Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Baddi »

Katana skrev:Jeg er fra Randers kommune i østjylland. Der er mere end en Assens i Danmark. Ved mariager fjord, mellem mariager og hadsund, ligger en døende landsby ved navnet : assens. Her : http://goo.gl/maps/8FWTq

Hvis du ønsker et GoPro actionkamera kan du ofte købe brugte på dba.dk . Det at alle skulle have actionkamera er blevet et modefænomen - de færreste, mig incl, kan lave interessante film. Derfor er der rigtig mange brugte til salg på markedet. Jeg tror nu du er een af de få, der kan lave spændene video fra bl.a dit projekt.

Jeg har et brugt hjelm actionkamera du meget gerne må få helt gratis. Det kan monteres på din hjelm med velcrotape. Jeg har tidligere i tråden vist foto af kameraet : Interphone actioncam.

Mine videoer er for det meste optaget fra venstre håndtag på scooteren. Hvor jeg har monteret mit contour kamera på RAM-mount, hvis 2 gummikugler fint absorbere bumpene fra kørslen. Der er monteringsbeslagene til interphon'en ubrugelige, og desværre har producenten af interphone valgt at lave specielle holdere som ingen andre laver.

Som sagt, du må gerne få interphon'en.
Det var godt nok et meget gavmildt tilbud, som jeg jo ikke kan andet end at tage imod. :mrgreen:
Men er du sikker på at du ikke vil have noget for det? :O
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Ja.

Send din adresse i PM - enten her eller på BS.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er lidt videoer jeg har lavet på det sidste.

Bilist som køre over for rødt ved jernbane.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Her er 2 videoer hvor der er grønt for mig og samtidig bliver der grønt for cyklister der skal på tværs! :yikes: Det skal der da nok komme nogen ulykker ud af.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen][Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
En kat.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Endnu en bilist som bruger halvdelen af cykelstien til at vente på trafikken på.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Der skrives så meget i medierne om tunede knallerter der ræser rundt på stisystemer i danmark så syntes jeg lige denne video skulle med at at vise det ikke altid er sådan.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Kamera på cykel.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Timelapse video en dag hvor det tordnede og regnede.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

At folk ræser på stisystemer på tunede knallerter er desværre mest fremherskende end dit eksempel. Se bare her : http://lokalavisen.dk/knallertkoerer-ra ... %20seneste
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Katana skrev:At folk ræser på stisystemer på tunede knallerter er desværre mest fremherskende end dit eksempel. Se bare her : http://lokalavisen.dk/knallertkoerer-ra ... %20seneste
Har tilføjer den til emnet Nyheder fra medierne (færdselsuheld og andet). Du kan eventuelt selv tilføje dem der hvis du støder på flere nyheder.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Trafik i Randers onsdag eftermiddag.

Jeg er igen begyndt at sætte kameraet på siden af styrthjelmen. Den anden placering på venstre side af styret er også fin, men desværre skal jeg bruge værktøj til at spænde kameraholderen fast, det gør at jeg alt for sjældent gider tage kamera med på småture.

Jeg har klæbet monteringsvelcro på både kameraet og hjelmen, det gør at kameraet hurtigt kan sættes på.

I starten af videoen kører jeg bag en Piaggio Ape kassescooter. Jeg undre mig over hvordan føreren af tingensten kan se hvad der sker bag ham, når man ikke kan se hans spejle bagfra. :shock:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har også opdaget at hvis der er alt for besværligt at tage kameraet med så gider man ikke så tit.
Det skal være lige til at klikke på uden så meget bøvl og for mange ledninger. Det skal helst bare sidde der uden at forstyrre og uden man skal sidde og rette på det hele tiden. Også skal man huske og oplade det.

Kan se du også bliver presset ud af bilisterne. Er det ikke lovligt hvis du køre midt på vejen ?
Total belastende og have flere bilister hængende i røven hele tiden.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Jo, det er det nok.
Men ingen grund til at genere mine medtrafikanter, selvom de tit genere mig!. Og ja, bilerne presser sig frem, ofte ALT for tæt - derfor fortrækker jeg at køre på små veje, så jeg slipper for den aggressive trafik.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Baddi »

Katana, Tusind tak for kameraet, jeg har brugt det lidt idag. Desværre var der ikke plads på et 2Gb hukommelseskort til hele min tur fra Nørre Søby til Odense, så det var kun den sidste del af turen der blev gemt, men den er jeg ved at uploade nu. ;)

Til gengæld fik jeg elastikken om hovedet og optaget en lille video om scooteren inden jeg tog afsted. Video kvaliteten er formidabel, men lyden... Jeg må vist til at tale højere. :mrgreen:
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Put et 16 gb kort i. Du kan slutte kameraet til et fladtv med et hdmi-kabel og indstille millionvis af ting på kameraet. Jeg kunne have sendt kablet med, men noget skal du bruge dine penge til!. ;)

Jeg håber du får glæde af kameraet. :)

ps. Tag gummiproppen ud, der sidder bagpå kameraet, og optag uden den. Så behøver du ikke tale højere. ;) Sålænge det er tørvejr er det fint at gummidimsen er af.
Besvar