TPMS til scooter/mc

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 408
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: TPMS til scooter/mc

Ulæst indlæg af GYS »

Så er motorcyklen sat i vinterhi, og TPMS'en er stadig frisk med batteriet.

TPMS'en på bilen virkede ikke på den ene sensor for lidt tid siden, og jeg troede det var batteriet. Men, så slukkede jeg bilen, og tændte igen, og så fungerede den og har fungeret siden.

Jeg købte en stak batterier hos T-Hansen - 10 styk for 100 kr. Så nu har jeg batterier nok til de næste 4-5 år for både bil og motorcykkel.

Jeg har læst at batterierne holder typisk et par år, men kan holde kortere første gang, da der bruges en smule strøm så snart de sættes i fra producenten. De kan derfor være delvis afladt ved købet.

Anvendes gode batterier, skulle den kunne holde mindst to år på nyt batteri.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 408
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: TPMS til scooter/mc

Ulæst indlæg af GYS »

De fleste motorcykel TPMS'er er lavet til montering på styr. Det er et problem på scooter.

Jeg har fundet en "flat mount" for TPMS'er. Vil tro, at den er god til scootere. Den er specielt lavet til sykik's egen motorcykel TPMS. Den koster ca. 70 kroner, men hvis den bestilles i USA kommer nok et horibelt gebyr på. Den skulle kunne sættes fast på scooter f.eks. med noget dobbeltklæbende tape. Skruen på sykik's TPMS ligner den på min, så det er muligvis standard og kan bruges på andre også. Tror det er samme størrelse skrue, som bruges på kameras. Jeg vil tjekke på min når jeg får tid, om den passer til standard kamera holdere.

https://sykik.com/products/flat-mount-for-tpms

Billede
Besvar