Afmeldelse af forsikring

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Landbo »

Guffi skrev: 19. december 2023 04:06 Jeg kender godt reglerne.
Det jeg mente var: Det er et specielt køretøj, Prisen er mere end rimelig, Der har været forudgående kontakt.

Så:

Hvis det var mig ville jeg gerne gi køber de 4 dage til at omreg.
Kender naturligvis ikke køber, men vil mene prisen er ligegyldig med hensyn til folks evne til at huske. Det er desværre min erfaring at selv folk man mente og kende temmelig godt pludselig kan glemme alt om den omregistrering der er blevet lovet foretaget. Det er derfor jeg foreslår Jps at tage køber ved hånden og samlet følges til det ejerskifte. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Vedkommende der har været interesseret i min kabinescooter har ikke henvendt sig efter jeg sendte en liste med med de fejl og mangler den har.

Fejl og mangler på City Elf årgang 2019 25.000 km

1 :Forgaffel løs. Lejer eller låsemøtrikker defekte/løse.
2: Bagsædesele fjernet.
3: Døralarm pillet fra. Printplader fjernet.
4 :Håndbremsekabel skal strammes.
5: Begge bagbremsekalibre skal skiftes eller renses/renoveres.
6: Forbremse hugger under brug. Ny kaliber haves.
7: Skjolde der dækker styret, er pillet af. Men har dem.
8: Radio er afmonteret (sidder normalt på styret) Men har den.
9: Sæddeskinnerne er forlænget ca 10 cm bagud.
10: Der kommer vand ind ved begge døre. Måske defekte gummilister.
11: Højre dør fik et tryk indad af en bilist, det resulterede i i at samlingen i taget blev
rykket ud, så der kom vand ind der. Lappet med tape.
12: Batterierne er stortset døde. Max længde pt er 10-12 km pr opladning.
13: Der mangler et stykke af gummilisten i venstre side nederst ved forruden. Tætnet
med gaffatape.
14: Alle 3 dæk burde efter min mening, skiftes. De er 4 år gamle.
15: Olien i bagtøjet skal skiftes. Der kommer en høj hylelyd derfra ved topfart.

Det var så lige hvad jeg kan huske at der er af fejl/mangler på køretøjet.

Det kan jo sikkert skræmme nogen, der ikke har skruet hænderne ordentligt på. At finde et værksted der vil rode med den, kan være svært nok.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Det ser ud til at City Elf'en bliver på adressen, idet den eventuelle køber kom med et nyt bud efter han læste listen. Og det var et bud på 1500 kr. Det sgu lige lidt nok. Må jo så se om jeg selv kan renovere bremsere osv.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Cis »

Måske skulle du blot skrive Afhentningstilbud og så prisen, feks kr 4900,- så du har lidt at handle med, listen skræmmer nok det fleste væk, selvom vi der ved lidt om det, kan se at det meste kan laves for forholdvis små penge, lige undtaget nye batterier ..

Har man solgt et køretøj med nummerplader, og køber ikke selv afmelder eller omreg. den, kan man altid tvangsafmelde den, det er nemt og koster ikke noget...
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af GYS »

Spørgsmålet er om køretøjet egner sig til at blive solgt med plade. Skal køber bruge den som reservedelskøretøj, så giver plader ingen mening.

Skal køretøjet ikke sælges som reservedele, er absolut bedst at beholde pladerne på, og betale ansvarsforsikring mens du har bilen. Du får mere for bilen når den har plader. Og det er nemmere for køber, at kunne køre bort med køretøjet efter handlen.

Da det er købers ansvar at lave ejerskiftet, behøver du som sælger ikke at tænke på, om du har en mobiltelefon eller computer, men det er naturligvis mest sikkert for begge, hvis I kan lave ejerskiftet ved handlen.

https://www.dfim.dk/nyheder/motorstyrel ... m-private/

Hvis køber ikke laver ejerskiftet ved handlen, så skal du vente 4 dage inden du afmelder køretøjet hos skat. Køber skal lave ejerskiftet senest inden 4 dage. Tjek, om køretøjet er blevet afmeldt. Log på TastSelv på skat.dk med MitID. Vælg Motor og Motorregistret. Vælg Administration og derefter Vis borger/virksomhedsoplysninger. Du kan se dine Aktuelle og Historiske køretøjer. Når et køretøj er afmeldt, eller du ikke længere står som ejer, står det under Historiske. Har køber ikke omregistreret (ejer-/brugerskiftet) eller afmeldt køretøjet inden 4 hverdage, kan du bede Motorstyrelsen om at afmelde det i en af deres motorekspeditioner eller ved at skrive til dem.

