vga starter ikke

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Min vga explora a3 vil ikke køre men kan starte normalt el/kickstart når knallerten er tændt den har lave omdrejninger og ryster mere end normalt og jeg har finde ud af at når man lægger gas og give bag bramse så slukker/stopper knallerten når man giver al gas så bliver knallert lave klik måske 0.5 sek pr klik

i 2 uger siden jeg kørt på vand så stopper den og ventede 2 dage indtil den kan køre men kickstarter virkede ikke så åbner vi den og fiks den ny virker den men knallerten laver kliks efter ful gas som jeg sagde og jeg vil finde hjælp her i forum :D

(Ingen hjælpede på scootergalleri så kommer jeg her)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor højt kom vandet op?

Virkede den fint før den kom i vand?

Du kunne prøve at lægge scooteren meget ned til siderne og højt op med forenden så kan det måske være der løber noget vand ud.
Eller opbevar den længere tid i opvarmet lokale hvis du har mulighed for det. Eller stil det et sted hvor solen kan skinne på den.

Eller kan du prøve og tage diverse stik fra hinanden der har været under vand og tørre dem.
Så kunne du prøve at lade motoren køre i tomgang noget tid så den bliver varm så vandet kan fordampe.
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Vandet var omkring 4-5 cm da jeg kørt ind i det og efter 2 dage knallert virkede faktisk, men kickstarter sidede fast så fikser vi den op også måske 2 dag efter fiksen knallert ku ikkke start og had kliks ind til videre
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Her er en video af knallerten
Vedhæftede filer
2a5db5d8-e435-449c-b9dd-c065f01019a7.mp4
(3.49 MiB) Downloadet 26 gange
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Ja min knallert virkede fint/godt før jeg kørt i vandet undtaget tandrør som vi har skift.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv at lad den køre i tomgang i 5-10 minutter og se om det hjælper når du giver gas og motoren er blevet lidt varm.
Og så vent f.eks. 1 time og gør det igen nogle gange.
Kunne måske være hvis der er vand i benzinen/motoren at så kan det komme igennem motoren lidt ad gangen hvis du bliver ved sådan.

Prøv at pump hurtigt på gashåndtaget fra det er helt sluppet også drej der f.eks. 2 cm mange gange hurtigt. Se om motoren kommer højere op i omdrejninger.

Så kunne du prøve at løsne drænskruen i bunden af karburatoren og tømme den for benzin og se om der er vand i.
Der kan sættes en benzinslangen i bunden af karburatoren så du kan få benzin ud i en beholder.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

noa larsen skrev: 29. februar 2024 20:07 Min vga explora a3 vil ikke køre men kan starte normalt el/kickstart når knallerten er tændt den har lave omdrejninger og ryster mere end normalt og jeg har finde ud af at når man lægger gas og give bag bramse så slukker/stopper knallerten når man giver al gas så bliver knallert lave klik måske 0.5 sek pr klik

i 2 uger siden jeg kørt på vand så stopper den og ventede 2 dage indtil den kan køre men kickstarter virkede ikke så åbner vi den og fiks den ny virker den men knallerten laver kliks efter ful gas som jeg sagde og jeg vil finde hjælp her i forum :D

(Ingen hjælpede på scootergalleri så kommer jeg her)
Det kunne godt lyde på videoen som om din motor kun fungerer på tomgangsdelen af karburatoren mens hoved dyssen er mere eller mindre tilstoppet. Prøv og tage karburatoren af og rens dysserne samt svømmerhuset for skidt. Du bør nok ikke skrue klokken af hvis du ikke ved 100% hvordan membran og stempel skal behandles, da det er finmekanik der ikke tåler der bliver gjort noget forkert ved. Dog er det tilladt og stikke en finger eller blomsterpind ind i enden af karburatoren for at konstatere om stemplet under membranen kan gå uhindret op og ned.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

jeg tror det var benzine tanken fordi der lidt sand i hvor benzine gå ud så imorgen skal jeg rens tanken skriver imorgen hvis den virker :)
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Jeg har skiftet benzin filter og lidt vaske tanken op og nu den virker fint :)
Brugeravatar
noa larsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29. februar 2024 19:58
Scootere: vga explora a3 :(

Re: vga starter ikke

Ulæst indlæg af noa larsen »

Jeg tror der var ikke nok benzin der kommer til karburatoren så vil den ikke køre
Besvar