Indregistering af knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af kokken »

Hej Vilmer2
Det er lidt forvirrende med alle de tal.
Her er mit bud :
Reg.attest med AZ352 + nummerplade med AZ352 + knallert med stelnummer wj1p39fmbd6j01538 = stor knallert
Reg.attest med AZ352 + nummerplade med AZ352 + knallert med andet stelnummer end wj1p39fmbd6j01538 = ukendt knallert
Du burde bare kunne hente en nummerplade til din knallert og finde et forsikringsselskab som vil tage den.
Du vil så køre rundt med en knallert som ikke er forsikret.Det er ikke den rigtige løsning,selv om det måske aldrig bliver opdaget
Du behøver ikke at medbringe forsikringspapirer,hvis der er nummerplade på din knallert.
Oplysningen om dit stelnummer er fundet på nummerplade.net
Peter
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Landbo »

Vilmer2 skrev: 6. november 2023 15:18 Hej Leif.

Stelnummer og det på attesten passer IKKE sammen. Men nummerpladen og attesten passer sammen.

Så ville ku køre rundt på den uden at være bange for politiet, for jeg ville jo have forsikringspapir og attest med, og så ville disse dele passe sammen med nummerpladen. Er bare bange for, hvis uheldet skulle være ude, at jeg ikke er forsikret på nogen måde, da denne knallert ikke burde være på vejene.


Jeg har kontaktet motorregisteret, de siger jeg skal skrive til dem om at indstille den til syn, samt sende billede af stelnummer til dem. De sagde at coc dokument ikke var nødvendigt (Hvilket jeg dog tvivler på).

Synes jwg har kigget rundt hvor der kunne være en form for skriv, eller tal på knallerten. Fandt kun lidt info om kæde, motor, last og så selve stelnummer, desværre.
Er stelnummeret på din knallert ikke WJ1P39FMBD6J01538, for det passer ifølge de oplysninger skattefar ligger inde med til registreringsnummeret AZ352 ?

Citat Vimmer2: "Har en attest, hvor typegodkendelse skriver e13*2002/24*0434*01, men på knallerten er det e13*2002/24*0434*02. Altså, sidste tal er ændret fra 0 til 1." Citat slut.

Det der så ikke passer sammen er EF-Type-godkendelsenr: e13*2002/24*0434*01 ved skatefar og som er e13*2002/24*0434*00 på typepladen på knallerten. Hvad der eventuelt står på din regidtreringsattest er jeg ikke vidende om !!!

Så lang tid stelnummeret, som burde være hukket ind ind i enten kronrøret eller saddelpindsrøret på stellet er ens med det der står på din registreringsattest med registreringsnummeret AZ352 som også burde være det der står på din nummerplade, kan du ikke blive anklaget for at have stjålet køretøjet eller have svindlet med registreringen når stelnummeret ikke er ændret.

Det du er ved at forsøge at røre ved er en jungle, hvor motorstyrelsen eller hvad den nu hedder i dag faktisk godt kan komme til den konklution at dit køretøj ikke kan registreres her i landet, så er du advaret.

Eller sagt på en anden måde, du bør bare ejerskifte køretøjet med registreringsnummeret AZ352.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Overså du min kommentar om motornummeret?
Tror de er kommet til at bruge motornummeret der hvor stelnummeret skulle stå.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg forstår ikke, at nogen tør tage chancen med en knallert, som ikke har været igennem en typegodkendelse, med dansk stel/motornummer. Ja man kan få den forsikret i DK, fordi selskaberne ikke tjekker noget som helst. Tilbage i 90'erne blev jeg tilbudt en Puch Cobra, som havde tysk/Østrigsk stel/motornummer. Det kunne man så omgå, ved at bruge et dansk Puchstel, fik jeg at vide dengang.
Vedhæftede filer
Puch Cobra 50cc.jpg
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Scootergrisen, jeg må lige tjekke når jeg er i nærheden af den igen. Den står 2 timer væk fra mig.

