Hvilken styrthjelm har du?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Er der nogle mærker af styrthjelm der går igen herinde?
Fortæl om den model du har og om du er tilfreds med den.

Jeg har pt. en Max flip-up hjelm fra Thansen som har nogle år på bagen. Jeg mener at jeg gav 600 eller 700 kr for den.
Den har en fin pasform til mit hoved, men visiret bliver hurtigt ridset og grimt og kanterne ved inder-stoffet slides hurtigt.
Jeg ved at det er en billig "lorte-hjelm" og da jeg ud over min 30'er også har investeret i en 125cc scooter, så er jeg på udkig efter en ny hjelm med flip-up funktion, da jeg bruger briller.
Jeg har fundet frem til, at en Schuberth C3 eller en Nolan N104 Absolute må være sagen. Begge koster omkring 3000 kr. Jeg har prøvekørt en C3, og den er virkelig lækker og støjsvag og vindtæt. Den skal bare forsynes med Pinlock så den ikke dugger. Og N104 sidder også super godt, men det er vist den eneste hjelm man lovligt må køre med "flippet op". Den kan låses i den position. Den har også et noget større udsyn og Pinlock er standard.
Hvis nogen af jer har kommentarer til de to hjelme inkl. links til billige priser, så skriv! :) (edit: Pinlock er også standard på Schuberth C3 i hvert fald hvis den købes hos Jensens Motorcykler i Horsens).
Senest rettet af SteenKolding 4. september 2016 16:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af Supercharger »

Har i mange år haft Nolan's topmodel flip up. (brillebruger) X1001. Speciel letvægthjelm. kostede ca. 5000kr
og var meget glad for den. men alt slides jo desværre. kindpuderne bliver møre og smuldrer.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg har haft flere Caberg, bl.a Rhyno og sidst Konda. Det er lækre flip-op hjelme, og til at betale. Desværre var de begge støjende. Specielt i blæsevejr var der voldsomt susende støj indeni.

Min nuværende hjelm er Nolan N104 klap-op. Super pasform - den strammer lidt i starten. Desværre er den støjmæssigt ikke et hak bedre end hjelme til det halve. Og ja, der sidder et pinlock på visiret når man køber hjelmen. Når jeg engang skal skifte hjelm vil jeg kikke efter Schubert på tilbud.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Jeg har købt en Schubert C3 Basic i sølvfarve til 2675 kr. inkl. Pinlock. Jeg får den først prøvet fra på mandag men vender lige tilbage med en kort test.
Jeg fik at vide, at man kan teste om hjelmen passer, ved at tage hjelmen på og presse bag på hjelmen således den presses fremad på hovedet, og så skal der akkurat være plads til en pegefinger op mellem pande og hjelm.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er en manual til Schuberth C3 på http://schuberth.dk/index.php?option=co ... Itemid=143 hvor der står noget om at finde den størrelse som passer.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 284
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af SteenKolding »

scootergrisen skrev:Der er en manual til Schuberth C3 på http://schuberth.dk/index.php?option=co ... Itemid=143 hvor der står noget om at finde den størrelse som passer.
Tak for info. Det ser ret informativt ud.
Jeg vil lige sige, at Schuberth giver en super god service, som vist ingen andre hjem-fabrikanter giver.
Importøren i Kolding holder åbent 1 dag om ugen hvor man kan komme ned og få specialtilrettet sin hjelm gratis. Fx hvis man føler der mangler lidt polstring i toppen af hjelmen, så aftaler man en tid og kører derned, så sørger Klaus for at hjelmen kommer til at sidde som skræddersyet. I forvejen sidder hjelmen godt (afhængig af hovedform selvfølgelig), men der kan være småting der skal justeres. Det kalder jeg service! Selvom Nolan N104 er ekstrem populær herhjemme, så tror jeg ikke de giver samme service selvom N104 koster det samme som C3 Basic.
Og hjelmen er virkelig støjsvag! Det er helt vanvittigt. Det eneste man kan høre er faktisk en hvislen fra luftkøle-indtaget i toppen. Det er lidt underligt at det støjer, når resten af hjelmen er så stille. Men måske hører man det bare, fordi hjelmen netop er så støjsvag. Ventilationen er til gengæld super god. Knappen til flip-up funktionen måtte gerne have været lidt større. Den kan være svær at finde med handsker på. Det samme med det udvendige luftindtag foran munden. Svær at åbne og lukke med handsker på. Pinlock fungerer godt, og jeg synes ikke at der er nogen forvrængning af udsynet. Åbning af visiret fungerer fint, og der findes en city-indstilling hvor den er åben ½ cm så der lige kommer lidt luft ind. Det er ret fint.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af Gammelmand »

MT thunder squad havde jeg prøvet den på tur med 45 km/t inden handel havde kasseret den !
Godt med sus med lukket visir og direkte hyletone med åbent visir !
Ok det er en lavpris hjelm
Brugeravatar
ThomasT
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 343
Tilmeldt: 1. oktober 2016 00:52
Scootere: VGA Firefox
Kontakt:

Re: Hvilken styrthjelm har du?

Ulæst indlæg af ThomasT »

MT Coyote Flip-up matsort large. Senere i dag.

Jeg forventer ikke den laver lyde hvis jeg efterlader den hjemme.

duff: Fik lige tjekket op på det.

En Coyote ser sådan ud:
Vedhæftede filer
99606656040_0_S_180_180.jpg
99606656040_0_S_180_180.jpg (11.24 KiB) Vist 6653 gange
TOYTHIEF8KARAZ-lead.jpg.653x0_q80_crop-smart.jpg
TOYTHIEF8KARAZ-lead.jpg.653x0_q80_crop-smart.jpg (38.79 KiB) Vist 6653 gange
Besvar