Knallert, bedste sikkerhed

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
gusse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. juni 2023 17:39

Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af gusse »

Hejsa

Jeg står og skal købe en Suzuki DM50

Men min opgang har desværre ikke cykelkælder, så den skal stå på gaden foran min opgang.

Jeg bor inde i Århus C, i et meget roligt kvarter på Frederiksbjerg, men mit spørgsmål er, hvordan passer jeg bedst på den og sørger for at den ikke bliver stjålet? Er det bare en kæde, eller er der en bedre måde?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske en bøjlelås gennem baghjulet hvor støddæmper er. Eller gennem stellet hvis der er et egnet sted.
Og så der hvor du bor kunne du havde en kædelås låst fast til cykelstativ eller hvad der nu er mulighed for.
Så når den står hjemme kan du stikke bøjlelåsen gennem kæden.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1370
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 29. juni 2023 22:24 Måske en bøjlelås gennem baghjulet hvor støddæmper er. Eller gennem stellet hvis der er et egnet sted.
Og så der hvor du bor kunne du havde en kædelås låst fast til cykelstativ eller hvad der nu er mulighed for.
Så når den står hjemme kan du stikke bøjlelåsen gennem kæden.
Du bør investere i nogle låse med indbygget tyverialarm der giver sig til at hyle når/hvis ........... Har du en såkaldt "garage" over køretøjet når det står parkeret ved hjemmet kan det sikkert også hjælpe en smule mod folk udefra der turnerer i ødelæggelsesorgie.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
gusse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. juni 2023 17:39

Re: Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af gusse »

god ide med en alarm! Og jeg tænkte også en "garage", så folk ikke kan se hvad der gemmer sig under! :) Jeg har dog ikke noget cykelstativ i nærheden, kun en lygtepæl, men det er vidst ikke lovligt :)
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af Cis »

Skivebremse lås i god kvallitet med alarm, er nok den billigeste måde at montere en tyverialarm på.

En af mine bekendte har en sådan på sin MC, og den tillader ikke at man flytter den det mindste, uden at den går i gang, og først stopper når der ikke har være bevægelse i 1 min..

Køb en i god kvallitet, da flere af de billige er for følsomme, og går i gang, bare det blæser lidt...
Brugeravatar
gusse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 79
Tilmeldt: 18. juni 2023 17:39

Re: Knallert, bedste sikkerhed

Ulæst indlæg af gusse »

Jeg tør næsten ikke have en knallert inde i århus, er så bange for at den bliver stjålet :D Kan man få varmesøgende krydsermissiler på T-Hansen :D?
Besvar