Hvad ville du

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af Jps »

De er rent faktisk lige gode :). Men hvis du som jeg, går efter udseendet, så bliver det Kymco. :) Og jeg ville forøvrigt ikke selv købe nogen af dem, idet der ikke er plads til mine "B&W" fødder" :D
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af resderra »

Jeg ville gå meget op i komfort når man har en Kymco super 8 så ved men nemlig at det skal man holde øje med næste gang...... :x ,men eller syntes jeg klart at Kymco'en ser bedst ud sådan en lys i styret på en scooter syntes jeg der er retro-grim :lol: og sådan en sport udgave er til :lol: :P yeah right sporty :clap:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Hvis valget var mellem en Kymco Agility og en PGO Big Max.... ville svaret så være det samme ?
Så ville jeg vælge PGO Big, da både Agility og Hot/Big Max/Ligero osv., er for små til mig. :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Tak det tror jeg også, jeg vil, da jeg også er stor , hvis du da ikke tænker på motor med mere.
Godt vi har fået dig herinde forresten.. :)
Motormæssigt er det kun Ligero og andre lignende PGO modeller, der adskiller sig fra Big/T:Rex/Hot /G-Max/Big Max :D.
Jeg tænker mere på den manglende fod/benplads der er på mange scootermodeller for folk der er høje (1,90) og bruger str. 48 i støvler :D
Og tak, men jeg er jo ikke et orakel der ved alt om PGO og andre 2 taktere :D
Senest rettet af Jps 2. januar 2011 14:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:Er det bedst at købe en helt nu Scooter eller en meget let brugt fx 1000 km. :)
Jo for som jeg ser det er tilkørsel en vanskelig sag der kan tage tid..
Ja, men kan jo næsten ikke svare på sådanne spørgsmål men det sætter de små grå i gang .. og nogle har de tanker
Et let brugt kan man jo ikke være sikker på, er kørt ordentligt til.

På en helt ny scooter/knallert er tilkørsel på op til 500 km at anbefale, og den foregår med 15-20 km/t de første 50 km. 20-25 km/t de næste 200 km og så 25- til topfart 200 km mere. Først derefter gives der fuld gas. Og vi snakker både lovlig og mindre lovlig knallert/scooter ;). Man skal under tilkørsel med jævne mellemrum give gas helt op til topfart, og så ned i igen på f.eks 20 km/t, 25 km/t og så mellem 25 og og topfart.

Det er ihvertfald min måde at gøre det på, også ved cylinderskift. Mange siger at man skal bare give den tæsk fra start af, men det giver bagslag iform af lavere topfart/trækkraft, og hurtigere slidtage af det nye cylindersæt. Men kan også nøjes med kun at køre 2-300 km's tilkørsel, det må folk jo selv bestemme :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvad ville du

Ulæst indlæg af Jps »

Ja til det tager tid, men der er ingen der tvinger dig til at bruge min metode :). Du kan jo nøjes med en trediedel, af de nævnte antal km, det er op til dig. Når bare du tilkører scooteren blødt og jævnt over en vis strækning, burde det medvirke til at de bevægelige dele bliver kørt til.
Besvar