Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Rimax
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 17. oktober 2014 19:07
Scootere: VGA Firefox
Geografisk sted: Mern

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Rimax »

Tak for det GYS ! Nu skal der shoppes :-)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Landbo »

Rimax skrev: 28. april 2024 09:09 Tak for det GYS ! Nu skal der shoppes :-)
Tror sgi jeg har en dårlig indflydelse på folk, køb nu endeligt kun de ting du mangler. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Rimax
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 17. oktober 2014 19:07
Scootere: VGA Firefox
Geografisk sted: Mern

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Rimax »

Landbo skrev: 28. april 2024 11:02
Rimax skrev: 28. april 2024 09:09 Tak for det GYS ! Nu skal der shoppes :-)
Tror sgi jeg har en dårlig indflydelse på folk, køb nu endeligt kun de ting du mangler. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Det er for sent du siger det :-)
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 36
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Guffi »

Og kun køb ting til dig selv.

(slet ikke ting til dine børn/børnebørn), eller kæledyr.

Der er godt nok meget farligt bras på den side, prøv at check YouTube.

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-n ... -for-born/
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Landbo »

Rimax skrev: 28. april 2024 22:24
Landbo skrev: 28. april 2024 11:02
Rimax skrev: 28. april 2024 09:09 Tak for det GYS ! Nu skal der shoppes :-)
Tror sgi jeg har en dårlig indflydelse på folk, køb nu endeligt kun de ting du mangler. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Det er for sent du siger det :-)
:thumbup: :mrgreen:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 28. april 2024 23:57 Og kun køb ting til dig selv.

(slet ikke ting til dine børn/børnebørn), eller kæledyr.

Der er godt nok meget farligt bras på den side, prøv at check YouTube.

https://www.danskerhverv.dk/presse-og-n ... -for-born/
Kunne heller ikke finde på at købe bløde ting på sådan et site, men ting der er lavet til brug af voksne folk har jeg ingen problemer med.

Åh ja, katten får kun de Danske mus den kan fange og lege med før fortæring, faktisk gider en arbejdskat slet ikke løbe efter en fjer i enden af en pind når den kommer ind fra jagt og vil have kæl. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af Landbo »

Øv, har lige set Temu har hævet leveringstiden fra 9 til 11 arbejdsdage. :thumbdown:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 412
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Relativ nyt Kina indkøbssted på nettet.

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg vil også passe på med at købe ting til 230V AC. Mange kinesiske strømforsyninger er meget tæt på livsfarlige. Afstand mellem primær og sekundær er ned til en halv millimeter, og lovkravet er 4mm. Ifølge EU's love, skal en ikke jordforbundet strømforsyning have en isolationsspænding på 3kV AC, eller 4243V DC. Mange lever ikke op til det. Med en afstand på en halv millimeter er isolationsspændingen omtrent 500V. Hvoraf de 325V (sqrt 2 * 230V) går til net spændingen. Trafoer skal være godkendte og mange kinesiske er ikke det. Dertil er opbygningen på nogle kinesiske også så dårlig, at du kan stikke en skruetrækker eller andet metal ind i USB stikket, og røre direkte ved højspændingen eller trafoen med højspænding. Der børe være noget plastik, metal, eller andet afskærmning som forhindrer dette. Jeg har en 5kV megger som jeg sætter på for at teste blandt andet strømforsyninger. Ofte kan man høre hvordan der slår gnister inde i strømforsyningen når de 5kV sættes på imellem 230V og lavspændingsdelen og der går en højere strøm end tilladt.

https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html har en dansker grundigt testet mange USB ladere. Forbavsende mange af dem har en eller flere gift symboler, hvilket betyder de ikke opfylder EU lovgivningen, og kan være livsfarlige. Det er typisk dem, som er købt på ebay, eller kinesiske sider som temu.com. Hos temu.com lagde jeg mærke til, at de "ansvarlige" som de henviste til, i nogle tilfælde ikke eksisterede, eller var konkurs. Jeg prøvede at klikke på flere af dem som temu.com påstod var EU ansvarlige for produktet, og ved USB chargers var de alle ikke eksisterende, gået konkurs, email adressen fandtes ikke osv. Fuldstændigt fiktive virksomheder taget fra et flere år gammelt konkurskatalog.

Vil du importere strømforsyninger til Danmark, skal du vælge en af dem med en stor flue på lygte-info. Dem med flue i parentes er måske ok (der er ingen sikkerhedsmæssig risiko), men de leverer ikke dokumentation, så som importør må du ud og betale dyrt for at få den godkendt, eller håbe det ikke opdages. Blandt andet mangler EMC godkendelsesrapporten måske. Er produktet TUV mærket, så søg på https://www.certipedia.com/ - det er TUV's side med godkendte produkter. Søger du på f.eks. SIMSUKIAN der er en stor kinesisk producent af USB ladere, vil du se de har mange TUV godkendelser. På https://productiq.ulprospector.com/en/search kan du søger efter UL godkendte produkter.

Så vurder, om det er noget du mener der kan være en risiko ved før du køber det på temu.com - mange ting, er præcist ligeså gode, som hvis du køber det hos f.eks. T-Hansen. Men T-Hansen har (som regel :clap: ) styr på EU-godkendelser.
Besvar