælder forsikringen allerede der inden du overhovedet har betalt. Så kan de sende et girokort også har du jo noget tid til at betale det girokort. Men det kan du lige ringe og høre for et forsikringsselvskab om du kan det. Det kunne jeg i hvert fald hos Top danmark hvor det galt med det samme sagde de i telefonen.
okay det lyder da meget godt at det kun kan være 500 hvis man er under 18 jeg er kun 17 så det er jo godt :) men du har nok rat i at man godt kan vente 14 inden du skal betale :) så det er derfor jeg siger jeg først kan den 18 så er der jo 14 dage til man får løn :)
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Baddi »

Hvis man er studerende får man også 50 % "rabat" på alle bødestraffe. Sjovt nok er det den bedste % studierabat af alle i landet. :mrgreen:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: hvor dyr kan det være?

Ulæst indlæg af Jps »

Baddi skrev:Hvis man er studerende får man også 50 % "rabat" på alle bødestraffe. Sjovt nok er det den bedste % studierabat af alle i landet. :mrgreen:
Og det burde man så ikke få. ;)
Besvar