Tid til at forlade google/youtube

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Tid til at forlade google/youtube

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På det seneste er google/youtube blevet værre og værre hvad angår privatliv og de forstår ikke betydningen af nej.
Hvis man ikke ønsker at oplyse sig rigtige navn så spørger de bare igen.
Hvis man ikke ønasker at oplyse sit telefonnummer så sprøger de bare igen.
Og nu er det ikke længere muligt at skrive kommentare på youtube videoer med mindre man bruger google+ heller ikke sine egne videoer kan man skrive kommentar på med mindre man bruger google+.
Og de vil også bruge ens ansigt som reklamesøjle i forbindelse med salg af produkter som man har angivet at kunne lide med sin google+ konto.

Så det er vist på tide at forlade youtube og googles andre services.
Så må jeg se om jeg kan finde nogle alternativer.

Her er en sang om en der heller ikke er meget for det : http://netkoder.dk/netkoder/eksempler/eksempel0102.html

Hvis i vil have nogen af mine videoer på youtube så gå ind og download dem nu. Jeg skal nok prøve og downloade dem inden jeg sletter dem men ikke sikkert jeg har plads til allesammen på hjemmesiden ellers skal jeg til og betale mere for den ekstra plads på hjemmesiden og det er ikke sikkert jeg gider det men det må jeg lige finde ud af.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Tid til at forlade google/youtube

Ulæst indlæg af Katana »

Alternativ til youtube kunne være vimeo eller metacafe.

Alt hvad der er berørt af google ender med at blive super kommercielt og kompliceret for brugere at benytte. Alt hvad man lægger på deres services SKAL med vold og magt (mis)bruges til reklamer!.
Jeg brugte tidligere Picasa til foto. Det har jeg nu droppet af samme grund som du anfører på youtube.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tid til at forlade google/youtube

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Også der hvor jeg uploadede et billede til youtube kanal så kunne jeg ikke forstå der ikke var noget sted jeg kunne slette billede igen men det viste sig så at det skulle jeg ind på det der picasa som jeg bare aldrig har brugt men der var billedet så og der skulle jeg ind og slette det og for at komme derinde skulle jeg vist acceptere nogen vilkår, alstå noget jeg ikke får af vide der hvor jeg uploadede billedet på youtube.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Tid til at forlade google/youtube

Ulæst indlæg af Jps »

Har slettet/lukket mine 2 konto'er, på Google/Youtube. Synes det er blevet for bøvlet at bruge, når man ikke kan fravælge ting man ikke gider se/bruge. Her tænker jeg især på Google+ og alle de forslag som Google/Youtube, smider ind på ens konto. Der skulle man selv kunne bestemme, hvad man vil se/høre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Tid til at forlade google/youtube

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kom lige til at tænke på den TV reklame fra norwegian flyselskabet hvor der er en ansat som prøver og sælge en "alt inklusivt" pakke med kaffe og avis og kunden ikke vil have det men den ansatte bliver ved med at ville sælge det til kunden.
Besvar