Indregistering af knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Har købt mig en Toros Classico 50, hvor den ikke er "synet" eller indskrevet med det stelnummer.
Har en attest, hvor typegodkendelse skriver e13*2002/24*0434*01, men på knallerten er det e13*2002/24*0434*02. Altså, sidste tal er ændret fra 0 til 1. Kan det være en fejl, eller er det en anden godkendelse?

Problemet ligger også i, jeg har en attest og en nummerplade på den, som IKKE er tilknyttet til knallerten igennem stelnummeret. Så skal jo nok hele l*rtet igennem, for at få den godkendt til de danske veje.
Nogen der har oplysninger på denne maskine, hvordan sådan et forløb skal forløbe, og hvordan man gør?
Vedhæftede filer
959A50FE-EF9A-42D4-ABD5-EE779E7C2B06.jpeg
065C8164-5763-4B13-BAC0-D199E26745D5.jpeg
F88691BF-0618-48C2-97FA-0F9F03D24F9F.jpeg
Senest rettet af Vilmer2 5. november 2023 20:44, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan vise billeder af de forskellige ting så kan vi måske se noget.
Du kan slå registreringsnummer og stelnummer op på https://motorregister.skat.dk/ og se om de passer sammen.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Nummerplade og stelnummer på attesten matcher, det er et andet stelnummer der er på selve maskinen.
Har lige pt ingen billeder af andet end kun stelnummeret. Kan nok tage flere når jeg er ved den igen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Stelnummeret står muligvis to steder på køretøjet.
På højre side at kronrøret og på fabrikationspladen (på højre side af stellet over baghjulet).
Tjek begge steder.

Tjek om det ser ud som om nummerpladen er blevet monteret for nylig eller om den ser ud til at have siddet der længe.

Der er muligvis også et komponentmærkningsskilt på højre side af stellet over motoren.
Se https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... rering.php
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Har oploadet et par billeder nu.

Synes det svært st vurdere, om nummerpladen er monteret fornyeligt, eller hvordan. Har en attest fra 15 hvor den kom til landet, (i hvertfald nummerpladen), og attesten har så skiftet ejer til vedkomne jeg købte den af. Har lige modtaget den nye attest selv.

Jeg har et par billeder af stelnummeret der er indhugget i karrossen, samt på pladen hvor typegodkendelsesnummeret også er. Ligner ikke at stelnummeret er ændret, men stelnummeret er også 2 helt forskellige, så “blot” at ændre det, kan ikke lade sig gøre, for der er ikke tale om en fejl, men en helt anden knallert.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg læste åbenbart for hurtigt. Troede der stod Tomos Classic.
Det skulle være let at se hvilke køretøj nummerpladen er til ved at søge på motorregister.
Jeg kan ikke se nummerpladen men du skriver kom til landet så lyder som om der er chance for at det ikke er en dansk nummerplade.
Tror nok man skal have et CoC-dokument hvis man skal have nummerplade på sådan et køretøj der aldrig har været registreret og hvis man ikke har kan man vist nok tage kontakt til repræsentanten i landet som vel er importøren men det er der muligvis ikke i danmark med det mærke.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Nummerpladen er til en tro kopi af min, vil jeg da håbe.
Nummerpladen hedder AZ352, og samme som min registreringsattest, så vil tro når pladen slåes op til en Toros Classico, så er nummerpladen vel dansk, og derved større chance for at godkendelser m.m allerede ligger inde, da en anden er blevet godkendt i landet, med den nummerplade jeg har liggende.

Det ligner det er en Kina-knallert, men skulle eftersigne sælges i Polen og Tyskland.

Når jeg slår typegodkendelsen op, våde den på knallerten og den på attesten, finder jeg intet brugbart. Faktisk, finder jeg ingenting, hvilket undre mig, for den står jo på attesten.

Har snakker med diverse myndigheder om hvad næste step er, og her må jeg blot erkende, at de er ikke enige om hvad jeg skal.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv at tjek motornummeret.
Måske de er kommet til at indtaste motornummeret der hvor stelnummeret skulle være.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Hvis bare stelnummeret passer med det der står på registreringsattesten, ville jeg personligt være ligeglad. Er du bange for der er en eller anden pernittengryn af en betjent der opdager teknikaliteten, kan du passende øve dig i og se uforstående ud over for vedkommende og hævde det ikke er noget du er vidende om.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Hej Leif.

Stelnummer og det på attesten passer IKKE sammen. Men nummerpladen og attesten passer sammen.

Så ville ku køre rundt på den uden at være bange for politiet, for jeg ville jo have forsikringspapir og attest med, og så ville disse dele passe sammen med nummerpladen. Er bare bange for, hvis uheldet skulle være ude, at jeg ikke er forsikret på nogen måde, da denne knallert ikke burde være på vejene.


Jeg har kontaktet motorregisteret, de siger jeg skal skrive til dem om at indstille den til syn, samt sende billede af stelnummer til dem. De sagde at coc dokument ikke var nødvendigt (Hvilket jeg dog tvivler på).

Synes jwg har kigget rundt hvor der kunne være en form for skriv, eller tal på knallerten. Fandt kun lidt info om kæde, motor, last og så selve stelnummer, desværre.
Besvar