Savner sgu at køre på knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Gamlfar skrev: 12. november 2023 14:10 Jo, jeg købte en elknallert i sommers, og der stod en benzinknallert inde i butikken. Har også værksted, men værkstedet har svingende anmeldelser. Motocr.dk ved jeg de fører, men Sym/Peugeot ved jeg ikke, andet end ovenstående links.
OK. Det er nu også længe siden, jeg har været i den del af byen :)
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Jeg har haft en VGA Explora 4T for nogle år siden. Jeg købte den fra ny hos Thansen. Efter et år måtte jeg levere den tilbage da de efter utallige reparationsforsøg ikke kunne få motoren til at køre ordentligt. Den døde langsomt når man kørte på den. Som om luftfilteret var tilstoppet. Meget mærkeligt. Så jeg fik mine penge igen.

Men....

I de perioder hvor den var til reparation lånte jeg en VGA Digita 2-takter af Thansen. Og selvom jeg hader 2-taktere så blev jeg alligevel så glad for at køre på den, at jeg spurgte dem om jeg måtte købe den. Den havde vist kørt 2500 km dengang og er årgang 2015. Og den har jeg endnu. Kører fint stadigvæk.
Men Exploraen vil jeg bestemt ikke anbefale. Træls motor. Og den er også meget lille at sidde på.
Brugeravatar
Gamlfar
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Gamlfar »

Gad vide om mærker som Piaggio og Peugeot f.eks. laver 4t med en ordentlig motorgang. Har set en Peugeot Tweet en gang i mellem og den lød ikke sløv som andre 4t. På arbejdet for 10-15 år siden havde de også nogle forfærdelige noname 4tere
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Gamlfar skrev: 19. november 2023 13:50 Gad vide om mærker som Piaggio og Peugeot f.eks. laver 4t med en ordentlig motorgang. Har set en Peugeot Tweet en gang i mellem og den lød ikke sløv som andre 4t. På arbejdet for 10-15 år siden havde de også nogle forfærdelige noname 4tere
Prøvede en tweet tilbage i 2014, men der var ikke plads til mine str 48 støvler :) Prøvede også en anden Peugeot, men den kørte elendigt som værende lovlig. Den eneste 4 takter jeg virkelig stoler på er Kymco's 16+- Kymco Super8 få's ikke længere som 30'r.
Brugeravatar
Gamlfar
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Gamlfar »

Ok, læste noget om en af de nye Peugeot'er (måske herinde) hvor omdrejningsbegrænser ødelagde fornøjelsen omkring 30 km/t Der er visse ulemper man ikke har med el.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Må sætte savnet på standby vedr. knallert, da der jo er investeret i en Kabinescooter.
Besvar