Tæt på at vælte i blæsevejr

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kørte i går mens det var mørkt med håndtaget i bund... alle 36 km/t eller hvor meget det nu er.
Det blæste ret meget sidelæns i stød også på et tidspunkt bliver jeg blæst så meget ud i højre side af cykelstien at fordækket kommer ud på et fedtet sted også glider det og jeg retter op og er ved at vælte og kommer over i venstre side af cykelstien og tænker at nu vælter jeg nok.
Men det gjorde jeg heldigvis ikke og der var ikke nogen andre jeg kunne køre galt med.
Det var en dobbeltrettet cykelsti som ikke var en del af den øvrige vej.
Der var en modkørende varebil et stykke væk som måske har set mit forlys pege den ene og anden vej, gad vide hvordan det har set ud.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Kørte i går mens det var mørkt med håndtaget i bund... alle 36 km/t eller hvor meget det nu er.
Det blæste ret meget sidelæns i stød også på et tidspunkt bliver jeg blæst så meget ud i højre side af cykelstien at fordækket kommer ud på et fedtet sted også glider det og jeg retter op og er ved at vælte og kommer over i venstre side af cykelstien og tænker at nu vælter jeg nok.
Men det gjorde jeg heldigvis ikke og der var ikke nogen andre jeg kunne køre galt med.
Det var en dobbeltrettet cykelsti som ikke var en del af den øvrige vej.
Der var en modkørende varebil et stykke væk som måske har set mit forlys pege den ene og anden vej, gad vide hvordan det har set ud.
Har prøvet, at blive blæst over i venstre side af en landevej mens der kørte biler. Det var ikke sjovt. Så jeg kørte hjem og siden har jeg aldrig kørt i voldsomt blæsevejr. Det for farligt.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af TOCA »

Min GTR må seriøst høre til i kategorien "høje vindfølsomme køretøjer", har et par gange oplevet at køre et sted med læ, og så pludselig blive ramt af en sidevind, og vupti, så er man i en helt anden vognbane. Har efterhånden lært at forudse det, og holde den på rette kurs, selvom det nok ser spøjst ud, at hælde 30 grader til siden (cirka), mens man kører på lige vej :)
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej alle, kender det, jeg kørte i knap 4 år fra XXX tilXXXX ca 24 kilometer, på en Jysk hovedvej, man kører helt ude på den runde kant, kommer der en sættevogn forbi, så når man lige og tænke, bliver jeg suget ind under, eller bliver jeg blæst i grøften, Det er ikke for kyllinger at køre scooter, prøvede også en gang, et andet arbejde, havde ca 12 km, på den samme hovedvej, i kender den med at man kommer der ude i siden, der ligger alle de klumper af, et eller andet som er faldet af en lastbil, man prøver sig frem, nååe, slud klumper, så wruuum, så møder man en der er lavet af is og har siddet der fra aftenen før, gik også godt, men blev 8 år ældre, har faktisk kun væltet en gang, efter 54 år på to hjul, SORT IS, men var lidt forberedt, så det kostede kun en albue, He he, :weeping:
Brugeravatar
madscoolsej
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. maj 2016 20:21
Scootere: Sym jet sport

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af madscoolsej »

Lyder ikke sjovt
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af Supercharger »

Har oplevet noget af det samme. dog på motorcykel.
køre over storebæltsbroen i stiv kuling. hvor man tvinges til at lægge sig ned á la GP racer på bane i et sving.
At passere pylon tårnene "var" mildest sagt et prøvelse.
Kom så langt ned på siden, at fodhvilerne skrabede på vejen. Heldigvis kunne dækkene og sjøførens erfaring, holde kværnen på rette kurs. :party:
Har dog ikke prøvet at køre på Adly'en i stiv kuling endnu. men det skal nok komme en dag. :lol:
Brugeravatar
madscoolsej
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 5. maj 2016 20:21
Scootere: Sym jet sport

Re: Tæt på at vælte i blæsevejr

Ulæst indlæg af madscoolsej »

Kender jeg godt supercharger
Besvar