Vinter

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vinter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har lige været ude og køre og jeg syns det sjovt og køre i sne og bremse så man kan glide.
Man skal bare have en masse tøj på så det sjovt nok. Men det er ikke sjovt hvis man fryser.
Men jeg så ikke en eneste scooter og kun en eller to cykler men jeg holdt jo også mest øje på vejen lige foran mig for man kan hurtigt vælte.
Så det er med at køre med fødderne ude til siden så man er klar hvis der sker noget også undlade at bruge forbremsen.
Men min scooter starter overraskende godt i år. Jeg starter 1 gang også køre den i tomgang uden at gå i stå. Så skal den godt nok lige stå et par minutter og blive varm fordi hvis man starter og giver gas med det samme så komme man ingen vejne.
Brugeravatar
Bozzie
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20. november 2010 13:15
Scootere: Velo Solex.
Puch Maxi.
PGO T-Rex 2004. Kørt ca 32000 km siden Januar 2005
Geografisk sted: KBH

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Bozzie »

Jeg har heller ikke noget problem med vinteren, jeg har kørt på scooteren året rundt i de 5½ år.
Jeg har også væltet et par gange, senest sidste år hvor jeg jeg kom fræsende lidt for hurtigt på en villavej. Jeg tog forbremsen lidt for hårdt, og forhjulet forsvandt under mig.
Scooteren led ikke den store skade, knækket sidespejl, lidt ridser i bremsehåndtaget og i plastikken. Jeg selv mærkede intet, da jeg altid kører med MC tøj, HELD jakke og buks, rygskjold og støvler.

De sidste par dage har scooteren til gengæld ikke opført sig ordentlig, når den er kold kan den finde på at gå ud, (dog ikke ved høje omdrejninger) men de fleste gange kan jeg lige nå at redde den, ved at gasse op.

Bozzie.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vinter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det hjælper i hvertfald med det rigtige tøj det helt sikkert.
En ting jeg ville ønske mig var en styrthjelm hvor man kan lukke visiret helt uden at det dugger.
Også fordi når man skal rette på visiret så skal man jo give slip på styret hvilket ik altid er lige sjovt.
Jeg har vist alrdig styrtet på min scooter men jeg har dog været lige ved det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Jps »

Min elstarter drillede lidt igår, med ikke at ville starte scooteren. Så det jo godt man har kickstarter på :). Nu sidder elstarteren et meget dumt sted på Big/T:Rex, nemlig i bunden af motoren, ca. 15-20 cm over jorden, og er derfor udsat for vind og vejr.
Jeg kører året rundt, og selvfølgelig klædt varmt på, i disse tider :).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vinter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har jo lige købt nyt batteri så måske derfor min starter særlig godt.
Nu får vi se når det bliver -15 grader eller hvad det bliver hvordan den starter der.

Min højre bremsekontakt er frosset fast så kan ikke starte ved at holde på højre bremsegreb. Bare ik den venstre også gør det for vil gerne undgå at bruge kickstarter fordi der er noget i variatordækslet som er knækket så kickstarterarmen kan dreje hele vejen rundt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg har jo lige købt nyt batteri så måske derfor min starter særlig godt.
Nu får vi se når det bliver -15 grader eller hvad det bliver hvordan den starter der.

Min højre bremsekontakt er frosset fast så kan ikke starte ved at holde på højre bremsegreb. Bare ik den venstre også gør det for vil gerne undgå at bruge kickstarter fordi der er noget i variatordækslet som er knækket så kickstarterarmen kan dreje hele vejen rundt.

Find et batteri med mere watt end det originale, og prøv det. Det burde hjælpe lidt på startvanskelighederne.

Og det er nok din fjeder ved kickstarteren der er gået sin en tur, når du kan træde den ned uden den kommer retur.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vinter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jps skrev: Find et batteri med mere watt end det originale, og prøv det. Det burde hjælpe lidt på startvanskelighederne.
Ej nu har jeg lige købt det. Det er originalt til 498,- så det håber jeg da vil virke i lang tid.
Det virker i hvert fald super indtil videre. Jeg skal ikke dreje på gashåndtaget samtidig med jeg starter som jeg ellers har skulle i lang tid.
Jps skrev: Og det er nok din fjeder ved kickstarteren der er gået sin en tur, når du kan træde den ned uden den kommer retur.
Den kommer retur men den kommer så retur hele vejen rundt :lol:
Jeg har haft variatordækslet af og kigget men har ikke noget billed af det.
Det er den "stop klods" helt ude til venstre på billedet her som er knækket efter billedet er taget.
Billede
Kickstarteren står normalt nu men hvis jeg bruger den kan den komme til at dreje forkert hvis jeg ikke får stoppet den selv også står den og larmer når motoren kører indtil jeg får drejet den rigtigt på plads.
Det kan være jeg kan bore et hul i dækslet og sætte en bolt igennem som stop klods.
kina skrev:Det er fordi i er sådanne nogle unge mennesker ;)
Jeg 30 år.
Føler mig sku ikke ung.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Jps »

kina skrev:
scootergrisen skrev:Jeg har lige været ude og køre og jeg syns det sjovt og køre i sne og bremse så man kan glide.
Man skal bare have en masse tøj på så det sjovt nok. Men det er ikke sjovt hvis man fryser.
Men jeg så ikke en eneste scooter og kun en eller to cykler men jeg holdt jo også mest øje på vejen lige foran mig for man kan hurtigt vælte.
Så det er med at køre med fødderne ude til siden så man er klar hvis der sker noget også undlade at bruge forbremsen.
Men min scooter starter overraskende godt i år. Jeg starter 1 gang også køre den i tomgang uden at gå i stå. Så skal den godt nok lige stå et par minutter og blive varm fordi hvis man starter og giver gas med det samme så komme man ingen vejne.
Det er fordi i er sådanne nogle unge mennesker ;)
Jeg er 54, så helt ung er jeg ikke :P.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: Det kan være jeg kan bore et hul i dækslet og sætte en bolt igennem som stop klods.
Lige det jeg ville foreslå, eller køb et nyt dæksel ;).
Brugeravatar
Bozzie
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20. november 2010 13:15
Scootere: Velo Solex.
Puch Maxi.
PGO T-Rex 2004. Kørt ca 32000 km siden Januar 2005
Geografisk sted: KBH

Re: Vinter

Ulæst indlæg af Bozzie »

kina skrev:Ja der er mange muligheder i vinteren :D
400_41262422434.jpg
400_41262422440.jpg
Det må være svært at holde balancen ;)
Besvar