J.COSTA variator

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

J.COSTA variator

Ulæst indlæg af pehrmo »

Hej.
Er der nogen der har erfaring med forskellen på J.COSTA variator til 50 cc og den almindelige type variator ? Har set at man i Tyskland kan købe en J.COSTA variator der passer til Kymco og Sym 50cc, alle modeller og årgange, for små 90.- € !
12V
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. november 2011 19:40
Scootere: Piaggio Zip, gammel 45'er.
Geografisk sted: 6280 Højer
Kontakt:

Re: J.COSTA variator

Ulæst indlæg af 12V »

Desværre ikke, men følger lige med da jeg er meget nysgerrig :)
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

Re: J.COSTA variator

Ulæst indlæg af pehrmo »

Til NYSGERRIGE ! Sælges fra England for 120,44 € inc. Fragt til DK af carpimoto.it/en/32616_jc223tr-j-costa ELLER i Tyskland ved rollerscholz.de variomatik J.COSTA roller kymco sym artikelnummer 40784 89,99 € pluds fragt ! Har også set de haves til PIAGGIO, APRILIA etc. ! Har lige set en scooter mc på tuben der med nymonteret J.COSTA kørte fra 0-60 miles ( amerikanske) på 6,17 sec. ! PUE HA JOHN !!! God sommer !
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: J.COSTA variator

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg har ikke prøvet j. costa variamatic, og kommer heller ikke til det - prisen er alt for høj.
Men jeg vil anbefale dig at læse disse udenlandske forumomtale af J.Costa variatoren.

Den første er en regulær test. Her : http://totalruckus.com/phpBB2/viewtopic.php?t=14980
De 2 næste er med kritik af J.Costa varia. Her : http://www.modernvespa.com/forum/topic28828
- og her : http://www.modernvespa.com/forum/topic44011

Trådene er nogen år gammel, så måske er der ændret materiale hos J.Costa varia, som er det en del af kritikken går på.
Læs det selv.
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

Re: J.COSTA variator

Ulæst indlæg af pehrmo »

Kommentar på Katanas indlæg ! Angående links med slidspor, så er det på mc som jo kører med noget større kilrem ( i omkreds ) og det er kilremmen samt støv, der har slidt fugerne i remkassen ! Det behøver man ikke ( som jeg er ) at være uddannet kleinsmed for at se ! På scootere i Danmark er kilremmen en del af begrænsningerne,og derfor meget mindre i Ø ! Eksempel ! I Danmark er standartmålet på en kilrem til Sym Orbit,Fidel II,Kymco Agility etc. på 18x723x30 hvor den i Tyskland er 18x736 men der anbefaler man at købe en 18x743 ! Og Tyskerne anbefaler IKKE enkilrem der er så stor at den kommer ned og berører remkassen, så får de balade med Sym og Kymco ! Så med mindre man har fundet fidusen i forvejen og har sat en større kilrem på sin scooter, MEGET STØRRE KILREM, så ksulle der ikke være problemer angående J.COSTA ! Kører selv,ind til på onsdag hvor jeg får originaldele fra scootercity, med en kilrem på målene 17x734 og ruller på 5,5-4,7-5,5-4,7-5,5-4,7g og uden begrænsningsskive løber den 62 km/t, og den har ingen spor på hverken remkasse eller kilrem på at den har været nede at røre ! ( Købt 17x734 hos en mekaniker,han havde ikke en 18x723 men den anden kunne jeg godt bruge,underforstået at jeg husker at montere begrænsningsringen ! ) Med det i tanke, kunne jeg trods alt got finde på at bruge 90.- € på en J.COSTA variator til lokalkørsel ! Vi har kun patruljerende politi på øen, og de kommer kun sjældent på sidevejene ! God sommer.
Besvar