Vlado siger det følger personen

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ser politijagt på kanal 5.
Vlado har stoppet en scooter også siger han at det med at knallerten bliver taget anden gang hvis man bliver stoppet og den kan køre over x antal km/t følger personen.
Men er det ikke knallerten det følger?

Mener jeg så samme program en anden gang hvor en person vist nok blev stoppet anden gang men de tog den ikke fordi han vist nok havde solgt den til sin far så den stod i farens navn.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af Jps »

Det følger personen. Så man kan ikke bare købe en anden knallert, og ha' 2 liv igen (reelt kun 1 liv.)

Og i det andet tilfælde, burde de ha' taget knallerten uanset, at det var hans fars.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan jeg næsten ikke tro fordi så kan personer blive straffet for noget de ikke har gjort.
Hvis jeg låner min scooter ud eller har et firma der udlejer scootere eller får stjålet min scooter også vedkommende bliver stoppet så skal jeg da ikke straffes for noget som en anden person har gjort.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det kan jeg næsten ikke tro fordi så kan personer blive straffet for noget de ikke har gjort.
Hvis jeg låner min scooter ud eller har et firma der udlejer scootere eller får stjålet min scooter også vedkommende bliver stoppet så skal jeg da ikke straffes for noget som en anden person har gjort.
Det har fulgt personen, i alle de år jeg har kørt på knallert, så den er god nok. Køber du en ny knallert efter konfiskationen af den du var kørende på og laver den ulovlig, så bliver den taget 1. gang. Og du kan idag ikke bare køre videre på en andens ulovlige knallert uden, at den også bliver taget.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af TOCA »

Jow, jow, den er god nok, det følger personen, ellers kunne man jo bare bytte med vennerne, hver gang man blev stoppet.

Hvis din scooter er stjålet, er det vel meldt til myndighederne, og så vil den stoppede kører få en ekstra bøde for tyveriet, eller ulovlig omgang med hittegods.

Hvis du låner din scooter ud, og den er ulovlig, så har du et mellemværende, med vedkommende der blev stoppet, og det må i så selv løse (erstatning, dummebøde etc.), du kan evt. kontakte Politiet og forhandle en udleveringsaftale på plads, mod betaling af div. gebyrer.

Lejer du scootere ud, så er de vel lovlige, ellers får du nok snart besøg af ordensmagten, hvis lejeren piller ved den, i lejeperioden, og får den konfiskeret, så må han/hun jo erstatte dit tab, i henhold til lejekontrakten.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det giver jo ikke nogen mening hvis man låner/lejer en scooter ud til måske 50.000 kroner som er fuldtud lovlig også køre personen der låner den rundt om hjørnet, tager en ledning af så den kan køre 60 km/t, bliver stoppet af politiet og de stjæler scooteren.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det giver jo ikke nogen mening hvis man låner/lejer en scooter ud til måske 50.000 kroner som er fuldtud lovlig også køre personen der låner den rundt om hjørnet, tager en ledning af så den kan køre 60 km/t, bliver stoppet af politiet og de stjæler scooteren.
Nej, men det er vilkårene idag.
Senest rettet af Jps 22. september 2015 07:04, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du da set/hørt/læst at det er sket?
Synes ikke har jeg set/hørt/læst om det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Har du da set/hørt/læst at det er sket?
Synes ikke har jeg set/hørt/læst om det.
Der er flere der har oplevet det. Find evt indlæg på SG ;).
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Vlado siger det følger personen

Ulæst indlæg af TOCA »

scootergrisen skrev:Det giver jo ikke nogen mening hvis man låner/lejer en scooter ud til måske 50.000 kroner som er fuldtud lovlig også køre personen der låner den rundt om hjørnet, tager en ledning af så den kan køre 60 km/t, bliver stoppet af politiet og de stjæler scooteren.
Så må vedkommende, der lånte den, jo til lommerne og betale dig hvad du har mistet, han/hun kunne jo også totalskade den, hvad ville du så gøre?
Besvar