Indregistering af knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Vilmer2 skrev: 6. november 2023 21:24 Leif, det jeg siger er, at stelnummeret der er hugget ind i køretøjet matcher IKKE med attesten og nummerpladens oplysninger. Derfor, jeg ikke skal køre med den, uden den får sin egen plade og papir. Sker der noget, så jeg virkelig på røven.
At politiet måske ikke er vågne, og ikke tjekker køretøjets stelnummer fysisk, ønsker jeg ikke at udnytte. Det kan koste mig dyrt at komme ud for er uheld, uden lovlige papir og nummerplade.

Det sjove er jo, at jeg har en nummerplade på en Toros Classico, som IKKE er min. Derved, må der være en anden i landet, medmindre man blot har byttet nummerpladen over fordi model osv var ens, og ingen ville opdage det.

Lige pt er køretøjet i mit navn, med nummerpladen Az352, men det ændre ikke på, at selve knallerten ikke har det stelnummer som der er i attesten.

Stelnummeret er ikke ændret på knallerten, det fint og rent. Problemet ligger i, jeg har en knallert der IKKE matcher nummerplade og attest. (Hvilket klart se min fejl okay have set).
Nåå. det var jo ikke det du startede ud med, var det ? ;)

Ja stelnummeret er knallertens identitet og det skal stemme overens med det der står på registreringsattesten, for ellers er den av av.

Hvad er stelnummeret på det stel du er i besiddelse af ? Du kan jo søge på stelnummeret ved skat for at se om der er en anden knallert registreret der kører rundt med "din" nummerplade.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Mener jeg skrev, at problemet lå i at knallertens stelnummer ikke matchede papir eller nummerpladen. Og det var lidt det, som det hele handlede om. Men jeg kan jo gost have taget fejl.

Stelnummeret der sidder på knallerten har jeg postet er billede af her på opslaget. Det stelnummer giver ingen resultat ved diverse sider, politiet eller skat/motorregisteret. Så der er desværre ikke meget st hente der. :)
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af kokken »

Når du søger på din nummerplade,siger databasen at der kun findes 1 stk. indregisteret i Danmark.
Den ene har så ikke det stelnummer du opgiver.
Vedhæftede filer
Toros Wj50 -.png
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Vilmer2 skrev: 7. november 2023 15:50 Mener jeg skrev, at problemet lå i at knallertens stelnummer ikke matchede papir eller nummerpladen. Og det var lidt det, som det hele handlede om. Men jeg kan jo gost have taget fejl.

Stelnummeret der sidder på knallerten har jeg postet er billede af her på opslaget. Det stelnummer giver ingen resultat ved diverse sider, politiet eller skat/motorregisteret. Så der er desværre ikke meget st hente der. :)
Du synes stadig ikke og have forstået at et stelnummer SKAL fysisk være hugget ind i stellet, typisk i kronrøret. Det billede du har lagt op viser typepladen, der er uden nogen juridisk betydning i at identificerer køretøjet over for skat. Og tro mig om du vil eller ej, men jeg har set en del typeplader gennem de sidste 50 år hvor stelnummeret der stod på pladen ikke passede sammen med det der er hugget i chassiet (stellet). Så derfor er det ret nødvendigt du finder stelnummeret der er hugget ind i metallet på stellet.

I øvrigt er dit billede af typepladen meget utydelig når man forsøger at tyde det der burde være stelnummeret. ;)

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 7. november 2023 18:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 7. november 2023 17:19 Når du søger på din nummerplade,siger databasen at der kun findes 1 stk. indregisteret i Danmark.
Den ene har så ikke det stelnummer du opgiver.
Hvor nøjagtig har du fundet den oplysning ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Hej Leif.

Jwg ved udemærkwt at stelnummer skal være hugget i, og set er det også. Har bare ikke billede af det. Men stelnummeret på pladen og ser indhuggede er identisk.

Billede af pladen jeg har postet, kan jeg godt læse stelnummeret, men har billedet af stelnummeret indhugget, hvis det har betydning. Men forstår udemærket godt, stelnummeret er indhugget. Jeg havde blir kun dette oploadet billede med stelnummer, samt det er identisk, så derfor ingen betydning.

Så poster gerne 2 nye billeder af selve stelnummeret indhugget, hvis det er tydligere at tyde. :)
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Hej Kokken.

Det er jo på en måde positict for mig, for så kan de nødvendige dokumenter allerede ligge fremme, så nemmere at søge om plader. Venter lige pt på motorregisteret der skal komme med svar. :)
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Vilmer2 skrev: 7. november 2023 19:13 Hej Leif.

Jwg ved udemærkwt at stelnummer skal være hugget i, og set er det også. Har bare ikke billede af det. Men stelnummeret på pladen og ser indhuggede er identisk.

Billede af pladen jeg har postet, kan jeg godt læse stelnummeret, men har billedet af stelnummeret indhugget, hvis det har betydning. Men forstår udemærket godt, stelnummeret er indhugget. Jeg havde blir kun dette oploadet billede med stelnummer, samt det er identisk, så derfor ingen betydning.

Så poster gerne 2 nye billeder af selve stelnummeret indhugget, hvis det er tydligere at tyde. :)
Det var lige det der var godt at vide for, så er den fejlmulighed elimineret.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Så knallerten findes ikke i Danmark, med det stelnummer.

Har fundet en gammel annonce, hvor at det er samme billeder fra nummerplade.net, hvor billederne er identiske. Det er fra en søgning fra “min” nummerplade, præcis som Kokken har gjort.

Venter spændt på, hvad motorregisteret siger angående syn. For har ingen former for dokumentation på den.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af kokken »

Landbo skrev : Hvor nøjagtig har du fundet den oplysning ?

Den finder jeg på https://www.nummerplade.net

Først skal nummerpladen tastes ind i nummerplade feltet og så søg.
Der efter vælger du " fanen " statistik og så kommer tallet frem.
Nummerplade.net har sikkert snablen nede i Skats database og trækker derfra.

Peter
Vedhæftede filer
EE660 Benelli - 491 Racing.png
Besvar