Scooter gået død

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 507
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af GYS »

Ved motorcykelforsikring mener jeg de fleste forsikringsselskaber tilbyder vejhjælp til ca. 400 kr. per år, men det kan afhænge af alderen på fører og motorcykel.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af SteenKolding »

GYS skrev: 18. juli 2024 19:04 Ved motorcykelforsikring mener jeg de fleste forsikringsselskaber tilbyder vejhjælp til ca. 400 kr. per år, men det kan afhænge af alderen på fører og motorcykel.
843 kr/år ved TopDanmark fordi den er over 8 år gammel.
Det er Viking der står for vejhjælp-delen.
Jeg er medlem af MC Touring Club som giver ret stor rabat på selve ansvarsforsikringen hos TopDanmark. Jeg mener det er 20%.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 507
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af GYS »

Hvis de ikke giver rabat på vejhjælpen, så er det godt nok dyrt. Hos Falck er det billigere - uden rabatter, 708 kroner om året. Og det gælder hele året, alle 12 mdr:
https://www.falck.dk/vejhjaelp/produkte ... mc/#pakker

Hos dansk autohjælp - hvis man kun kører 8 måneder per år - 696 kr.
https://www.dah.dk/vejhjaelp/mc/

Jeg er næsten sikker på, at TopDanmark også kan give dig et bedre tilbud...

Jeg spurgte deres chat robot, og den svarede følgende:
Som medlem af MCTC får du 22 % rabat på din motorcykelforsikring. Dette gælder for hele forsikringen, inklusiv ansvar, kasko og eventuel vejhjælp og førerulykkesforsikring. Husk at oplyse dit medlemsnummer for at få rabatten. Du kan læse mere om fordelene ved at være MCTC-medlem på vores webside. 😊

Så jeg får prisen til 657,50 kr. Er du over 68 år, så nedsættes erstatningen fra førerulykkesforsikringen per år. med 1%.
Der står mere her: https://www.topdanmark.dk/binaries/cont ... 757-2.pdf/
Førerulykkesforsikringen er ret billig - kun 87,36 kr. per år. Det må betyde, at det er sikkert at køre MC.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af SteenKolding »

GYS skrev: 28. juli 2024 01:58 Hvis de ikke giver rabat på vejhjælpen, så er det godt nok dyrt. Hos Falck er det billigere - uden rabatter, 708 kroner om året. Og det gælder hele året, alle 12 mdr:
https://www.falck.dk/vejhjaelp/produkte ... mc/#pakker

Hos dansk autohjælp - hvis man kun kører 8 måneder per år - 696 kr.
https://www.dah.dk/vejhjaelp/mc/

Jeg er næsten sikker på, at TopDanmark også kan give dig et bedre tilbud...

Jeg spurgte deres chat robot, og den svarede følgende:
Som medlem af MCTC får du 22 % rabat på din motorcykelforsikring. Dette gælder for hele forsikringen, inklusiv ansvar, kasko og eventuel vejhjælp og førerulykkesforsikring. Husk at oplyse dit medlemsnummer for at få rabatten. Du kan læse mere om fordelene ved at være MCTC-medlem på vores webside. 😊

Så jeg får prisen til 657,50 kr. Er du over 68 år, så nedsættes erstatningen fra førerulykkesforsikringen per år. med 1%.
Der står mere her: https://www.topdanmark.dk/binaries/cont ... 757-2.pdf/
Førerulykkesforsikringen er ret billig - kun 87,36 kr. per år. Det må betyde, at det er sikkert at køre MC.
Jeg vil prøve og høre ved TopDanmark ang. MCTC rabatten. Om den også gælder vejhjælp.
Men Falck er kun 12-15 kr. billigere end TopDanmark pr.md. så det gider jeg ikke spare. Dansk Autohjælp koster 960 kr/år.
Falck har en begrænsning på max. 3 afhentninger pr. år. Det mener jeg ikke TopDanmark har.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Hej GYS

Kan du huske hvad du spurgte chatrobotten om?
Fordi jeg kan ikke få de samme oplysninger frem, og TopDanmark fortæller at MCTC rabatten kun gælder selve ansvar/kaskoforsikringen. Så det kunne da være interessant hvis du kunne få det svar frem igen. Fordi hvis jeg har et screenshot af det du skrev, så vil de godt give rabatten.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 507
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af GYS »

Desværre gemte jeg ikke hvad jeg spurgte chatrobotten om. Jeg har forsøgt igen, og denne gang vil den først ikke svare. Men, efter et ekstra spørgsmål, svarede den at rabatten gjaldt alle aspekter af forsikringen, også vejhjælp og førerulykkesforsikringen.

Til TopDanmarks motorcykelforsikring er muligt at få rabat som MCTC medlem. Gælder det også tilvalg til forsikringen som vejhjælp?
TopGPT: Den specifikke information, du søger, kunne jeg desværre ikke finde på Topdanmarks hjemmeside Topdanmark. Har du andre spørgsmål, jeg kan hjælpe med? 😊 Se kilder

Vil det sige, at MCTC rabatten ikke gives på hele forsikringen?
TopGPT: Ja, som medlem af MCTC får du en 22 % rabat på din motorcykelforsikring hos Topdanmark. Dette inkluderer alle aspekter af forsikringen. 😊 Du kan finde mere information om dette på MCTC – medlemsrabat på mc-forsikring. Se kilder

Med alle aspekter, mener du der både ansvar, kasko, førerulykkesforsikring og vejhjælp hvis dette er valgt med?
TopGPT: Ja, det er korrekt. Den 22% MCTC rabat på motorcykelforsikring hos Topdanmark gælder for alle aspekter af forsikringen, herunder ansvar, kasko, førerulykkesforsikring og eventuelle tilvalg som vejhjælp, hvis disse er valgt. 😊 Du kan finde mere information om dette på MCTC – medlemsrabat på mc-forsikring.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: Scooter gået død

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Til GYS:
Jeg får desværre denne besked:

Gælder MCTC rabatten også førerulykkesforsikring og vejhjælp hvis dette er valgt med?

TopGPT:
Den specifikke information om, hvorvidt MCTC-rabatten også gælder for tilvalg som førerulykkesforsikring og vejhjælp, er desværre ikke tilgængelig på Topdanmarks hjemmeside. For at få mere detaljerede oplysninger, anbefaler jeg, at du logger ind på Mit Topdanmark eller kontakter Topdanmarks forsikringsafdeling på 70137913.
Besvar