Indregistering af knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 8. november 2023 17:03 Landbo skrev : Hvor nøjagtig har du fundet den oplysning ?

Den finder jeg på https://www.nummerplade.net

Først skal nummerpladen tastes ind i nummerplade feltet og så søg.
Der efter vælger du " fanen " statistik og så kommer tallet frem.
Nummerplade.net har sikkert snablen nede i Skats database og trækker derfra.

Peter
Takker, det vil jeg prøve.

Ja det er uden tvivl skattefar alle i brancen sutter fra som første led. :mrgreen:

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøver at samle den information vi har indtil videre.

Toros el clasico
Wonjan WJ50

Fra typeplade:
Chongqing Wonjan Motorcycle MFG Co., Ltd.
e13*2002/24*0434*00
LWMPCBDA7D1001763 (ikke helt sikkert på alle tegn)
Fra Motorregister:
Stelnummer: WJ1P39FMBD6J01538
Mærke, Model, Variant: TOROS, WJ50, -
Art: Stor knallert
Seneste ændring: d. 21-08-2015
Registreringsnummer: AZ352
Første registrerings­dato: 31-12-2013
Seneste ændring: Registreret d. 28-10-2023
EF-Type-godkendelsenr.:
e13*2002/24*0434*01

Forsikring
Selskab: AROS
Bevisnummer: N/A
Status: Aktiv
Oprettet: 28-10-2023
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Motorstyrelsen har nu sat mig på noget af en opgave. Skal dokumentere, at knallerten har været indregisteret i et andet eu land, så skal fremskaffe f.eks en gammel attest. (Knallerten kom til landet i 2015, så 7 år gammel).
Det danske politi har søgt på den i deres register, samt deres internationale med stjålne og efterlyste køretøjer, og her fandt de intet.

Knallerten er d. 9/11-2023 afmeldt, og plader afleveret til synshal, så er ikke længere aktiv.

Jeg har skrevet en lang besked til dem igen, om hele situtationen, billeder af tidligere samtaler, gamle attester, billede af knallerten med nummerplade, og tidligere handler med den, som jeg har fået tilsendt.

Jeg får knallerten hjem søndag, så kigger jeg på den motorkode, som du, Scootergrisen nævnte, for at kunne be- eller afkræfte dette.

Nu ligger den så hos motorstyrelsen. Jeg smider lige en besked når jeg har kigget knallerten igennem for andre numre, og en besked når der kommer svar fra motorstyrelsen.

Jeg takker for jeres hjælp indtil videre!

God weekend
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Motorkode er nummeret på stelnummeret! Hermed bekræftet!

Kontakter motorstyrelsen imorgen, og spørger hvad næste skridt er. For chancerne for, at folk skriver de 17 tal og bogstaver identisk, er ligeså stor chance for at vinde i lotto.

Så formentlig en idiot af en synsmand der bare har set det tal, og skrevet det ind. Så næste skridt må være et opkald til motorstyrelsen igen, fordi jeg fik skrevet en lang besked til dem, hvor jeg forklarede hele situtationen. Men måske ikke nødvendigt nu hvor tallene er fundet et sted på knallerten. Og det er ikke hakket om. Smider gerne et billede op på siden, hvis nogen har interesse i at se det. :)
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af GYS »

Hvis motornummeret = stelnummeret, er der ingen tvivl om, at det er din og det er nok en gammel fejl sket allerede da den er synet første gang i 2013. Den kan ikke synes med stelnummer = motornummeret, uden at der er sket en fejl ved første syn af den.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Stelnummeret er ikke kendt i nogen register, eller andet.

Motornummer finder jeg ud af, er skrevet ind som stelnummer i diverse attester, og hjemmesider.

Pt ligger sagen ved motorregisteret, der inden for 2 måneder kommer med et svar, og om den bare skal til en synshal og få rettet de fejl, og videre.

Ellers så kæmper jeg da bare videre. ;)
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af GYS »

Det bliver spændende at høre når du får svar.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Knallerten bliv idag godkendt, og ændret i stelnummeret.

Nu er det bare ny plade på, og videre!
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1368
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Vilmer2 skrev: 20. november 2023 12:28 Knallerten bliv idag godkendt, og ændret i stelnummeret.

Nu er det bare ny plade på, og videre!
Det var SA*A*S, det havde jeg ikke forventet de ville gå med til jævnfør andre tilfælde jeg er vidende om. Ok, det kan måske skyldes der ingen afgift er på køretøjet. Tillykke med resultatet.

En strøtanke, gad vide hvad der så sker hvis ejeren af den anden knallert pludselig beslutter sig for der skal plader på ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Motorstyrelsen ændrede endda stelnummeret i systemet, så et syn af køretøjet var ikke nødvendigt. Det var bare ind med den gamle attest, og slå mit navn op, og betaling. Så var nummerpladen i hus.

Tror det har noget med afgiften af gøre. For da jeg sendte billede at motornummer der stemte overens med daværende stelnummer, kunne de se fejlen, og ændrede den med det samme.

Skal dog lige se, om typegodkendelsen er ændret på den nye, for det kan jeg ikke se på min midlertidige registeeingsattest.
Besvar