skive

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

skive

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

hej alle sammen jeg har lige byttet med en pgo hot 50 den gammle model men som alle andre sscooterr så køre den 60 men vil godt ha den skive i igen men den orginal skive er væk men kan man købe en ny? og er det såen en her http://www.thansen.dk/product.asp?c=693 ... 1712459982 og passer en hver skive til en hver scooter? håber i vil hjælpe mig! mvh steffen :)
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: skive

Ulæst indlæg af silversand »

Den du linker til har ikke noget med begrænsning at gøre "skiven" er en lille ring der oftest kun er en 2-5mm bred.

Den ser således ud
http://www.kgi.dk/product-9302-1650.php
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: skive

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

silversand skrev:Den du linker til har ikke noget med begrænsning at gøre "skiven" er en lille ring der oftest kun er en 2-5mm bred.

Den ser således ud
http://www.kgi.dk/product-9302-1650.php
hej mig og min ven prøvde og få den i men den passde ikke til den lile metal rør ting er der forslkig størlser på dem eller er de alle sammen de samme størsle?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: skive

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det er standard dele du har på scooteren så skal du vel bare købe standard dele til det rigtige scootermærke.
Det kan da godt være der er forskellig størrelse fra mærke til mærke.

Ringen skal sidde der :
Billede

Man kan vist få nogen i plastik, de bliver vist slidt efter noget tid så tror det er bedre at købe dem i metal. Ellers kan den køre hurtigere og hurtigere jo mere den bliver slidt.
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: skive

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

scootergrisen skrev:Hvis det er standard dele du har på scooteren så skal du vel bare købe standard dele til det rigtige scootermærke.
Det kan da godt være der er forskellig størrelse fra mærke til mærke.

Ringen skal sidde der :
Billede

Man kan vist få nogen i plastik, de bliver vist slidt efter noget tid så tror det er bedre at købe dem i metal. Ellers kan den køre hurtigere og hurtigere jo mere den bliver slidt.
okay tak den jeg har købt er i metal men min ven inde i scooter shoppen sage bare at det var en pgo hot 50 men han sage ikke at det var den gammle model men rullerne på scooteren var også helt slidte så vi tog den hen til ham jeg byttede den med (da han laver scooter og er meget bilig) det gjodte vi i fredags og skal nok hente den på onsdag vil jeg tro men rullerne var ikke sort de var helt gule og min ven sage at det så byteder at de skal udskiftes passer det? og kan en scooter der har kørt næsten 20000 km at betale sig og gør lovlig? og kan moteren holde til det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: skive

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kommer vel an på hvor velholdt den er. Men du har ret i at det er hårdere for motoren at køre lovligt fordi den så køre med højere omdrejninger og bliver varmere og brugere også mere benzin og olie osv.

Jeg ved ikke om der er forskel på den ring på en gammel og ny model men hvis du oplyser stelnummer og motornummer så burde de kunne vide hvilken ring du skal have.
Det er noget med der står P0 eller P2 eller P5 bag på motoren, det kan være der er forskel mellem de modeller men ved det ikke.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: skive

Ulæst indlæg af silversand »

Det med at rullerne skal skiftes hvis de er gule er ikke helt korrekt, da du kan få ruller i alskens farver, alt efter hvilken producent de er fra, og hvor tunge de er.
Du kan se når ruller skal skiftes, hvis de har fået kanter, hvis de ikke er minimum 99% runde, så trænger de til at blive skiftet.

Har selv lige skiftet ruller på en SF2, og der var de gamle blå, og de nye er grå, da det er en anden producent (MAX MC's egne)
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: skive

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

scootergrisen skrev:Kommer vel an på hvor velholdt den er. Men du har ret i at det er hårdere for motoren at køre lovligt fordi den så køre med højere omdrejninger og bliver varmere og brugere også mere benzin og olie osv.

Jeg ved ikke om der er forskel på den ring på en gammel og ny model men hvis du oplyser stelnummer og motornummer så burde de kunne vide hvilken ring du skal have.
Det er noget med der står P0 eller P2 eller P5 bag på motoren, det kan være der er forskel mellem de modeller men ved det ikke.
okay altså ham scooter forhandlerne er ikke helt udannet i det det er derfor jeg har ham den anden han er også lidt biliger og han har lavet det i 25 år :)
Brugeravatar
Laxandsteffen
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. september 2011 19:45
Scootere: Giantco Stealth 30 kmt og den er bare pisse fed og kør på!

Re: skive

Ulæst indlæg af Laxandsteffen »

silversand skrev:Det med at rullerne skal skiftes hvis de er gule er ikke helt korrekt, da du kan få ruller i alskens farver, alt efter hvilken producent de er fra, og hvor tunge de er.
Du kan se når ruller skal skiftes, hvis de har fået kanter, hvis de ikke er minimum 99% runde, så trænger de til at blive skiftet.

Har selv lige skiftet ruller på en SF2, og der var de gamle blå, og de nye er grå, da det er en anden producent (MAX MC's egne)
okay kan ikke lige huske om de har kanter på men det tror jeg de havde kom også lige i tænke om at der mangle også en lilie trekant ud af plaksik på et eller andet :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: skive

Ulæst indlæg af Jps »

Skiven/ringen på en PGO 30'er skal være 8mm bred og lavet i metal. Plastikringen der kan få's duer ikke, da den slides for hurtigt. Og til en 45'r, skal ringen være 4,2 mm bred. Ang. ruller så er de originale i Dr. Big, hvide (7,5 grams). Lige pt køre jeg med sorte 8 grams, fra Topracing :D.
Besvar