Video-redigering

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Har alle dage brugt Movie-Maker til at stykke nogle klip sammen. Men det nye kamera optager i MOD-format som WMM ikke kender :x og jeg orker ikke at skulle konvertere alle klip først. Hvad gør man så?
Stødte på en mini-liste over nogle redigerings-programmer et sted, men kan ikke lige finde den.. Har i nogle bud på et gratis-program der er enkelt og kan fatte MOD?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Fandt dem i Kamera selvfølgelig :oops:

Avid Media Composer
Adobe Premiere CS
Final Cut Pro
Sony Vegas
iMovie
Premiere Elements
Windows Movie Maker

Avidemux kan klipper i en video uden er reencode videoen.


Der er da lidt at teste ud der.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og se om der ikke følger noget software med til kameraet som kan gøre det når du overføre dataen til computeren.
Standard definition video is stored in MPEG program stream container files with MOD extension; in most other systems these files have extension MPG or MPEG. High definition video is stored in MPEG transport stream container files with TOD extension; in most other systems these files have M2T extension.[3] Transport stream files can be converted into program stream files without recompressing the video itself. For example, FFmpeg, a free program, performs the conversion on Windows, Mac and Linux systems with the following command: ffmpeg -i myclip.TOD -acodec copy -vcodec copy myclip.mpg. A similar command is used for MOD files: ffmpeg -i myClip.MOD -vcodec copy -acodec mp2 -ab 192k myClip.mpg. Software, included with TOD camcorders, performs this conversion as part of capture process.
Kilde : http://en.wikipedia.org/wiki/MOD_and_TOD

Du skal finde en måde og gøre det på så du ikke mister kvalitet, ville være super dårligt hvis du reencoder før du importer til moviemaker også derefter reencoder igen når du export videoen plus at moviemaker smadre billedet fordi der ikke er mulighed for at vælge så meget, så du ville ende med et dårlig billede.
Jeg bruger ikke moviemaker, det ødelægger billedet for meget.

Du kan også prøve at omdøbe fra MOD til MPG og se om det virker.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af --- »

Kymconørden skrev:Har alle dage brugt Movie-Maker til at stykke nogle klip sammen. Men det nye kamera optager i MOD-format som WMM ikke kender :x og jeg orker ikke at skulle konvertere alle klip først. Hvad gør man så?
Stødte på en mini-liste over nogle redigerings-programmer et sted, men kan ikke lige finde den.. Har i nogle bud på et gratis-program der er enkelt og kan fatte MOD?

Denne her burde kunne konvertere .MOD formater.
http://www.arcsoft.com/topics/media-con ... o-avi.html

Ellers prøv Freemake Video Converter. Den kan konvertere til et hav af formater. Jeg bruger den meget. MOD filer er ikke imellem, men det kan være den kan æde den alligevel. Jeg har konverteret nogle filer, som den ikke burde. (Bare vælg "alle filer" når du skal åbne din video der skal konverteres)

http://www.freemake.com/da/free_video_converter/
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Prøvede lige 3 af dem på listen, og de var med 30 dages prøvetid eller penge. Når man lige har lært programmet at kende godt, er prøvetiden forbi.
Avidemux lod til at være gratis, men Bruger-fladen på programmet er da helt mystisk :crazy: Ydermere har det vist problemer med at håndtere Wide-screen funktion kameraet bruger, for uanset hvad, var billed-formatet nærmest noget høj-format. Skal lige klikke lidt..
Alle de konvertere jeg osse prøvede, ændrer osse det brede format til noget højt og grimt. Vil da lige prøve med Arcsoft og Freemake.

Min EDB-onkel mener ikke man kan finde et gratis video-redigeringsprogram der virker 100% ? Ordenlig kvalitet koster jo..
Jeg skal blot klippe i en lille video-strimmel, og det skal åbenbart ikke være nemt :twisted:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du skulle hellere tage og se om du kan få det importeret fra kamera og konveret det på den rigtige måde med det medfølgende software så du kan få en MPG fil i original kvalitet.
Kig om du ikke har noget medfølgende software til kameraet. Eller kig på producentes hjemmeside.

Det kan ikke anbefale og bruge et program til at reencode videoerne så du mister kvalitet.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Katana »

Kymconørden, Hvilket hjelmkamera har du købt ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Kig om du ikke har noget medfølgende software til kameraet. Eller kig på producentes hjemmeside.
Det kan ikke anbefale og bruge et program til at reencode videoerne så du mister kvalitet.
Yeps, forstået. Prøvede også omdøbe dem til nogle mere alm filtyper, men uden held.
Barden skrev: Hvilket hjelmkamera har du købt ?
Lige nu bruger jeg et alm. Cannon FS100 sd-camcorder at forsøge med.
Det er egentlig et skod-kamera der kun "tåler" et 4GB-kort som maximum. Og så den så kendsgerning at formatet MOD jo er til grin, og ihvertfald ikke en almen brugt standard man lige kan klippe i :thumbdown:
Er begyndt at kikke lidt efter noget bedre egnet Action-cam af en art, men Holy Moses nogle priser da! :wtf:
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Katana »

Du kan få et udmærket actionkamera for 500 - 1000 kr.

Jeg skal se om jeg kan finde de danske hjemmesider hvor jeg så disse priser - det er selvfølgelig hverken GoPro eller Contour. ;)

Her er foreløbig 2.
Et til 595 kr : http://www.actionvideo.dk/index.php/spo ... gstar.html
Og til 795 kr : http://www.actionvideo.dk/index.php/uds ... m-200.html
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan først kopiere optagede videoer til en computer, når du har installeret det medfølgende program PIXELA ImageMixer 3 SE.
http://www.canon.dk/Support/Consumer_Pr ... 1&type=faq
Besvar