Regntøj, erfaringer?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Regntøj, erfaringer?

Ulæst indlæg af GYS »

Landbo skrev: 11. februar 2024 06:46 Ja ok, du kører ikke i regn og kulde men ved bedre end folk der har praktisk erfaring udi den disciplin. Syntes ikke der er grund til at diskutere dine stereotype fordomme.
Jeg forstår ikke din negative tone, og jeg har ikke påstået at jeg ved bedst.

Tøjet fra T-Hansen har varmt foer, og xlmoto/24mx har ikke i samme prisklasse varmt foer. Tøjet fra t-hansen kan derfor nemt være bedst. Det afhænger af, hvordan det skal anvendes. Uanset, om jeg havde haft mange års erfaring i regntøj, så vil jeg næppe kunne besvare spørgsmålet korrekt, for det er forskelligt, hvordan regntøjet bruges.

Jeg foretrækker selv regntøj der er åndbart, da jeg sveder meget. Jeg kan simpelthen ikke holde ud af have PVC på. Igen, så er dette meget individuelt. I nogle tilfælde, kan regntøj også være ok, hvis det har noget foer, der absorberer fugten.

Min holdning er, at det er den som skal bruge tøjet som ved bedst, og sådan vil det altid være. Men, man kan godt give forslag, og det behøver man ikke at være "ekspert" for.

Hvis du er ekspert i regntøj på scooter, så vil jeg da gerne høre dine anbefalinger ;) selvom jeg ikke skal bruge dem til scooterkørsel.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Regntøj, erfaringer?

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Så prøvede jeg en længere tur, halvanden time på køretøjet uden ophold.

Thansen regntøjet virker meget vindtæt, så jeg frøs ikke. Udetemperaturen var + 9grC. Når jeg tidligere har kørt så længe, har jeg været iskold ved hjemkomsten.

Tøjet er noget kort i benene, så skibukserne måtte trækkes nedenud og beskytte anklerne. Måske kunne et par vinterstøvler have klaret det, men det skulle prøves i almindelige vintersko.
Elastikken er nogen stram i taljen, så det er lidt bøvlet at få lynet. Mit taljemål er ellers ikke værd at skrive hjem om, men det ekstra tøj fylder jo også.

Så jeg synes Thansen regntøjet er pengene værd, selvom jeg snart håber på sommervejr.

//Jørgen
Besvar