Forskellen mellem 30 og 45

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Forskellen mellem 30 og 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har prøvet og ringe til diverse forsikringsselvskaberne men flere ønsker ikke at oplyse priser så man selv kan ringe det ud.
Jeg kan godt få oplyst min egen pris men det nytter jo ikke noget for andre at læse det hvis de ikke får samme pris.
Codan ville ikke oplyse noget som helst uden jeg skulle give mit CPR nummer.
Prisen kan godt være de samme for en 30 og 45 km/t scooter det er noget forsikringsselvskabet selv bestemmer hvad de vil tage for det.
Der var i hvert fald et selvskab jeg ringede til hvor prisen var den samme uanset alder, hvor man boede og om det var 30 eller 45. Jeg kan ikke hukse hvad selskab det var. Men det var vist et af dem her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sselskaber

Så vidt jeg ved skal man ikke betale vægafgift på hverken 30 og 45 km/t scootere.

Jeg ville gerne lave en liste over prisen og har prøvet flere gange men så kræver det at i som har scooter fortælle hvad i giver for de fleste selvskaber nægter at sige det så man selv kan regne det ud.
Jeg har skrevet et emne her i forummet om det for noget tid siden : http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=77

Top danmark er det eneste selskab hvor man selv kan regne prisen ud på nettet af hvad jeg har set : http://www2.topdanmark.dk/privat/forsik ... /knallert/

Det er som om at selvskaberne bevidst ønsker at gøre det så kringlet så muligt så man ikke kan sammeligne priser.

Der findes en side som sammenligner forsikringspriser... men er knallert/scootere med ? næ nej : http://www.forsikringsguiden.dk/
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Forskellen mellem 30 og 45

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Jeg tænker her på forsikringer (ca) og vægtafgift , hvad er forskellen mellem de 2 priser på
en 45 og en 30 scooter. Jeg har set på forsiden man fandt ikke noget om forskellen.
En 45 er dyrerer ved jeg men hvorfor fx ..
Nogle priser så man kan se forskellen savnes..

Her er et eksempel: http://www.gf-forsikring.dk/Ny-kunde/Ko ... llert.ashx

Prisforskellen mellem 30-45'r forsikringsmæssigt skyldes nok det, at 45'ern jo skal køre efter samme regler som for biler/mc.
30'ern skal som bekendt holde sig til cykelstier hvor de findes, og skal holde sig ude i højre side hvor de ikke er (landeveje f.eks).
Hvis man gik efter ulykkesstatistiken, så burde 30'ern være meget dyrere end 45'ern. Men det er den så heldigvis ikke.

Og falck kræver også mere i abbonnement for en 45'r scooter. Jeg giver 287 kr om året for min 30'r, og mener at en 45'r koster 700-1000 kr?

Vedr. Knallertforsikring for en 30'er er Danske Forsikring den billigste jeg har fundet (735 kr) som Runneren var forsikret hos. Ellers har jeg igennem flere år betalt ca. 900 kr for begge Big's (altså pr. stk ;) ).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Forskellen mellem 30 og 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min browser viser en masse tegn med dit link JPS så jeg har uploadet den her hvis der ikke vises rigtigt for andre end mig :
gf_knallertforsikring.pdf
(151.87 KiB) Downloadet 353 gange
Jeg har ikke GF forsikring med på hjemmesiden. Hmm.

Har du GF forsikring JPS ?
Ved du om det kræver noget for at have knallertforsikring hos dem ?
Måske at man have andre forsikringer hos dem.
Jps skrev:Vedr. Knallertforsikring for en 30'er er Danske Forsikring den billigste jeg har fundet (735 kr) som Runneren var forsikret hos.
Er det ikke noget med det kræver noget for at have knallertforsikring hos Danske Forsikring ?
Det mener jeg at jeg fandt ud af.
Fandt lige dette om motorcykel forsikring.
Du betaler kun for vinterkørsel (1.12 - 29.2), hvis du har behov for at køre på motorcyklen i vintermånederne.
Skal man virkelig betale ekstra i forsikring for at køre om vinteren.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Forskellen mellem 30 og 45

Ulæst indlæg af Jps »

I min Browser vises linket jeg lagde ind, som PDF ;).

Nej jeg har ikke GF forsikring, idet de ligger på højde med andre selskaber (ca. 900 kr om året). Og du kan sagtens oprette en knallertforsikring hos dem, uden at skulle lave en pakkeløsning.

Jeg har Big2 forsikret i "Trekroner forsikring" som del i en pakkeløsning med hus/inbo/knallert. Big1 og SI'en er ikke forsikret endnu, da de ikke er helt køreklare. Men de bliver forsikret i "Danske Forsikring", når de skal på vejen. Danske forsikring er en del af Danske Bank, hvor jeg har mine konto'er.

Og mener ikke man skal betale ekstra i forsikring for at køre mc hele året, hvis den er helårsforsikret. Det er vist kun hvis du er forsikret i sæsonen, og finder ud af at du vil køre i vinterperioden, at det koster ekstra.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Forskellen mellem 30 og 45

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Så hvis man som jeg har en 30ver og fik fx en 45 så kunne jeg beholde samme forsikring ? Er den eneste forskel
at den ene køre på vejen og 45 km og den anden 30 og på cykelstien ? så der i virkeligheden ikke er nogen
forskel økonomisk ? eller hvad ?
Samme forsikringssted, ja. Men til en højere pris for ansvar på en 45'r.
Eksempel fra GF forsikring. En 30'r 798 kr årligt og en 45'r 959 årligt.
Besvar