Leif, det jeg siger er, at stelnummeret der er hugget ind i køretøjet matcher IKKE med attesten og nummerpladens oplysninger. Derfor, jeg ikke skal køre med den, uden den får sin egen plade og papir. Sker der noget, så jeg virkelig på røven.
At politiet måske ikke er vågne, og ikke tjekker køretøjets stelnummer fysisk, ønsker jeg ikke at udnytte. Det kan koste mig dyrt at komme ud for er uheld, uden lovlige papir og nummerplade.

Det sjove er jo, at jeg har en nummerplade på en Toros Classico, som IKKE er min. Derved, må der være en anden i landet, medmindre man blot har byttet nummerpladen over fordi model osv var ens, og ingen ville opdage det.

Lige pt er køretøjet i mit navn, med nummerpladen Az352, men det ændre ikke på, at selve knallerten ikke har det stelnummer som der er i attesten.

Stelnummeret er ikke ændret på knallerten, det fint og rent. Problemet ligger i, jeg har en knallert der IKKE matcher nummerplade og attest. (Hvilket klart se min fejl okay have set).
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Scootergrisen, motornummeret, sidder det synligt på motoren for det meste? Sender min kæreste ned til den torsdag, så vil hun gerne tjekke det igennem nemlig.

Ville helst ikke afmelde den hvis alt er i orden jo ;)
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Jps, jeg købte knallerten i god tro, da dee var plader og attest. Nu står jeg så med den, og ønsker den sådan set, så må jeg tage kampen op. Ulovlig skal den ikke være :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Motornummeret er vist der hvor venstre fodhviler er.

Så står der måske følgende på dit køretøj hvilket tilfældigvis er 17 tegn uden stjernerne som er samme antal tegn som i stelnummeret (VIN).
Først linje er vist motormodellen og anden linje er vist motornummeret.
WJ1P39FMB
*D6J01538*
engine-50cc-lifan-1p39fmb-c-semi-auto-clutch-3150410523.jpg
engine-50cc-lifan-1p39fmb-c-semi-auto-clutch-3150410523.jpg (35.11 KiB) Vist 731 gange
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Ikke noget dumt bud, Scootergrisen!

Jeg sætter min kæreste på sagen når hun er ved den!
Det er ikke noget jeg lagde mærke til, men måske et sæt friske øjne vil kunne hjælpe
Brugeravatar
Vilmer2
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. november 2023 21:06

Re: Indregistering af knallert

Ulæst indlæg af Vilmer2 »

Hej Kokken!

Beklager jeg overså dit svar.
Der er også en del tal i opslaget.
Du har ret i hvordan opdelingen af plader og stelnummer er.
Stelnummer og nummerplade passer med hinanden, dog ikke på denne knallert. Derved, ukendt knallert.
Samt så typegodkendelsesnummeret er heller ikke helt identisk med hinanden. Som skrevet er det sidste tal ændret, men om der er tale om en tastefejl, eller en korrekt indtastning vides ikke. Jeg har søgt diverse steder på nettet, motorregisteret, TjekBil, altombilen, synshaller osv, uden held. Så det hedder at starte forfra, og håbe på det bedste. For knallerten er lovlig. Kan se, at en fyr i 2013 mener jeg, lavede et opslag i en anden side, hvor han spurgte om at importere en knallert magen til min, om det lykkedes vides ikke, da selve siden havde lukket for tilmelding.

Den er lige pt forsikret og har plader på, men skal afmeldes og indlevere nummerpladen, da jeg ikke ønsker at have en knallert der ikke er 100% i orden, hvad angår papirarbejdet. For som sagt, sker der en ulykke, står jeg med problemerne. Derfor jeg søgte råd, og igår søgte om at måtte indstille knallerten til “syn” (det var motorstyrelsen der sagde jeg skulle på den måde). Så nu afventes der svar fra dem, før næste skridt i projektet kan ske.

Jeg tjekker lige, som scootergrisen skriver, at der ikke er byttet rundt på nogen tal, så det oplyste stelnummer ikke skulle være motornummeret (Hvis en tumpe har dummet sig og oplys forkert).
Besvar