"Variabel" begrænsning?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

"Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Er dette en "variabel" drosselring?

https://www.thansen.dk/scooter-mc/scoot ... 790820687/

Min scooter kører liiiige i underkanten af det lovlige, og i stedet for at skulle finde et sted der vil slibe noget af den originale begrænser-ring, så kunne dette måske være en løsning? Man kan jo nærmest selv bestemme om den skal køre 35 eller 41 km/t eller noget helt andet. Hvor er grænsen ved politiets kontrol? Jeg mener at huske, at der er forskel på om man bliver radar-målt eller rullefelts-målt.

Og PS: Ved I hvor man kan købe sådan en Universal holder til variator/kobling til omkring 100 kr?
Vedhæftede filer
WB-5637.jpg
WB-5637.jpg (7.56 KiB) Vist 1431 gange
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Er der nogen af jer der på stående fod kan huske politiets regler for hastighed af lovlige scootere inden der falder en bøde? Hvor hurtigt må de køre på rulle-felt og hvor hurtigt i en radarmåling?
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Så svarer jeg lige mig selv hehe
Lille knallert (30 km/t):
Såvidt jeg kan se (er dog ikke helt sikker på oplysningerne), så kan der opkræves bøde hvis man i en radarmåling bliver målt til at køre over 30 km/t.
Hvis knallerten måles på rullefelt, bliver der til gengæld først opkrævet bøde hvis resultatet viser mellem 40-42 km/t.
Ved 43 km/t og derover kan der gives en betinget frakendelse af førerretten til lille knallert og bøde. Ved 2. overtrædelse ubetinget frakendelse i 2år samt bøde og konfiskation (konfiskation hvis det er 2. gang inden for 3 år).
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af Jps »

SteenKolding skrev: 30. november 2023 22:34 Så svarer jeg lige mig selv hehe
Lille knallert (30 km/t):
Såvidt jeg kan se (er dog ikke helt sikker på oplysningerne), så kan der opkræves bøde hvis man i en radarmåling bliver målt til at køre over 30 km/t.
Hvis knallerten måles på rullefelt, bliver der til gengæld først opkrævet bøde hvis resultatet viser mellem 40-42 km/t.
Ved 43 km/t og derover kan der gives en betinget frakendelse af førerretten til lille knallert og bøde. Ved 2. overtrædelse ubetinget frakendelse i 2år samt bøde og konfiskation (konfiskation hvis det er 2. gang inden for 3 år).
Ser ud til det passer meget godt det du skriver. Jeg undre mig dog stadig over, at der så stor forskel på en radar måling (fra 31 km/t og opefter) og så rullefeltsmålingen, der max må vise 42/42,9 km/t, så det kun giver en bøde, og ikke et klip (43 km/t og derover)

Jeg blev for omkring 12 år siden, radarmålt til at kunne køre 46 km/t. Og det giver jo normalt et klip, men jeg slap på forunderlig vis med en bøde på 500 kr og fik lov til at køre hjem og gøre den lovlig. Hvilket jeg jo så ikke gjorde. I 2012 blev jeg på rullefeltet målt til at køre 55 km/t. Så her kom klippet promte. Jeg lavede dog knallerten lovlig lige efter, så jeg kunne køre hjem. Og der var også en anden gang jeg blev lasermålt til at køre 36 km/t. Her skete der dog ikke noget. Så jeg kunne køre videre.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af kokken »

Ang. din efterlysning af 1 stk. værktøj til omkring 100 kr. har jeg fundet et hos Aliexpress
Link : https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... gX5U5WmjfW

Alle gange jeg har købt fra Aliexpress,har der ikke været problemer med told,post osv. da det bliver opkrævet ved betalingen.
Jeg kender ikke til kvaliteten på værktøjet.
Vedhæftede filer
Universal Variator Clutch Remove Holder Repair Tool Motorcycle Moped Scooter Flywheel Y-.png
Universal Variator Clutch Remove Holder Repair Tool Motorcycle Moped Scooter Flywheel Y-.png (180.67 KiB) Vist 1344 gange
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

kokken skrev: 1. december 2023 15:28 Ang. din efterlysning af 1 stk. værktøj til omkring 100 kr. har jeg fundet et hos Aliexpress
Link : https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... gX5U5WmjfW

Alle gange jeg har købt fra Aliexpress,har der ikke været problemer med told,post osv. da det bliver opkrævet ved betalingen.
Jeg kender ikke til kvaliteten på værktøjet.
Hvad med Postnords 160 kr for at ekspedere pakken? Ingen betaling? Fordi så tør jeg da godt bestille sådan en. Er bare træt af altid at skulle betale de 160 kr + måske 12 kr i told for et eller andet billigt produkt. Jeg kan ikke se at det står noget om afgifter opkræves ved bestilling...
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af kokken »

Prøv at " ad to card " så får du pris og porto.Kræver muligvis du er logget ind.Så finder du et ? tegn og så kommer teksten :

From 1 July 2021, all marketplaces are required by EU law to collect Value-Added Tax (VAT) and remit to the competent tax authority under certain circumstances. The VAT rate may vary depending on the destination country for your order and the type of goods purchased. For more information, please visit our Help Center.

Jeg har bestilt måske 10 ting derfra og der er aldrig kommet nogen opkrævning fra Post eller Skat.Aliexpress er flink til at holde dig orienteret om hvor pakken er i verden og når den er landet.
Vi er ikke oppe i Biltema kvalitet,meget af det er snare Harald Skrald kvali.
Aliexpress er snare et alternativ til Ebay eller Amazon
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

kokken skrev: 2. december 2023 13:36 Prøv at " ad to card " så får du pris og porto.Kræver muligvis du er logget ind.Så finder du et ? tegn og så kommer teksten :

From 1 July 2021, all marketplaces are required by EU law to collect Value-Added Tax (VAT) and remit to the competent tax authority under certain circumstances. The VAT rate may vary depending on the destination country for your order and the type of goods purchased. For more information, please visit our Help Center.

Jeg har bestilt måske 10 ting derfra og der er aldrig kommet nogen opkrævning fra Post eller Skat.Aliexpress er flink til at holde dig orienteret om hvor pakken er i verden og når den er landet.
Vi er ikke oppe i Biltema kvalitet,meget af det er snare Harald Skrald kvali.
Aliexpress er snare et alternativ til Ebay eller Amazon
Super, tak for tippet! Det var billigt... 54 dkr.
Har bestilt. Håber det går som planlagt hehe
Ang. kvaliteten... jeg skal ikke bruge den professionelt, men bare et par gange om året. Den ser såmen stabil nok ud.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: "Variabel" begrænsning?

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 2. december 2023 11:19
kokken skrev: 1. december 2023 15:28 Ang. din efterlysning af 1 stk. værktøj til omkring 100 kr. har jeg fundet et hos Aliexpress
Link : https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... gX5U5WmjfW

Alle gange jeg har købt fra Aliexpress,har der ikke været problemer med told,post osv. da det bliver opkrævet ved betalingen.
Jeg kender ikke til kvaliteten på værktøjet.
Hvad med Postnords 160 kr for at ekspedere pakken? Ingen betaling? Fordi så tør jeg da godt bestille sådan en. Er bare træt af altid at skulle betale de 160 kr + måske 12 kr i told for et eller andet billigt produkt. Jeg kan ikke se at det står noget om afgifter opkræves ved bestilling...
Prisen der vises ved på AliExpress siden er med lokal moms hvis tingene skal sendes til et EU-land men uden told, som man nu åbenbart vælger at kalde importmoms !!! Personligt har jeg typisk 2-3 ordre hele tiden flydende mellem Kinaland og lille Danmark efter man lavede reglerne om til at det er sælger der opkræver den lokale moms. Kun en gang er jeg blevet bedt af PostNord om at skulle betale importmoms af forsendelsen og det var for 20 stk 18650 Li-Ion celler som jeg surt nok måtte betale ca 20 kr i importmoms for + pest gebyret på kr 160. Surt var det da jeg har hjemkøbt andre batterier og celler uden at skulle betale importmoms. Åh ja, så svarede specs på varen ikke til det lovede da cellerne ikke var Japanske som lovet men en Kinesisk efterligning af Panasonic NCR18650GA der kun kunne gemme halvdelen af den effekt de blev lovet til, hvilket jeg så fik en refund (pengene tilbage), så nu ligger der tyve Li-Ion celler på hylden der har kostet ca kr180 og samler støv. Jeg har flere gange efterfølgende fået celler og batterier hjem uden at skulle betale yderligere afgifter og PestNord gebyrer. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar