kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af onkelroar »

Det lyder for mig som om der er noget galt med vacum slangerne eller friskluftsenheden.

Prøv og tjek at alle slangerne sidder på, og at de slutter 100% tæt.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

jeg fandt ud af det at det var benzinhane som ikke lukkede og druknede det hele.Når jeg havde blæst benzin væk blandt andet fra luftfilter+ nyt så starter den men den lukker ikke ordentlig da der stadig godt kan komme benzin ud af den selvom der ikke er vakuum på :(
Spørgsmål hvor kan jeg købe en ny ? benzinhane
Og så er der vel også noget galt med min nåleventil så den skal fornys? Har indstillet svømmeren rigtig igen :/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan købe det hos en Kymco forhandler : http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=70
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

så har jeg fået ny
benzinhane
filter
karburator
sikringerne
Og jeg har tjekket stempel det hele ser fint ud nu, men den er stadig rigtigt svær at starte. Den giver da også stadig gnist :oops: av for den.
ventiler står rigtigt også tændingspunktet, jeg mistænker nu stator for at være den skyldige
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

har lige målt den igennem og det hele stemmer (stator) Har også set på luftfilter men det ser også rent og fint ud :evil: men nu gider den stadig ikke at gøre det ordentlig.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du prøvet de ting der står her :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... uktion.php
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

ja jeg har også prøvet at starte uden luftfilter og holdt hånden bag karburatoren, men er det normalt at man så får benzin på hånden ?
og efter jeg satte nogle nye sikringer i igen havde jeg ikke nogen starter motor længere resten duer stadig. Når jeg brug kick-starteren har den stadig gnist...
men jeg har nu slebet det med sandpapir så nu er jeg sikker på at der ikke er dårlig forbindelse.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Selve forbindelsen fra batteri til startmotor bruger ikke sikring, men starterkontakten og starterrelæet gør.
Prøv og lyt om du kan høre starterrelæet sige "klik klik" når du trykker på starterknappen og giver slip.
Hvis den siger "klik klik" så prøv og tag stikker af på startermotoren og rens det, slib med lidt sandpapir og sørg for at stikket sidder tilpas stramt på.
Lyt om startermotoren drejer rundt. Så sider den VRRRRRR.
Hvis den drejer rundt men ikke tager fat så krumtappen drejer rundt så kunne det være starterdrevet der ikke tager fat som det skal.

Jeg ved ikke om det er normalt at få benzin på hånden når du holder hånden der. Idealt skal der vel ikke komme benzin den vej men det kan jo være der gør når den ikke kan køre og man står og forsøger at starte mange gange så ville ikke tager lidt benzin så tungt.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af resderra »

Har lige renset det og slebet det også men den gider ikke :( (samt wd40). Kan stator have en indflydelse på at den ikke kan starte ? selvom den har gnist og skal kickstarter og starterdrev smøres ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco super 8 ingen strøm / stel forbindelse ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Stator har ikke direkte inflydelse hvis bare de batteri er opladt nok.
Men hvis nu din stator ikke virker så oplades batteriet ikke også efter noget tid ja så er der ikke nok strøm til at drejer startermotoren rundt fordi den bruger meget strøm.

Ja de skal smørre engang imellem eller kan det være de ikke virker så godt.
Besvar