Afmeldelse af forsikring

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Hvordan er det nu lige at det er, når man afmelder forsikring på sit køretøj? Jeg skal afmelde ansvarsforsikringen på min kabinescooter, og vil så aflevere nummerpladen i nærmeste synshal. Men kan vel også bare lade den side på, så den nye ejer kan tilmelde den indenfor 3 uger? Er det sikrest at aflevere pladen?
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Guffi »

Du kan ikke beholde pladen uden forsikring.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 17. december 2023 14:18 Hvordan er det nu lige at det er, når man afmelder forsikring på sit køretøj? Jeg skal afmelde ansvarsforsikringen på min kabinescooter, og vil så aflevere nummerpladen i nærmeste synshal. Men kan vel også bare lade den side på, så den nye ejer kan tilmelde den indenfor 3 uger? Er det sikrest at aflevere pladen?
Du kan ikke afmelde en ansvarsforsikringen på dit køretøj så lang tid der er plader på !!! Derimod kan du enten aflevere pladerne i en synshal og dermed ophøre ansvarsforsikringen automatisk eller du kan ejerskifte køretøjet til en ny ejer så vedkommende overtager pladerne. Et ejerskifte gør du sammen den nye ejer, nemmest gennem App'en Ejerskifte som kan downloades til både Android og Apple, alternativet er at du slæber den nye ejer ned i en synshald og får dem til at ejerskifte. Et ejerskifte koster pt. kr 340 som du naturligvis lader den nye ejer betale. ;)

Det er normalt nemmest og få solgt et køretøj når der er plader på, også selv om det kun er en knallert der ikke skal synes.

En eventuel kaskoforsikring skal du formodentlig selv henvende dig til forsikringsselskabet og få ophævet.

PS. Du skal iøvrigt stå med begge dele af registreringsattesten i hånden når der skal ejerskiftes.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 17. december 2023 15:05
Jps skrev: 17. december 2023 14:18 Hvordan er det nu lige at det er, når man afmelder forsikring på sit køretøj? Jeg skal afmelde ansvarsforsikringen på min kabinescooter, og vil så aflevere nummerpladen i nærmeste synshal. Men kan vel også bare lade den side på, så den nye ejer kan tilmelde den indenfor 3 uger? Er det sikrest at aflevere pladen?
Du kan ikke afmelde en ansvarsforsikringen på dit køretøj så lang tid der er plader på !!! Derimod kan du enten aflevere pladerne i en synshal og dermed ophøre ansvarsforsikringen automatisk eller du kan ejerskifte køretøjet til en ny ejer så vedkommende overtager pladerne. Et ejerskifte gør du sammen den nye ejer, nemmest gennem App'en Ejerskifte som kan downloades til både Android og Apple, alternativet er at du slæber den nye ejer ned i en synshald og får dem til at ejerskifte. Et ejerskifte koster pt. kr 340 som du naturligvis lader den nye ejer betale. ;)

Det er normalt nemmest og få solgt et køretøj når der er plader på, også selv om det kun er en knallert der ikke skal synes.

En eventuel kaskoforsikring skal du formodentlig selv henvende dig til forsikringsselskabet og få ophævet.

PS. Du skal iøvrigt stå med begge dele af registreringsattesten i hånden når der skal ejerskiftes.

Hilsen Leif.
Jeg vil ikke bruge min mobiltelefon til ejerskifte :) Kasko'en blev sløjfet D 1. Dec. Og tror jeg foretrækker at aflevere pladen, når forsikringen jo bliver opsagt den dag, den nye står her på adressen. Så må den nye ejer selv få plade på, hvis den skal ud og køre igen. Prisen for City Elf'en er sat til 5.000 kr. som er aftalt mellem os.

Men kan godt gå 1.000 kr ned på grund af, der skal ny plade på. Jeg er blot interesseret i at den forsvinder fra adressen :) Den er jo behæftet med så mange fejl (udover at batterierne skal skiftes) at prisen for den nye ejer, for at få den på vejen igen, bliver rimelig høj. Forgaflen er f.eks gået løs. Det kan være lejerne i top/bund, eller møtrikkerne i toppen. Begge bagbremsekalibere skal skiftes/renoveres, der kommer vand ind ved begge døre, osv osv.
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Guffi »

I kan også omreg. på motorstyrelsens hjemmeside:

https://motorst.dk/borger/registrering- ... gistrering
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 17. december 2023 15:24
Jeg vil ikke bruge min mobiltelefon til ejerskifte :) Kasko'en blev sløjfet D 1. Dec. Og tror jeg foretrækker at aflevere pladen, når forsikringen jo bliver opsagt den dag, den nye står her på adressen. Så må den nye ejer selv få plade på, hvis den skal ud og køre igen. Prisen for City Elf'en er sat til 5.000 kr. som er aftalt mellem os.

