Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Eftermiddagtur på små veje.
Brugeravatar
becher58
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. maj 2013 19:37
Scootere: JMstar50QT-27
Geografisk sted: rødovre

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af becher58 »

øhhh iflg. dit speedo 40km/t ups
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

??
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Fra samme tur.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Kørsel på smalle skovveje mellem Skrødstrup og Assens.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Baddi »

Jeg har da også forsøgt mig. :mrgreen:

Optagelserne af min tur hjem fra teori peger dog lidt i den forkerte retning, da jeg har svært ved at finde et sted at sætte kameraet. På den første video, som er blevet uploadet og ses herunder har jeg sat kameraet på kæbestykket af hjelmen med min gorillapod, men den peger lidt nedad og hvis jeg skal have den til at pege fremad kan jeg ikke se en disse for den. :D
Motoren er forresten kold her i den første video. ;)
Den anden video er 15 minutter lang så tager meget længere at uploade, men der havde jeg fået kameraet ned på brystet, hvor det så bare ryster meget mere og man ikke kan se hvor jeg kigger hen. :D
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Fed video.

Ja, det mest trælse ved videoer, er at skulle vente i evigheder på uploaden. Jeg forsøger at holde mine film under 10 minutter som giver en nogenlunde uploadtid på 60 min.
Det med gorillapod i kæbepartiet på hjelmen genkender jeg. ;) Er det dit digitale kamera du bruger eller har du fået et actionkamera ?
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Baddi »

Det er bare et normalt digitalkamera fra Olympus. De der GoPro koster jo kassen, så jeg har et som også kan bruges til at tage billeder af alt muligt andet med den konsekvens at det er lidt større. :mrgreen:

Jeg kan dog godt lide sådan som du og scootergrisen har jeres kameraer, hvor man kan se nogenlunde hvad køreren ser. At se hvad køreren ser er fedt men derefter er det klasse når føreren så også kan snakke til kameraet samtidig med, så øges underholdningsværdien i videoerne en del. ;)

Katana, kan det passe at du bor på Fyn eller er der mere end én Assens? For google maps siger at Skrødstrup ligger i Nordjylland men Assens ved jeg da at er her på Fyn. :mrgreen:
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Baddi »

Og så kom den anden endelig op. :D
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg er fra Randers kommune i østjylland. Der er mere end en Assens i Danmark. Ved mariager fjord, mellem mariager og hadsund, ligger en døende landsby ved navnet : assens. Her : http://goo.gl/maps/8FWTq

Hvis du ønsker et GoPro actionkamera kan du ofte købe brugte på dba.dk . Det at alle skulle have actionkamera er blevet et modefænomen - de færreste, mig incl, kan lave interessante film. Derfor er der rigtig mange brugte til salg på markedet. Jeg tror nu du er een af de få, der kan lave spændene video fra bl.a dit projekt.

Jeg har et brugt hjelm actionkamera du meget gerne må få helt gratis. Det kan monteres på din hjelm med velcrotape. Jeg har tidligere i tråden vist foto af kameraet : Interphone actioncam.

Mine videoer er for det meste optaget fra venstre håndtag på scooteren. Hvor jeg har monteret mit contour kamera på RAM-mount, hvis 2 gummikugler fint absorbere bumpene fra kørslen. Der er monteringsbeslagene til interphon'en ubrugelige, og desværre har producenten af interphone valgt at lave specielle holdere som ingen andre laver.

Som sagt, du må gerne få interphon'en.
Besvar