Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er det åbenbart blevet sæson for bilister der ikke gider holder tilbage.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Den første billist, der ikke holder tilbage, kunne jo skyldes at han/hun ikke forventer at der kommer trafik fra den side. Hvis der er cykelsti i den anden side af vejen, skal du vel køre der ? . Altså med trafikken fremfor mod. Den anden, med den røde bil, er ikke grov. Du kunne sagtens komme forbi.

Den eneste jeg synes er grov, er varebilen der liiige mener at han/hun kan nå at accelerere inden du når frem - den slags manglende bedømmelse af hastighed, ser jeg også ofte.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er tydelig afmærkning med en meget stor 6 x 2 meter blå firkant med 4 hvide cykelsymboler på, stiplet midterlinje, 4 hvide hajtænder, et skilt med ubetinget vigepligt og lur mig om der ikke står "Dobbeltrettet cykelsti" hvis man ser skiltet fra den anden side.

Ved ikke hvor du får det fra at jeg skulle kører i den forkerte side af vejen.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Trafik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Sådan ser et skilt ud hvis cykelstien er dobbelt-rettet, hvilket betyder at man må køre i to retninger på cykelstien = med og mod trafikken.
Udklip.JPG
Udklip.JPG (34.4 KiB) Vist 6784 gange
Med den første bil kører du tydelig imod vejens trafik. Er det tilladt på den cykelsti ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

dobbeltrettet_cykelsti.jpg
dobbeltrettet_cykelsti.jpg (200.33 KiB) Vist 6779 gange
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Katana »

Aha.. Så må jeg jo sige undskyld fordi jeg beskyldte dig for at køre ulovligt på cykelstien.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tre situationer:
Efter jeg har været inde at handle kommer en kvinde i AN66736 og laver denne flotte parkering.
Af og til når jeg er inde at tanke benzin så er der utålmodige bilister/lastbilschauffører der bare ikke kan vente et øjeblik også ender det med en tæt skrå parkering ind foran scooteren så man dårligt kan tage den ned fra støttebenet uden at smadre ind i siden på det andet køretøj og jeg ikke kan komme forbi.
Og så en blandt mange bilister der har det med at tage et sving lidt for tidligt.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Ny (længe ventet) cykelsti mellem Fakse og Rønnede der næsten lige at blevet åbnet.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en som kører scooter med knallertnummerplade
Scooteren kører 61 km/t da bilisten dytter og kort efter er der et 70 km/t skilt.
Måske er bilisten utilfreds med at scooteren kører 9 km/t under hastighedsgrænsen eller at se en knallert foran som ikke må kører så hurtigt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en bilist der til trods for at der er masser af plads at overhale på absolut skal forsøge gøre det uden at ramme de hvide striber.
Også en bilister der kører ud ved et T-kryds som om man ikke er der.
Og en anhænger af en slags med en løs strop der nok skal være ubehagelig at blive slået med eller få slynget rundt om halsen. Der er også nogen kæder på den, ved ikke om de bare ligger løst.
Også er der nogen som har tabt en bamse.
Her vises en video med HTML5 <video> element som forsøg... ikke sikkert det virker i alle browsere
Besvar