Taske oven på tank?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Der er ikke meget bagageplads på min legetøjs knallert, så jeg har forsøgt mig med en taske oven på benzintanken.

Den er fastholdt med 3 welcro strimler, af den bedste Aldi kvalitet. Bageste welcro kan holde til ca 75 kg, og de 2 forreste måske 20 kg. Så sportstasken
går ingen steder, selvom den er lidt dingelvoren. Hvis jeg fastgør bæreselen med knuderne øverst på tasken, dækker tasken ikke for køretøjets display.

Hvad siger politiet til en sådan taske, har i nogen erfaring?

Tanktaske.jpg

Jeg havde desværre får syet den første welcro fast, inden jeg opdagede at man kunne købe færdige tanktasker. Men de skal nu nok også tilpasses køretøjet.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af Landbo »

Kan ikke se politiet skulle sige noget til din "opstilling", forudsat den er forsvarlig fastgjordt og ikke forhindre dig i at betjene køretøjet på betryggende vis.

Tanktaske model Teledanmark er iøvrigt noget større end de modeller man normalt ser udbudt til salg. Tanktasker er normalt kun beregnet til at rytteren kan opbevare sine personlige ting under ridtet på en måde de er memme at få fat i.

I øvrigt bruger man meget indsyede magneter til fastholdelse af tanktasker.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Tak for svaret. Jeg kunne frygte nogle finurlige regler, som egentlig ikke har noget med køresikkerhed og lign.

Ang TeleDanmark logoet, tjaee. Der står også med lille skrift Jydsk Telefon, et rigtig godt telefonselskab for både kunder og medarbejdere.
Jeg er lidt stolt af at have været ansat der, og sportstasken er fra den tid.

Desværre kan magneter ikke bruges, yderste skjold over tanken er af plastic. Hvis tasken er godt overfyldt, er magneter måske for svage.

//Jørgen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Eventuelt et net der holder tasken nede.
Ellers skal du vel have en topboks bag på hvis det er tit du skal have have noget med.
Og så topboks + taske når du skal have rigtig meget med.
Og topboks + taske + rygsæk når du skal have endnu mere end rigtig meget med.

Så mister du bare det med at kunne svinge benet bagover men der findes topbokse som kan afmonteres let fra beslaget.
Eventuelt hvis du gerne vil bruge den taske så kan du nok få en topboks der er stor nok til at have hele tasken i.

Jeg kan godt lide cykelkurve.
Så putter du bare tasken ned i kurven ikke så meget pis.
Synes jo lettere det er at bruge noget jo mere har man lyst til at bruge det.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af Landbo »

Tja, og Jysk telefon var så skyld i at vi i mange år havde den mest elendig telefonforbindelse da kablet ud til os angiveligt var udstyret med aktive omvendte drænhuller. Vi tit så gule telte på vejen ind mod byen en uges tid efter et kraftigt regnfald. :(

Åh ja, glemte helt at tanken er gemt under et plasticskjold på modellen. Håber det kan holde til hvad du måtte stawle i tasken.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Jeg synes ikke det ser nemt ud, med en topbox/bagagebærer. Der er ikke rigtigt noget at skrue fast i, så det opgav jeg i første omgang.
Tror du ikke at et net er for dårligt til at fastholde, hvis det er tunge ting der skal hjembringes.

Bemærkningen om cykelkurve, er jeg ganske enig i. Jeg har en på el-cyklen, der er med aflåst låg (hjemmelavet). Virker fint, når der handles ind flere steder.

Ang telefonkabler, så er synderen sikkert lyn. Sådan et godt lyn, kan lave rigtig mange huller ud gennem isoleringen. Kabelfolkene har et par gange taget
stumperne med ind på centralen (hvor jeg arbejdede). Lynhullerne var ofte placeret med 20 centimeters mellemrum, og lignede en knivsspids der var stukket ind i isoleringen.
Det giver et rigtig træls kabel, med reparationer hver gang det regner.
Kabler nedlagt i sandede områder er ofte hårdt ramt, da lynet forsøger at finde det nærmeste ledende materiale. Så lynnedslag efter en lang tørkeperiode giver problemer.
Lynet løber så også igennem kablet ind på telefoncentralerne, hvor vi centralfolk så havde problemer. Nå, men det var jo egentlig bagageplads der er emnet :wtf: .

//Jørgen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan undersøge om de sælger bagagebærer til dit køretøj.
Det er platformen til at montere topboksen på.
Prøv at afmonter det skjold der sidder bag sædet og kig om der er gevind til det.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Taske oven på tank?

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 13. december 2023 22:54 Hej.

Ang telefonkabler, så er synderen sikkert lyn. Sådan et godt lyn, kan lave rigtig mange huller ud gennem isoleringen. Kabelfolkene har et par gange taget
stumperne med ind på centralen (hvor jeg arbejdede). Lynhullerne var ofte placeret med 20 centimeters mellemrum, og lignede en knivsspids der var stukket ind i isoleringen.
Det giver et rigtig træls kabel, med reparationer hver gang det regner.
Kabler nedlagt i sandede områder er ofte hårdt ramt, da lynet forsøger at finde det nærmeste ledende materiale. Så lynnedslag efter en lang tørkeperiode giver problemer.
Lynet løber så også igennem kablet ind på telefoncentralerne, hvor vi centralfolk så havde problemer. Nå, men det var jo egentlig bagageplads der er emnet :wtf: .

//Jørgen
Telefonkablet løb gennem en fed lerjord det meste af vejen men krydsede også et stykke med tørvejord. Der var ca 6 km ind til centralen fra hvor kablet løb ca 1 km over en mark op til vores hus.

Hilsen Leif.
Besvar