Savner sgu at køre på knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Brumbrum skrev: 17. september 2023 08:22 Hej JPS
Nu ved jeg ikke om du har købt en brugt Kymco af nyere dato. Men vil da tilføje min søns kæreste købte sådan en Motocr hot 50 i 2022. Den helt nye med euro 5. Jeg er nødt til at sige: hold nu kæft den kører fint og lydløst
Den har rundet 4000 km og fejler og har fejlet intet, dog er batteriet på dem noget billigt bras. Men et udskift til et Varta Powersport til 400 kr, også skal man ikke tænke på det mere. Hun fik et under garantien uden problemr men det blev også lidt træls.
Så sagde den gamle her slut! Og købte hende et nyt Varta og smed på i stedet for. Motorstyringen osv kræver et godt batteri, men det gør det nu også på min MC ellers vil den heller ikke. Vi er lidt ude over vores gammeldags opfattelse af scootere med de her "nye nogen"
Og hendes kører langt på literen, når de er afsted (min søn og hende) tanker hun hver 2 gang han gør det. Og han har en lovlig Piaggio NRG Power fra 2014

Men den du linker til er nu heller ikke og kimse af, den er fin
Jeg kørte Pgo (nu MotoCR) Dr. Big fra 2001-2015. Det var jo så en 2 takter. I 2015 købte jeg en ny Kymco Super 8 4 takt, og gav den væk i 2020. I mellemtiden fra 2019 og indtil nu, har jeg kørt Elektrisk. Men rækkevidden, er kun omkring de 55 km. Men trangen til at kunne køre "landet rundt" igen, er kommet tilbage.

Og vedrørende MotoCR scooterne, har jeg fået at vide, at de er noget kinesisk makværk :) Men sjovt nok, så har MotoCR og Kymco identiske 4 takt motorer :)
Brugeravatar
Brumbrum
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. november 2020 09:43
Scootere: Gilera Storm
Piaggio NRG Power DT
VGA Grido

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Brumbrum »

Ja de er så ikke mere makværk end de kører fint som jeg skriver. Har trods alt en tæt på som jeg kender til.
Og kender godt lidt til din knallerthistorik fra dengang vi var på billig-scooter.dk. Kunne heller ikke forstå du gik helt væk fra knallertture. Havde du ikke en BIG du havde kørt over 100000km på?

Udover det henter jeg da nogen gange reservedele i scooterland i Ålborg, har da spurgt dem ad. Og ja! de skal jo sælge dem, men som de sagde: Der er ikke de store ting med dem andet end service
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Brumbrum skrev: 17. september 2023 10:45 Ja de er så ikke mere makværk end de kører fint som jeg skriver. Har trods alt en tæt på som jeg kender til.
Og kender godt lidt til din knallerthistorik fra dengang vi var på billig-scooter.dk. Kunne heller ikke forstå du gik helt væk fra knallertture. Havde du ikke en BIG du havde kørt over 100000km på?

Udover det henter jeg da nogen gange reservedele i scooterland i Ålborg, har da spurgt dem ad. Og ja! de skal jo sælge dem, men som de sagde: Der er ikke de store ting med dem andet end service
Mine knallertture med BS Touring sluttede i 2013. Der var jo efterhånden ingen, der gad køre ture mere dengang. Og vores faste sted i Hjulby ved Nyborg blev jo lukket ned af husejerne. Jow jeg havde Big1 som havde kørt omkring de 112.000 km, før den blev solgt for 2500 kr (med ny brugt motor) :wtf: :) Men måske jeg skulle tjekke MotoCR Dr Big ud, hos den lokale knallertbiks.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Jps skrev: 16. september 2023 18:57 Har besluttet mig for at finde en lettere brugt Kymco Agility 16+ som den i linket:
Kymco Agility 16+
Den er dog lidt dyr synes jeg, selvom den er 5.000 kr billigere, end hvis jeg køber en ny.
Sendte firmaet en mail om, at jeg var interesseret i Agility'en til 15.995 kr. Svaret tilbage var, at der nu var en ny pris på den, og det er så 18.995 kr. Synes det er noget svineri, at de sætter prisen op med 3.000 kr. Den var godtnok helt ny, trods det er en årgang 2020 med 0 km på tælleren. For mig, så er knallerten 3 år gammel, og så skal prisen jo være derefter.
Brugeravatar
Brumbrum
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. november 2020 09:43
Scootere: Gilera Storm
Piaggio NRG Power DT
VGA Grido

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Brumbrum »

De er sgu lidt frække da.
Men jeg vil da mene at har du en lokal forhandler der sælger en Motocr Dr.big var det da værd og gå efter. Det er meget nemmere med garanti og service. Og som jeg skrev, så kører min svigerdatters altså stadig meget fint.

Har lige skiftet hendes olie, da forhandleren ligger lidt langt væk, det var ikke engang rigtig sort efter 2500 km....Snurrer bare derudaf, og støjer gør den heller ikke
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Brumbrum skrev: 23. september 2023 12:07 De er sgu lidt frække da.
Men jeg vil da mene at har du en lokal forhandler der sælger en Motocr Dr.big var det da værd og gå efter. Det er meget nemmere med garanti og service. Og som jeg skrev, så kører min svigerdatters altså stadig meget fint.

Har lige skiftet hendes olie, da forhandleren ligger lidt langt væk, det var ikke engang rigtig sort efter 2500 km....Snurrer bare derudaf, og støjer gør den heller ikke
Eneste problem med den nye Big, er prisen på lige knap 18.000 kr :) Nårh ja, så om om der er plads til str 48 i støvler :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Har idag besøgt en Fri Bikeshop Biks her i byen, hvor jeg bor. De solgte tidligere PGO scootere. Men de har hverken MotoCR scootere eller MotoCR City kabinescooter :( Må jo lede andre steder på Lolland/Falster, efter dem. Men det ender nok med (som sædvanligt) at man skal til Sjælland/ Fyn, for at finde dem. :thumbdown:
Brugeravatar
Gamlfar
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Gamlfar »

`
Senest rettet af Gamlfar 13. november 2023 12:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Jps »

Gamlfar skrev: 12. november 2023 10:04
Jps skrev: 2. oktober 2023 14:16 Har idag besøgt en Fri Bikeshop Biks her i byen, hvor jeg bor. De solgte tidligere PGO scootere. Men de har hverken MotoCR scootere eller MotoCR City kabinescooter :( Må jo lede andre steder på Lolland/Falster, efter dem. Men det ender nok med (som sædvanligt) at man skal til Sjælland/ Fyn, for at finde dem. :thumbdown:
Her står at Larsson i Maribo forhandler Sym. https://sym-danmark.dk/sym-forhandlare/ og Peugeot http://peugeot-motocycles.dk/find-forha ... ddr=Maribo Har dog ikke fået bekræftet hos Larsson.
Tror ikke vedkommende biks, har knallerter mere. Der står ingen i vinduet eller udenfor. :(
Brugeravatar
Gamlfar
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. juni 2023 09:23
Scootere: Yadea G5

Re: Savner sgu at køre på knallert

Ulæst indlæg af Gamlfar »

'
Senest rettet af Gamlfar 13. november 2023 12:45, rettet i alt 1 gang.
Besvar