Ingen accelleration

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Ingen accelleration

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 9. april 2024 17:51
Landbo skrev: 8. april 2024 21:10
Det du gør ved at holde fingrene over indsugningen på karburatoren er det samme som at aktivere chokeren på en almindelig karburator med et chokerspjæld. Når du gør det skaber du et kraftigere sug gennem hoved dyssen fra svømmerhuset som åbenbart har været nok til at fjerne det mow/vand der sad i dyssen. Det er en mem måde at rense hoved dyssen på når det lykkes, hvilket får mig til at tro det var vand du havde siddende i dyssen. Jeg vil faktisk anbefale du tømmer tanken helt og kommer frisk benzin i tanken for at undgå flere stop.

Hvis det var et luftproblem du havde, er jeg ret sikker på du ville have sworre problemer med at starte motoren samt den heller ikke ville kunne gå på den måde som du viste i din video.

Hilsen Leif.
Det lyder næsten også for utroligt, at det skulle være luftfilteret der var synderen. Jeg gjorde ikke andet end at ryste filteret og ellers skrue det på igen.
Så det kan meget vel være karburatoren alligevel. Bare mærkeligt at den ikke ville tage omdrejninger efter jeg havde renset karburatoren.
Er der "modtryk" i luftfilterkasserne på scootere i dag? Altså en begrænsning af luft der gør at den kan køre optimalt.
Det er 100% det ikke er luftfilteret du har problemer med for så ville motoren bare gå for fedt, dvs firtakte.

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med modtryk luftfilterkassen men jo mere modstand der er i filteret, jo mere benzin bliver der suget op gennem dyssen og forstøvet. Går du så over i den modsatte grøft og afmonterer filteret, vil du mærke at motoren går for mager, dvs den går og trækker bedst når der ikke er åbent helt for gasspjældet.

Jeg er ret sikker på du enten har vand i benzinen eller også sidder der stadig noget mow i hoveddyssen, eventuelt begge dele. Prøv og stik dyssen ud med håret fra en opvaskebørste og hæld noget frisk benzin på tanken efter at have tømt den helt.

Det er faktisk ikke mere end tre-fire uger siden jeg "lavede" to motorsave der havde problemer med at starte og gå ordentlig. Grunden til jeg skrev lavede i anførselstegn er den simple at de begge gik som en drøm på det olieblandet benzin jeg har i min påfyldningsdunk til mine motorsave. Vedkommende fik naturligvis besked på at kassere det benzin han havde i sin påfyldningsdunk. En uge efter ringede vedkommende så og klagede over det var galt igen, jeg kunne ikke dy mig for at spørge om vedkommende havde husket at smide sin gamle benzin ud. Svaret kan du selv gætte dig til og jeg har ikke siden fået flere klager over mit "arbejde". :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar