Kunstig intelligens til generering af billeder.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg mener jeg for mange år siden læste noget om, at Helle havde ladet sig scanne ind i USA for at de kunne forbedre billederne. Så vidt jeg husker, skulle de have billeder af hende i mange forskellige situationer.

I dag scanner politiet vist også alle forbrydere ind, så de kan bruges i deres AI-billedbehandlingsværtøjer, når de skal forstørre et billed.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af GYS »

Jps skrev: 25. november 2023 07:12 Det ligner jo slet ikke, Helle Thorning Schmidt :)
Er det udseende du refererer til, eller er det at det ikke ligner Helle Thorning Schmidt at køre på motorcykel?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af Jps »

GYS skrev: 25. november 2023 15:57
Jps skrev: 25. november 2023 07:12 Det ligner jo slet ikke, Helle Thorning Schmidt :)
Er det udseende du refererer til, eller er det at det ikke ligner Helle Thorning Schmidt at køre på motorcykel?
Det er naturligvis udseendet.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg syntes at udseende kan være en smule svært at vurdere. Ser du på billederne af Helle Thorning-Schmidt fra medierne, så er der mange billeder, hvor du ikke kan se at det er den samme person. En person ændrer lidt udseende med alderen, og i dag har Helle kortere hår end hun havde som ung, og fået en anden frisure. Normalt skal man ignorere kvinders frisure, for den skifter som vejr og vind. Ansigtstræk kan også være svært at vurdere, da de afviger mellem billederne og grimassen. På AI billederne ligner det klart den samme person, men trods det, er ansigtstræk forskellige, og nogle billeder er mere tæt på Helles end andre.

Alt i alt, når der tages højde for naturlige afvigelser, så syntes jeg AI billederne ligner Helle godt. Og jeg tror nemt, at hun kunne komme over grænsen på dem som pasfoto. Søskende kommer nemt over på samme lidt ældre pas, selvom de ikke har samme frisure.

Jeg kunne også sagtens forestille mig Helle kunne have motorcykel og motorcykelkørekort, men jeg tvivler da vi så nok havde læst om det i medierne. Men, ikke nemt at vide, om hun har haft et hemmeligt liv eller underliv, hun har holdt hemmeligt for medierne, for at have noget for sig selv.

Sammenligner vi Helles højde og Putins højde, så er Helle højest. På MC-billederne kan højden ikke sammenlignes da de sidder på motorcyklen, eller Putin står, og Helle sidder. Men, lader vil AI lave et billede af dem sammen, som her et billede taget i Moskva, så ser vi tydeligt Helle er større:

Helle&Putin_Moskva.png
En flov Putin, der ikke er helt så høj som Helle.


Jeg mener ikke, at det er tvivl om, at det er Helle vi ser på Motorcykel...



Om Helle så har et andet liv, måske dobbeltspion, ved vi jo intet om. Her er Helle på tophemmelig militær træning i sin militære fortid...

MilitærHelleUSAtraining.png

HelleHeiilesInAction
HelleHeiilesInAction.png
Brugeravatar
Gamlfar
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af Gamlfar »

Synes også det kan være lidt svært at genkende hende fra tid til anden, for hun har fået lavet lavet ansigtsløftning plus nyhedsmedierne retoucherer dem de holder med.
Senest rettet af Gamlfar 28. november 2023 11:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af GYS »

Gamlfar skrev: 27. november 2023 21:03 Synes også det kan være lidt svært at genkende hende fra tid til anden, for hun har fået lavet lavet ansigtsløftning plus medierne retoucherer dem de kan lide.
Ja, billederne fra AI kan vi ikke gøre noget ved. De er som den vil huske hende.

Jeg har forsøgt at lade AI lave billeder af forskellige personer, blandt andet topskuespillere, actionhelte og mange andre. Fælles for alle, er at Helle giver ALTID et godt billed. De andre afbilledes ofte som tegneseriehelte, og ikke fotorealistisk. Derudover ser Helle fantastisk godt ud på motorcykel, og ser ud til at være god til at håndtere den. Både on-road og off-road.

De millitære billeder er lidt blandede, men ligeså gode som hvis man vælger f.eks. Sylvester Stalone. Nogle gange er våbnet samlet forkert. Det sker for den bedste. Eneste forskel mellem Helle og Stalone, er nok at de fleste tror det er hensigten, når det er Stalone... Uanset billed, så tager Helle også selv de største udfordringer, og katastrofer med et smil, og ser ud til at håndterer den største stress.


Her ser vi Helle i nok en af de store fejl - hvad der sker på billedet har jeg svært ved at se, men det er sikkert bare en AI katastrofe. Men hvad pokker, tager Helle en Selfie?
HelleTagerSelfie.png
Umiddelbart ser ud til at løbet er blevet blokeret, og våbenet backfires - ser jeg helt forkert?


Her Helle forbi AREA51, måske med en af de nyere sikringsløse smart-guns, med TOF chip foran i stedet for sikring/afsikring.
HelleThorningMilitaryUFO.png
Prøv at taste "Helle Thorning Schmidt in Area 51" ind på you.com's YouImagine – AI Image Generator.
Eller "Helle Thorning Schmidt in Area 51 with aliens around her"
Eller "Helle Thorning Schmidt on the cover of Area 51 news"

Jeg tror YouImagine er det tætteste vi almindelige mennesker kommer i kontakt med alien teknologi.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, og inden længe bliver billederne så gode at man ikke kan se de er AI-genereret. Skræmmende.
Jeg leger med en der hedder Stable Diffusion, og bad den om følgende:

Ja, for hvordan er det nu lige en scootergris ser ud?
scotgris-jpeg.jpg
scotgris-jpeg.jpg (116.07 KiB) Vist 1073 gange

Hvad med en super aerodynamisk motorcykel:
aeromc3.jpg
aeromc3.jpg (135.66 KiB) Vist 1073 gange

Eller en scooter i Steampunk stil:
steampunk1.jpg
steampunk1.jpg (121.51 KiB) Vist 1073 gange

Åh nej! Der gik ild i katten:
catfire1.jpg
catfire1.jpg (131.08 KiB) Vist 1073 gange

Her er dens bud på en aerodynamisk kat. Flot billede i øvrigt.
aerocat1.jpg
aerocat1.jpg (69.1 KiB) Vist 1073 gange

Av, det ser ikke godt ud. Frygtelig scooter ulykke:
mccrash.jpg
mccrash.jpg (162.47 KiB) Vist 1073 gange

Og som altid endte jeg med Robert De Niro på værtshus:
deniro1.jpg
deniro1.jpg (108.16 KiB) Vist 1073 gange
Imponerende maskine. Fx den brændende kat; maskinen ved hvad en kat er, og ved osse hvad ild er, og så sætter den lige de 2 billeder/emner sammen til et nyt. Sgu meget godt gået.
Nem at teste her: https://huggingface.co/spaces/stability ... -diffusion
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kunstig intelligens til generering af billeder.

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg syntes at begge er rigtig gode, og det er nok en god idé at prøve begge dele.

Dog, syntes jeg you.com's er bedre til at få sat styrthjelm og lædertøj på Helle, og op korrekt på en motorcykel. Den klarer det fint, uanset om det er on-road eller off-road. Dertil kommer, den har en sindsyg god form for humor. F.eks. der hvor Putin og Helle skal op på Helles motorcykel - der har den sat en stor rød lynlåsflap på Putin's læderdragts lynlås, og en hængelås på Helles lynlås. Det er IKKE noget jeg har bedt den om! Og der hvor Helles våben "backfires" fordi der er noget sat fast i løbet, og hvor hun tager en selfi - også 100% AI'ens opfindelse. Ofte måtte jeg dog få den til at generere flere billeder, før den kom med nogle virkeligt gode.

Jeg prøvede at få you.com til at lave en scootergris (scooterpig eller scooter pig på engelsk).
Første prøve:
scooterpig.png

Anden prøve:
scooterpig2.png

Og så en "female scooterpig", første prøve:
femalescooterpig.png

Efter par ekstra forsøg:
realScooterPig.png
Scooterpar.png

You.com's bud på brændt kat:
BurnedCat.png


Det viser sig, at you.com's også er Stable Diffusion XL. Jeg søgte på den og fandt clipdrop.co samt https://stablediffusionweb.com - clipdrop.co vil jeg fraråde, for den har censureret det meste væk. Uanset om der forsøges genereret pizza'er eller damer, så bliver billederne slørret, og billedet er blokeret af censuren. Censuren er åbenbart ikke lavet særligt dygtigt, for selv pizza'er og røde pølser bliver censureret. stablediffusionweb virker langt bedre - den skulle vist også være censureret, men det er ikke noget man generes af.
Besvar