Har vildt brug for jeres råd og expatise

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Drewbie
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. april 2012 21:57

Har vildt brug for jeres råd og expatise

Ulæst indlæg af Drewbie »

Hejsa allesammen
Jeg er ny på dette forum og håber i kan hjælpe mig jeg står og måske vil købe en scooter 45.
Og jeg har set på denne her.

Yamaha giggle 45 scooter
Yamaha, Velholdt og velkørende Yamaha Giggle 45 scooter fra 2008 sælges. Den er passet med alle service, har fået nye dæk samt nyt Horn.
Den kører omkring 45-50 km/l. Har kørt knap 17.000 km, og jeg har ikke oplevet nogle problemer med den. Har været brugt til at køre langture (45-60 min hver vej på arbejde).
Hvordan lyder det i jeres øre ???
Og hvad vil prisen typisk ligge på ???
Og er det meget den har kørt eller det skal man ikke tage så tungt???
Og hvad er bedømmelsen general af denne model god eller meget skidt.
Kan man evt købe en repartions håndbog over den ???
Håber meget i kan hjælpe mig da det er mit første køb.
Med venlig hilsen drewbie.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Har vildt brug for jeres råd og expatise

Ulæst indlæg af silversand »

En ting du skal være opmærksom på, når den har kørt 17.000km, er om udstødningen er blevet skiftet, ellers skal du nok regne med at det snart skal gøres, da den er ved at være fyldt op med sod.
Det samme med cylinder/stempel, det er også ved at være godt slidt efter 17.000km hvis det ikke er blevet skiftet.
(når du spørger, så spørg ikke direkte om udstødning/stempel er skiftet, spørg generelt om der er noget der er blevet skiftet på den, og hvornår)
Men ellers er Giggle en rimelig god scooter (bortset fra at jeg personligt syntes den er grim)
Prisen, vil jeg gætte på en 4-5000kr, alt efter stand på skjoldene, hvis de har bare den mindste revne, så falder prisen meget, da de er ret dyre at få fat i.
Se også efter om den har fået lavet services ifølge servicebogen, ihvertfald de første 10.000km, hvis ikke, så kan prisen også presses lidt på det.

Km. standen skal du ikke tage så tungt, så længe den er vedligeholdt, når det er en japaner.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Har vildt brug for jeres råd og expatise

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan se info om den og manualer her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... yamaha.php

Jeg gad godt og have sådan en da den kan køre langt på literen.
Det som skulle holde mig fra at købe sådan en er at den nok er dyr i reservedele.
Der var noget med en som havde en Honda Zoomer (også med brændstof indsprøjtning) hvor man skulle have en ny benzinpumpe eller noget og den kostede vist 2000-3000 kroner det var helt vildt. Jeg ved ikke hvor dyrt det er til Yamaha Giggle men kunne forstille mig det ikke er billigt.

Men jeg tror ikke det skulle være nødvendigt at skifte cylinder osv så tidligt når det er en 4 takt væskekælet.
Det vist mere hvis det var en 2 takt.
Besvar