Benzin sluger.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Benzin sluger.

Ulæst indlæg af jack »

Hej har købt ny scooter Piaggio nrg power dt 30 kmt.Den er helt ny 2012 den kører imellem 57 -63 kmt fra importøren hvad jeg synes er noget mere ind de 30 kmt som den må kører.
Og så bruger den barer benzin ca 12 kml. Hvad skal man gøre i sånt et tilfælde, ved godt jeg skal snakke butikken hvor jeg har købt den.
Men han er så nødtil og snakke med importøren, er ikke meget for at der hvor jeg har købt den at de skal til og skille den ad.
Kan man lade handlen gå tilbage eller sige man vil have en anden selfølgelig af samme model.
Har det lidt sånt med at når man bruger 16000 kr på en scooter så skal det også bare være i orden.
:(
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Benzin sluger.

Ulæst indlæg af silversand »

Jeg ville, personligt, forlange enten en anden scooter, eller pengene retur, når der er tale om en sprit ny scooter, der tilsyneladende er gjort noget ved, da den ikke skal renge 60kmt fra importøren, og heller ikke køre så kort på literen, 12km/l er jo v6 økonomi, og regner ikke med at der sidder sådan en på en piaggio ;)

Men en anden ting er købeloven, og den siger, at forhandleren må udbedre fejlen, hvis han vil. Men det er de færreste forhandlere der gider bøvle med en ny scooter, så de sender dem oftest bare retur til importøren, og giver en ny istedet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Benzin sluger.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du vil køre lovligt så skal du jo sige den køre de 60 km/t så de kan rette det. Det jo dig der får bøden hvis du bliver stoppet også er politiet ligeglad med om du siger at den var sådan da du købte den.

Så er der så bare det at lovlige scootere gerne køre kortere på literen fordi de er begrænset i variatoren.
Så hvis du vil køre længst på literen så skal variatoren være ubegrænset. Der er som regl en ring mellem de forreste remskiver som skal fjernes.
Men det kan da være den er fjernet siden den kan køre så hurtigt.

Kan godt forstå du ikke vil have de skal rode med motoren allerede men hvis de bar skal sætte en ring i variatoren så skal de kun have variatordækslet af og en remskive så det er ikke så slemt, de burde de da kunne finde ud af.
Brugeravatar
jack
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. januar 2012 00:42

Re: Benzin sluger.

Ulæst indlæg af jack »

Hej så kan jeg være her.
Har kørt den ud til forhandleren, så vil han kontakte importøren så må vi se hvad der sker. Gir lige en tilbage melding på hvad der sker men tak for jeres svar.
vh jack
Besvar