Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Var ude og køre en tur og fandt nogle bilister der bruger hele cykelstiens bredde til parkering.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Jps »

Der holder også tit biler på cykelstien, hernede på Øen. Jeg har enkelte gange noteret nummerpladen, og givet den videre til Politiet, da det jo er en ulovlig parkering. Det har så kun hjulpet et enkelt sted, på en af de strækninger jeg kører hernede.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har været i computer city i næstved og købe en chest mount harness (399,- DKK) til mit GoPro kamera.
chest_mount_harness.jpg
chest_mount_harness.jpg (62.86 KiB) Vist 6287 gange
Som altid den obligatoriske parkede bil på hele cykelstiens bredde.
parkering_pa_cykelsti_aa19340.jpg
parkering_pa_cykelsti_aa19340.jpg (115.42 KiB) Vist 6287 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er meget smart hvis jeg har min hættetrøje på med lynlås så kan kameraet lige sidder og kigge ud af lynlåsen også har jeg harnessen under hættetrøjen.
gopro_chest_mount_harness_kamera_ud_gennem_bluse.jpg
gopro_chest_mount_harness_kamera_ud_gennem_bluse.jpg (146.87 KiB) Vist 6284 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en demo med min nye chest mount harness.
Jeg har optaget i de tre vinkler, narrow, medium og wide for at se forskellen.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mødte en mis.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har beklaget mig over bilister der stoppe deres køretøjer ude på cykelstien når de venter på trafikken, men det her er jo latterligt.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
TV2 : Cyklist rammes af bil: Lander mirakuløst på benene
Han har ikke givet sig til kende ud over hans alias cyberjack, som han hedder på sin Youtube-profil. Da han endnu ikke har stået frem med navn, kan det være svært at bedømme, om det er en ægte video, der er tale om.
Så lad os sige han hedder Bent, kan i nu bedre bedømme om videoen er ægte TV2 ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fandt en kasse til mit kamera så jeg kunne prøve og optage under vand.
Fordi der skal være en flad kontaktflade med vandet ellers bliver billedet ude af fokus når det rammer den buede linse der sidder på standard kamerahuset.
Det virkede okay men kassen holder desværre ikke helt tæt så der kom lidt vand ind.
Til at starte med havde jeg 2 uld vandet derind for at holde mikrofonen stille og et forsøg for at reducere reflektionen. Men når der så kom lidt vand ind og vanterne blev våde så blev der dugget på indesiden så det dur ikke at der kommer vand ind.
Man kan ikke se særlig langt i vandet selvom det er meget klart vand. Der var nogle fisk jeg ville have filmet men selvom de sikkert var derude et stykke væk så kom de ikke med på optagelserne.
Lad til man skal svømme ret tæt på de ting man vil filme i forhold til når man filmer i luften.
Kunne ellers være fedt og svømme rundt med svømmefødder og luft så man ikke skulle op og trække luft hele tiden.
kasse_til_kamera_1.jpg
kasse_til_kamera_1.jpg (114.53 KiB) Vist 5758 gange
kasse_til_kamera_2.jpg
kasse_til_kamera_2.jpg (113.99 KiB) Vist 5758 gange
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Besvar