I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Ja så fik jeg altså sat 5 litium batterier fra RS batterier, det gav så lige 93 kg mindre vægt de vejer 40 kg, mine blybatterier vejede 133 kg for 5 stk.
Farten steg lige mellem 6 og 7 km/t og den fiser bare op af bakkerne, det er som at køre i en helt anden kabinescooter, der er virkelig drøn på nu.
jeg har fået sat 17 celler i hver så den er på 71,4 volt, Rene fra rs batterier har sat en ekstra i.prisen blev 22000 kr i alt.
Jeg er meget tilfreds med Rs Batterier både med servicen og batterierne, så kan varmt anbefale dem.
Messifan20 skrev: ↑11. januar 2021 13:24
Ja så fik jeg altså sat 5 litium batterier fra RS batterier, det gav så lige 93 kg mindre vægt de vejer 40 kg, mine blybatterier vejede 133 kg for 5 stk.
Farten steg lige mellem 6 og 7 km/t og den fiser bare op af bakkerne, det er som at køre i en helt anden kabinescooter, der er virkelig drøn på nu.
jeg har fået sat 17 celler i hver så den er på 71,4 volt, Rene fra rs batterier har sat en ekstra i.prisen blev 22000 kr i alt.
Jeg er meget tilfreds med Rs Batterier både med servicen og batterierne, så kan varmt anbefale dem.
Men, hvordan er det egentligt med lovligheden?
Så vidt jeg ved, så er der meget strenge godkendelser for LiOn batterier i forbindelse med køretøjer. Vil et ny batteri, medføre at den skal typegodkendes på ny???
Saml gerne alt det information du kan herunder billeder så man kan se hvad der står på og hvordan det er samlet, oplader osv.
Tænker der må være en form for styreboks mellem køretøjet og de 5 batterier når det er lavet sådan med 5 batterier frem for ét stor.
Det er virkelig en vægt reduktion, jeg har tidligere læst at vægten "kun" blev halveret. Dine gamle batterier er nu også noget tungere end dem, der sidder i vores kabinescooter (selv hvis man indregner dine gamle batteriers højere effekt).
Har du nogen ide om ladetiden, hvor lang tid tager det at oplade efter f.eks 40 km's kørsel? Kan have betydning hvis man kører rigtig langt, og skal oplade midtvejs (hvor lang pause skal man holde).
Rart at læse succes historien, det lovede ser ud til at holde .
rjskib skrev: ↑12. januar 2021 20:06
Tak for tilbagemeldingen.
Det er virkelig en vægt reduktion, jeg har tidligere læst at vægten "kun" blev halveret. Dine gamle batterier er nu også noget tungere end dem, der sidder i vores kabinescooter (selv hvis man indregner dine gamle batteriers højere effekt).
Har du nogen ide om ladetiden, hvor lang tid tager det at oplade efter f.eks 40 km's kørsel? Kan have betydning hvis man kører rigtig langt, og skal oplade midtvejs (hvor lang pause skal man holde).
Rart at læse succes historien, det lovede ser ud til at holde .
//Jørgen
Jeg kørte 30 km i går og det tog ca 2 timer og 30 min at oplade så den er lidt hurtigere, den bruger så også lidt mere strøm på at oplade.Det der imponerede mig mest var at der stadig efter 30 km i vinterkulden stadig var oceaner af strøm på.
jeg kunne sagtens have kørt 40- 50 km mere. om sommeren kan den med garanti køre et godt stykke over de 100 km. . Jeg tror altså de lader endnu hurtigere om sommeren.