Suzuki DM50 vil ikke starte

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
gusse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. juni 2023 17:39

Suzuki DM50 vil ikke starte

Ulæst indlæg af gusse »

Hej, jeg har lige fyldt min tank helt op på min DM50, fordi den ikke vil starte, men kan stadig ikke få den til at starte. Det er som om at der ikke kommer benzin igennem benzinslangen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki DM50 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis benzinslangen er gennemsigtig kan du se benzin/luft i den.
Ellers tag benzinslangen af karburatoren og pege den ned i en benzindunk og dreje benzinhanen til ON, OFF, RES for at se om der kommer benzin ud.

Der har lige været en anden som skrev om benzinhanen:
viewtopic.php?f=4&t=4625
Brugeravatar
gusse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. juni 2023 17:39

Re: Suzuki DM50 vil ikke starte

Ulæst indlæg af gusse »

Den tråd du referer til er mig der har skrevet den :D, og der ser ikke ud til at være gennemgang, og der var luft i benzinslangen, og så bankede jeg let på slangen og så kom der benzin ned igennem, så måske den er stoppet til i benzinhanen?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Suzuki DM50 vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er jo en gammel model så der er da chance for at der kan være noget som er blevet defekt, tilstoppet eller måske tidligere ejer har fjernet noget.
Du kan overfører alt benzinen til en benzindunk og så afmontere benzinhanen.
Der er en skrue under ON så kan du sikkert tage håndtaget af.
Se om der er partikler i bunden af benzintanken du kan rense ud.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1369
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Suzuki DM50 vil ikke starte

Ulæst indlæg af Landbo »

gusse skrev: 6. september 2023 11:43 Den tråd du referer til er mig der har skrevet den :D, og der ser ikke ud til at være gennemgang, og der var luft i benzinslangen, og så bankede jeg let på slangen og så kom der benzin ned igennem, så måske den er stoppet til i benzinhanen?
Hvis der er luft i benzinslangen og du åbner for benzinhanen, forsvinder luften automatisk op i tanken, undtagen på de steder i slangen hvor der ikke er kontinuerlig fald på slangen. Men står der luft i slangen et sted betyder det ikke noget for benzin er mange gange tungere end luft så det skal nok automatisk finde vej ned i svømmerhuset. Du må have en anden fejl i systemet. Ser vi bort fra en fejl 40 i betjening af benzinhanen og at du sørger for der er tilstrækkelig brændstof på tanken, kan jeg ikke se andet end enten din svømmerventil/svømmer har hængt fast så svømmerhuset er forblevet tørt, hvilket et dap med et skruetrækkerhåndtag normalt kan kurerer så man kan køre hjem på værkstedet og reparerer. Du kan også have klemt benzineslangen sammen et sted og så vil hverken benzin eller luft flytte sig videre forbi det omtalte punkt.

Forhåbentlig har herren det mest almindelige værktøj med når man er ude og "trille" på veteranen ?

Hilsen Leif.
Besvar