2012 Honda Vision 4T (AF72)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Katana skrev:Honda'en døde på en længere tur lørdag,
:thumbdown: Det er for surt.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Kymconørden@ Meget.
Heldigvis er der 24 mdr reklamationsret på modellen.

Scootergrisen@ Der kører ikke så mange Visioner rundt. I min by har jeg kun set 2 udover min. Og på forums ses ejere af Vision 4t sjældent, så der er ikke mange at spørge.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

Katana skrev:Kymconørden@ Meget.
Heldigvis er der 24 mdr reklamationsret på modellen.

Scootergrisen@ Der kører ikke så mange Visioner rundt. I min by har jeg kun set 2 udover min. Og på forums ses ejere af Vision 4t sjældent, så der er ikke mange at spørge.

Måske fordi den har samme sygdom som Yamaha Neo's 4takter (benzin/accelerationspumpe)?
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Katana skrev:Nyheder!.

Honda'en døde på en længere tur lørdag, og måtte transporteres med Falck til mit hjem - i dag blev den så leveret til værksted.
Og en reklamationssag blev oprettet.

Jeg har omsider fået nok! : af olieforbrug og af den seneste fejl.

Så må jeg se hvad importør og forhandler finder ud af.

Den Honda har været en blandet fornøjelse. :crazy:
Jo jo jo Katana, der kan være problemer også med såkaldte "kvalitetsmærker". Og Honda`en har da bragt dig vidt omkring ved jeg. Og både du og jeg går ikke og piller og skruer på vores scootere jævnligt; vi forventer maskiner der bare kører og kører og lader værkstedet om service og problemer. Jeg mener at Honda`ens olieforbrug er det største problem. Det kan ikke umiddelbart konstateres hos mekanikeren, men du har i hvert fald konstateret det. Så det handler om at overbevise forhandleren om at der er noget galt. Som han og Honda selvfølgelig må tage hånd om. Held og lykke med det og på snarlig tour-gensyn :P

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Ingen positive nyheder i denne uge 37.

Vi kan blot konstatere:
- At batteriet er fuldt opladet.
- At alle sikringer er hele.
- At alle relæer virker.
- At der er benzin på tanken.
- At benzinpumpen fungere og pumper benzin til dysen.
- At dysen ikke er tilstoppet og benzin sprøjter fra dysen når starter aktiveres.
- At startmotoren fungere.
- At der springer gnist fra tændrør når starter aktiveres.

- Og at Honda'en STADIG ikke kan startes!. :evil:

Min mekaniker har så godt som opgivet - nu må Honda importørens teknikere få fingerene ud af r*ven!.

Det er MEGET lille chance for at komme på scootertur i denne måned, med den slappe hastighed hvorpå både værksted og ikke mindst importør griber sagen an. :twisted: :twisted:
- Morale : Køb aldrig Honda NSC 50 Vision, for du er på herrens mark når teknikken svigter!.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

De skulle de hellere kigge på hvorfor den bruge så meget motorolie så kan det være de finder problemet.
Har de ikke har topstykke og cylinder af endnu ?
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Næh.
Min teori er også at fejlen har forbindelse til forbruget af motorolie.

Desværre tror værkstedet tilsyneladende ikke på mine tal jeg har noteret. Min allerstørste fejl, er jeg ikke har gjort olieforbruget til en garantisag, så kunne det være værksted og importør havde kigget nærmere på mine klager. Garantien er nu udløbet, så Nellemann og co skider på mig.

Havde jeg indendørs plads tog jeg den hjem, og splitteden den ad selv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du undersøgt om der stadig er fabriksgaranti ?
http://www.honda-mc.dk/Admin/Public/DWS ... ng%3bR.pdf
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

En halv-speget affære synes jeg. Mener at kunne huske den er købt i maj 2012. Altså er der stadig reklamationsret. Har du fået alle service foretaget hos forhandleren? Har du gjort ham opmærksom på det usædvanlige olieforbrug i tide? Har du insisteret? Og har han lyttet? Et for stort olieforbrug kan der desværre være forskellige meninger om; det er ikke så håndgribeligt som en knækket dippedut eller en benzinpumpe der bare ikke fungerer mere. Måske din forhandler ikke formår at overbevise importøren/Honda om dine problemer, men det burde være hans fornemste opgave. Jeg vil ikke prale af min egen forhandler, men han har taget både sig selv og mig seriøs da der var problemer. Jeg har ofret en del penge på service hos forhandleren (og kun fået serviceret der), til gengæld har de holdt mig 100% skadesløs når det brændte på. Også efter den såkaldte garanti på 1 år. Nu da scooteren er over 2 år forventer jeg så nok ikke mere. Jeg synes du skal tage en snak med din forhandler og fortælle hvad du forventer når du har købt en kvalitetsscooter af ham og ligeledes har fået den serviceret hos ham.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg var af den overbevisning at der kun var 1 års fabriksgaranti på min scooter, som ville være udløbet nu - jeg købte i maj 2012.
Heldigvis kan jeg se at garantien er på 2 år - den udvidede garanti på 3 år som Nellemann giver omfatter IKKE min med godt 3 uger.

Garanti er godt, men nytter ikke meget når det handler om at få min scooter HURTIGere på hjul igen.
Når det værksted jeg skal bruge, for garantien skal gælde, ikke kan klare jobbet med at diagnostificere fejlen/e.

Det er der vi står pt; venter på ekspertisen fra importøren.

- Forhåbentlig kommer den i år!.

PS. Den næste scooter bliver både Yamaha og købt hos dit værksted i Galten. Den service du har fået der er bare super.
Besvar