Men kan godt gå 1.000 kr ned på grund af, der skal ny plade på. Jeg er blot interesseret i at den forsvinder fra adressen :) Den er jo behæftet med så mange fejl (udover at batterierne skal skiftes) at prisen for den nye ejer, for at få den på vejen igen, bliver rimelig høj. Forgaflen er f.eks gået løs. Det kan være lejerne i top/bund, eller møtrikkerne i toppen. Begge bagbremsekalibere skal skiftes/renoveres, der kommer vand ind ved begge døre, osv osv.
Det er naturligvis helt op til dig hvordan og hvorledes du vil. Men helt ærligt, hvorfor ikke bare tage køber i hånden og går ned til den nærmeste synsted og lave det ejerskifte og så samtid tjene de 1000 kr du nu pludselig vil slå af når der ingen plader er på køretøjet, afleverer du pladen skal du alligevel hen samme sted for at komme af med nummerpladen ? :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 17. december 2023 16:48
Jps skrev: 17. december 2023 15:24
Jeg vil ikke bruge min mobiltelefon til ejerskifte :) Kasko'en blev sløjfet D 1. Dec. Og tror jeg foretrækker at aflevere pladen, når forsikringen jo bliver opsagt den dag, den nye står her på adressen. Så må den nye ejer selv få plade på, hvis den skal ud og køre igen. Prisen for City Elf'en er sat til 5.000 kr. som er aftalt mellem os.

Men kan godt gå 1.000 kr ned på grund af, der skal ny plade på. Jeg er blot interesseret i at den forsvinder fra adressen :) Den er jo behæftet med så mange fejl (udover at batterierne skal skiftes) at prisen for den nye ejer, for at få den på vejen igen, bliver rimelig høj. Forgaflen er f.eks gået løs. Det kan være lejerne i top/bund, eller møtrikkerne i toppen. Begge bagbremsekalibere skal skiftes/renoveres, der kommer vand ind ved begge døre, osv osv.
Det er naturligvis helt op til dig hvordan og hvorledes du vil. Men helt ærligt, hvorfor ikke bare tage køber i hånden og går ned til den nærmeste synsted og lave det ejerskifte og så samtid tjene de 1000 kr du nu pludselig vil slå af når der ingen plader er på køretøjet, afleverer du pladen skal du alligevel hen samme sted for at komme af med nummerpladen ? :mrgreen:

Hilsen Leif.
Jeg har et par dage, til at tænke over det ;)
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Guffi »

Med den vare & i den prisklasse, er risikoen for svindel vist ret lav. Jeg ville tage kontanterne, og lade resten være op til køber....
(Evt. ringe til dit forsikringsselskab og gøre opmærksom på at du har solgt den).
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 17. december 2023 20:19 Med den vare & i den prisklasse, er risikoen for svindel vist ret lav. Jeg ville tage kontanterne, og lade resten være op til køber....
(Evt. ringe til dit forsikringsselskab og gøre opmærksom på at du har solgt den).
Du er vist ikke helt opdateret om hvordan sikkert et ejerskifte kan ske nu til dags. Når køretøjet er ejerskiftet gennem appen Ejerskifte eller gennem en synssted, er det køber der har overtaget det juridiske ansvar for køretøjet idet vedkommende i samme øjeblik også automatisk har tegnet en ansvarsforsikring i eget forsikringsselskab. Det hele sker helt automatisk når det gøres på den måde. JPS skal kun sørge for at have kradset salgssummen ind inden de følges ind på et synssted og kan så ikke komme i klemme på nogen måde. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Guffi
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 3. april 2021 14:17

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Guffi »

Jeg kender godt reglerne.
Det jeg mente var: Det er et specielt køretøj, Prisen er mere end rimelig, Der har været forudgående kontakt.

Så:

Hvis det var mig ville jeg gerne gi køber de 4 dage til at omreg.
Besvar