Elstart på en Peugeot Ludix

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Birdy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. juli 2010 22:13

Elstart på en Peugeot Ludix

Ulæst indlæg af Birdy »

Hej igen

Som sagt har jeg en Peugeot Ludix Classic, den er kun med Kickstart, og vil meget gerne have en elstarter på..har flere steder set man kan købe en elstater til en ludix classic..og har osse været ude at kigge om der kan sidde en på blokken og det kan der umiddelbart, hvad skal jeg være opmærksom på, hvis der skal en på den. der er er heller ikke batteri i, så er klar over jeg skal have et nyt batteri og så elstarter.. men kan det bare monteres, sætte elstarter til batteriet og en fom for kontakt, med tænd sluk eller ??

håber i kan hjælpe der hehe
Brugeravatar
daxthevaks
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 22. juli 2010 05:38
Scootere: Giantco sprint 30 km/t
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Elstart på en Peugeot Ludix

Ulæst indlæg af daxthevaks »

Hej nu kender jeg ikke lige din scooter og har faktisk ikke rodet med elstarter før, så jeg ved ikke lige om der er noget du skal være særlig opmærksom på.
Men hvis du kun sætter elstarter til dit batteri med en tænd/sluk knap, så bliver batteriet jo aldrig ladt op.
Så det vil nok være bedre at sætte batteri og elstarter til ledningsnettet hvis det er muligt :)
Brugeravatar
Birdy
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 29. juli 2010 22:13

Re: Elstart på en Peugeot Ludix

Ulæst indlæg af Birdy »

Ja det ville jeg osse gøre, så batteriet bliver ladet op.. men nogen der har et diagram over sådan et net.. så jeg kan samle det rigtigt hehe..

i tændingslåsen er der osse mulige for el start, da den kan drejes om lige som en bil når den starter..så der er da en on/off knap til elstart hehe..

men hvis den skal lade via stator så skal der vel noget relæ, kodensator etc på eller...

Så hvis nogen ligger inden med noget diagram, ville det vøre helt fjong ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Elstart på en Peugeot Ludix

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ville spørge hos en Peugeot forhandler om de har prøvet at sætte en el starter på.
Besvar