Lastbil slinger (med vilje)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den anden dag bliver jeg overhalet af en lastbil med en lang anhænger på til asfalt.
Kort efter slinger han meget ind og ud på vejen hvilket ikke virker særlig trygt efter som han lige har overhalt mig.
Det ligner lidt at der er noget i vejen med anhængeren eller dækkene og det er den som slingre til højre og venstre på vejen uden at føreren er klar over det.
Jeg køre efter ham... eller vi køre jo samme vej... også ser at han bliver ved med at ligge og slinger helt vildt meget fra side til side.
Det ene øjeblik er han helt ude ved græsset i højre side og 1 sekunder eftet er han halvt over i venstre side af vejen.
Efter 2 km vende han og køre nu tilbage hvor han kom fra, altså lige imod mod mig og eftersom kan lige har ligget og svinget til højre og venstre adskillige gange og været ude i modsattte side af vejen er jeg da ikke særlig tryk ved at blive kørt forbi af ham men jeg stopper og får skrevet registreringsnummeret ned og vender om og køre efter ham.
Prøver at komme i kontakt med en bilist som kunne stoppe ham men det er jo umuligt at få et budskab i gennem til en bilist.
Nå men tilbage hvor jeg blev overhalet er han kørt ind på en sidevej også står der en anden lastbil foran og en person står og snakker med ham og jeg siger han ikke skal køre videre og prøve at forklare ham at han udsætter andre for farer.
Han forklarer at der er tjære på dækkene og hvordan han ellers skulle få det af.
Også køre han videre selvom jeg siger han ikke skal.

Jeg køre efter ham og spørger en bilist om jeg må låne en telefon men hun siger hun ikke har en.
Der står firmanavn osv. på køretøjer og nede af vejen køre han ind på firmaets adresse hvor jeg kan noterer adressen og telefonnummer osv.
Så har jeg ringet til politiet og spurgt om de vil få en snak med ham om det.
Kunne da været jeg skulle ringe og høre om de har fået den snak.
lastbilspor.jpg
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af Katana »

Hvorfor bruger du ikke din gopro til at dokumentere alle de sindssyge billister du møder ?
Filmene kan du sende til ekstrabladet o.lign.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fordi batteriet blandt andet ikke virker så længe.
Har prøvet at kigge lidt efter et nyt men de butikker jeg har været i som sælger GoPro sælger kun nyere modeller og kun batterier til de modeller.
Brugeravatar
svdk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. september 2015 22:11

Re: Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af svdk »

scootergrisen skrev:Fordi batteriet blandt andet ikke virker så længe.
Har prøvet at kigge lidt efter et nyt men de butikker jeg har været i som sælger GoPro sælger kun nyere modeller og kun batterier til de modeller.
Har du undersøgt batteribyen.dk ? Mulig at de kan have sådan en.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af Katana »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lastbil slinger (med vilje)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har tilføjet et billede til det første indlæg hvor man kan se sporene.
Besvar