Vent med at afmelde den hos forsikringen, til du har fået bekræftet afmeldelsen hos skat, f.eks. ved at tjekke på skat.dk at den er afmeldt. Det er bedre at betale en dag for meget hos forsikringen, end en dag for lidt (Forsikringen registrerer også afmeldingen hos skat, så du vil ikke komme til at betale for meget!). Hvis du afmelder bilen hos forsikringen, uden den er afmeldt hos skat først, så kommer du til at betale dagbøder, så det er en meget dårlig idé. Så vent hellere en dag eller to for meget med at afmelde den hos forsikringen.

Ejerskiftet kan laves enten med ejerskifte app, eller ved at køber går ind på hjemmesiden som Guffi henviste til, og laver ejerskiftet. Køber skal lave ejerskiftet senest inden 4 dage efter handlen.

Hvis du har en computer, du kan stille til rådighed for køber, så kan køber også lave ejerskiftet på computeren når bilen sælges. Det vil jeg nok anbefale. Så er det klaret.

Ejerskifte kan gøres her uden app: https://motorst.dk/borger/registrering- ... gistrering

I kan også sammen tage en tur i synshallen og få lavet ejerskiftet der. Det koster dog en smule ekstra i forhold til ejerskifte app'en og hjemmesiden.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Vedrørende den nye Kabinescooters ansvar/kaskoforsikring, så faldt jeg sgu ned af stolen, da jeg så prisen. Lige knap 10.000 kr om året :( Men er jo nød til det de første par år.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af GYS »

Det var godt nok dyrt. Har du prøvet at tjekke forskellige forsikringsselskaber, f.eks. gjensidige?

Jeg prøvede Tryg. De skal have ca. 900 kr. for ansvarsforsikringen. Kasko der skulle de have 8000-9000 kr. oven på hatten. Så det er det samme med kasko.

Lidt søgning viste at Købstedernes forsikring er billigere:
https://kabinescooter.dk/images/Oversig ... g.docx.pdf

Se, det er jo billigere, men 2021. Men, de er da værd at kontakte for at se om de kan gøre det under 10K.

Jeg har min knallert forsikret hos Gjensidige, da de er noget billigere end Tryg. Men, jeg ved ikke om de tilbyder kasko forsikring.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

Prøvede IF forsikring. Der koster Ansvar/Kasko 5.853 kr. årligt. Sat op mod Topdanmark's 9.900 kr.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af GYS »

Jps skrev: 22. december 2023 22:18 Prøvede IF forsikring. Der koster Ansvar/Kasko 5.853 kr. årligt. Sat op mod Topdanmark's 9.900 kr.
Det ligger mere indenfor det rimelige.

Til gengæld er ikke vejhjælp med. Du kan få vejhjælp hos FDM til 399 kr. om året, men det kræver du er FDM medlem, og det koster en del. https://fdm.dk/vi-tilbyder/vejhjaelp/ve ... r-knallert og det dækker alle knallerter både el/benzin. Det bedste er nok vejhjælp til 4-hjulet el-scooter hos dansk autohjælp: https://www.dah.dk/vejhjaelp/knallertscooter - det koster 612 kr. om året og dækker kun el-køretøjer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Afmeldelse af forsikring

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev: 23. december 2023 10:55
Jps skrev: 22. december 2023 22:18 Prøvede IF forsikring. Der koster Ansvar/Kasko 5.853 kr. årligt. Sat op mod Topdanmark's 9.900 kr.
Det ligger mere indenfor det rimelige.

Til gengæld er ikke vejhjælp med. Du kan få vejhjælp hos FDM til 399 kr. om året, men det kræver du er FDM medlem, og det koster en del. https://fdm.dk/vi-tilbyder/vejhjaelp/ve ... r-knallert og det dækker alle knallerter både el/benzin. Det bedste er nok vejhjælp til 4-hjulet el-scooter hos dansk autohjælp: https://www.dah.dk/vejhjaelp/knallertscooter - det koster 612 kr. om året og dækker kun el-køretøjer.
Jeg har vejhjælp hos SOS/Dansk autohjælp.
Besvar