lige et spørgsmål

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
thedkscooter94
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. oktober 2014 13:55
Scootere: hot 50

lige et spørgsmål

Ulæst indlæg af thedkscooter94 »

hej jeg var så dum i starten af sommeren at jeg og en ven kørte 2 på min scooter uden hjelm og fulde begge to nå men jeg kørte scooteren og kl var 23 eller noget jeg så en bil bag os der lyste op med det lange lys og kørte så op ad siden af os og så kom de blå blink desvære vi stoppet så og så for at gør en lang histoire kort fik jeg en bøde 2 månder efter på 2500 kr :( for at køre uden hjelm og 2 på en scooter (vi slap for spirtus kørsel flinke betjente!) nå men han sage så den ene betjent at hvis han så mig igen køre såen så tog de scooter! her kommer så mit spørgsmål mente han at hvis han så os igen samme aften eller mente han at hvis jeg kørte uden hjelm igen eller 2 på en scooter fordi så vidt jeg ved kan de kun tag den hvis den køre ulovligt 2 gange men min køre lovligt håber i kan forstå mit spørgsmål :) ps ved godt det er dumt og fair nok de giver mig en bøde gør det heller aldrig igen :)

steffen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: lige et spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du overholder loven fremover så behøver du vel ikke at tænke på det mere.
Du kan vist godt få konfiskeret køretøjet hvis du er fuld og bliver stoppet flere gange selvom køretøjet er lovligt. Det har jeg set med biler i TV. Kan ikke huske om jeg har set det med knallerter.
Og ja det er da dumt og køre fuld på knallert, uden hjelm, med passager på og det er mørkt men det må du så lade være med at gøre mere.
Men du skal da have købt en hjelm. Den beskytter også dit ansigt og øre mod vind og kulde og regn og sne så det er ikke kun når der sker en ulykker den beskytter. Også køb en hjelmhue du tager på før hjelmen den er rigtig god og specielt nu hvor det bliver vinter.
Brugeravatar
thedkscooter94
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. oktober 2014 13:55
Scootere: hot 50

Re: lige et spørgsmål

Ulæst indlæg af thedkscooter94 »

scootergrisen skrev:Hvis du overholder loven fremover så behøver du vel ikke at tænke på det mere.
Du kan vist godt få konfiskeret køretøjet hvis du er fuld og bliver stoppet flere gange selvom køretøjet er lovligt. Det har jeg set med biler i TV. Kan ikke huske om jeg har set det med knallerter.
Og ja det er da dumt og køre fuld på knallert, uden hjelm, med passager på og det er mørkt men det må du så lade være med at gøre mere.
Men du skal da have købt en hjelm. Den beskytter også dit ansigt og øre mod vind og kulde og regn og sne så det er ikke kun når der sker en ulykker den beskytter. Også køb en hjelmhue du tager på før hjelmen den er rigtig god og specielt nu hvor det bliver vinter.
tusind tak for svaet da jeg snakket med hende fra politi da jeg skulle ring og få en afdrags ording sagde hun at der kun stod det med hjelmen og to på scooter det med spirtutes kørsel stod da ikke noget om det og er kun bilvet stoppet den ene gang så det du siger er at hvis jeg lige glemmer og stop ved et stop skilt tager de ikke min scooter pga det andet? jeg har en hjelm men ved ikke hvorfor jeg ikke bare tog den på! :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: lige et spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nej de konfiskere den ikke næste gang du laver noget ulovligt.
Det kun hvis du for eksempel to gange bliver målt på rullefelt til at den kan køre over et bestemt antal km/t.
Også måske det med at være fuld.
Så vidt jeg ved er der ikke nogle andre ting der gør at de konfiskere knallerten.

Hvis ikke der er plads til din hjelm under sædet kan du købe en topboks så kan du have den deri i tøjvejr så glemmer du den nok ikke så meget.
Brugeravatar
thedkscooter94
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. oktober 2014 13:55
Scootere: hot 50

Re: lige et spørgsmål

Ulæst indlæg af thedkscooter94 »

scootergrisen skrev:Nej de konfiskere den ikke næste gang du laver noget ulovligt.
Det kun hvis du for eksempel to gange bliver målt på rullefelt til at den kan køre over et bestemt antal km/t.
Også måske det med at være fuld.
Så vidt jeg ved er der ikke nogle andre ting der gør at de konfiskere knallerten.

Hvis ikke der er plads til din hjelm under sædet kan du købe en topboks så kan du have den deri i tøjvejr så glemmer du den nok ikke så meget.
okay jeg glemmer den ikke normalt når jeg skal ud og køre men det jeg mente var at jeg var for fuld den dag til og "huske den" :)
Besvar