Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kommer kørende stille og roligt og har vel 60-70 cm at køre på (mellem den hvide kantstribe og fortorvskanten).

Så kommer der en kvinde i en grå Kia (XD 47 543) fra en sidevej som vælger at køre ud over hajtænderne og stoppe bilen så hun holde i vejen for mig.

Det ville jo ikke være det store problem hvis hun enten gad køre frem eller gad at bakke bilen 1½ meter, men gider en bilist det?
Nej selvfølgelig gider hun da ikke det.

Hun vil som så mange andre bilister kun bakke absolut minimalt som hun mener at jeg skal have af plads for at komme forbi, også kunne jeg så havde kørt med chance for at rive biliens nummerplade fordi hun holder så langt ude.

Jeg kan ikke se hajtænderne og det kan hun heller ikke for de er under bilen, så jeg siger at hun skal bakke så hun kan se hvor hun skal stoppe osv osv.

Men det vil hun ikke så hun sætter sig ind i bilen og begynder at snakke i håndholdt telefon. :crazy:
Jeg bliver holdende 2 minutter mens hun fortsætter med at snakker i sin håndholdte telefon.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af SMF »

Det oplever jeg næsten hver dag. At folk kører for langt frem. Hvis jeg ikke kan komme forbi, så dytter jeg. Én gang var der også en bilist der bare synes at jeg kunne køre uden om, men det var en cykelsti jeg kørte på og jeg ville ikke køre helt ud på vejen bare fordi han lavede noget forkert, så jeg dyttede flere gange for at få ham til at bakke. Der skete intet. Jeg tog mobilen frem og filmede ham og imens holdt jeg hornet i bund konstant. Efter 25 sekunder blev det vist for pinligt for ham, for alle andre kunne jo se hvem der havde jokket i spinaten. Så bakkede han 1 meter.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det virker helt klart også som om de bilister jeg møder er at den opfattelse at andre da bare kan køre uden om dem.
Og en cykelsti det er jo bare en parkeringsplads med forkert skiltning set fra en bilists synspunkt.

Og hvis man så prøver på at dytte af dem eller give tegn til at de skal bakke eller hvis man stopper og "snakker" med dem så opfatter de det som om man angriber dem og nu skal de i hvert fald vise hvem der bestemmer ved at blive ved med at holde det samme sted, uden hverken at køre frem eller bakke selvom der er fri bane begge veje.

Synes virkeligt de er elendige at kommunikere med.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Kommer jeg os til nogen gange i bil, man kan over se scootere,, men ved også hvor gassen elle bakgear ligger, der er jo ikke nogen tvilg om hvor fejlen er, med minder scooteren kommer med 70~km/t :-D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vil skyde på jeg kørte 25-28 km/t.
Det var lidt op af bakke.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Ville som os bare sige at selv om jeg selv køre på scotter er i scotter let at over se,, men man kan da for fanden flytte sig
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg synes ikke det er en undskyldning at bilister har svært ved at se andre og derfor køre på en måde der er til gene for andre trafikanter.

Hvis man selv vælger at sætter ind i et køretøj og køre rundt så må man indrette sin kørsel efter hvordan køretøjet er lavet.

Ligesom hvis jeg vælger at køre på en 3 meter lang long john cykel så stikker jeg heller ikke 1½ meter ud over hajtænderne og siger til de andre trafikanter at de da bare kan køre uden om og at jeg i øvrigt ikke har tænkt mig at flytte cyklen også tager min telefon frem for at ringe til nogen jeg kender og fortælle dem at der er andre trafikanter der ikke ikke vil køre uden om som jeg vil have de skal og om de ikke kan komme og hjælpe.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af kalle2712 »

scootergrisen

Det vil sige at du aldrig har kørt ind på en tank eller anden sted og lige skulle bremse fordi der kom en gåden eller kørene som du ikke lige så til og starte på
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jo men det er ikke det emnet handler om.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Endnu en bilist der ikke gider holde tilbage

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Jo kan være hun ikke så dig til og starte på..
Besvar