Giantco sprint - lader ikke.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
donald_duck
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. november 2011 22:59
Scootere: Giantco Sprint, - 2006

Giantco sprint - lader ikke.

Ulæst indlæg af donald_duck »

Hygge hejsa igen.

Efter en masse dejlige brugbare svar sidst besluttede jeg at prøve lykken igen :)

Mit problem nu er at min scooter simpelt ikke lader batteriet op selvom at statoren giver strøm.

Jeg har lavet en video jeg håber du lige vil bruge 2 min på at se igennem og evt komme med en løsning.

Undskylder den klodsede filmning men varmen på værkstedet er røget så det er VIRKELIG koldt. :(
Pive lyden kommer omme fra remmen da den står alt for højt i tomgang og prøver at trække.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint - lader ikke.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Statoren ser ud til at virke. Du har sat den på 200 Ohm så det er altså modstand du måler. Der behøver motoren ikke at køre.
Hvis du skal måle om den laver strøm/spænding så sæt multimeteret til 200 volt AC og mål mens motoren køre.
Prøv og mål måde mens stikket til statoren er taget fra og mens det er samlet. Og giv gas for at hvor mange volt den kommer op på.

Anyway hvis statoren virker (hvad det ser ud til) og batteriet ikke bliver opladt så er det sikkert spændingsregulatoren som er defekt eller der er en løsforbindelse et sted mellem stator, spændingsregulator og batteri.

Prøv og saml stikket, start motoren også mål oppe på spændingsregulatoren med stikket i. Den sidder vist under frontskjoldet på scooteren.
På de 2 ledninger fra statoren skal du måle VAC (vækselstrøm) og på de 2 andre ledninger målder du VDC (jævnstrøm).
Når du giver gas skulle du gerne kunne måle omkring 14 volt DC.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Giantco sprint - lader ikke.

Ulæst indlæg af onkelroar »

donald_duck skrev:Hygge hejsa igen.

Efter en masse dejlige brugbare svar sidst besluttede jeg at prøve lykken igen :)

Mit problem nu er at min scooter simpelt ikke lader batteriet op selvom at statoren giver strøm.

Jeg har lavet en video jeg håber du lige vil bruge 2 min på at se igennem og evt komme med en løsning.

Undskylder den klodsede filmning men varmen på værkstedet er røget så det er VIRKELIG koldt. :(

Pive lyden kommer omme fra remmen da den står alt for højt i tomgang og prøver at trække.
Havde det samme med en G-buddy jeg havde til reperation for noget tid siden. Skiftede spændingsregulator og så kørte den igen.
Brugeravatar
donald_duck
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. november 2011 22:59
Scootere: Giantco Sprint, - 2006

Re: Giantco sprint - lader ikke.

Ulæst indlæg af donald_duck »

Hej igen.

Jeg fik et resultat på omkring 9 volt på vækselstrøm ved statoren nu. (i tomgang, den går op hvis jeg giver gas)
Fik målt 14-15 strøm på stikket der går op til regulatoren, dog på vækselstrøm også da den kun gav 0.03 på jævnstrøm, men der er ihvertfald forbindelse dertil.

Prøver at købe en ny regulator først da det ser ud som om strømmen når fint dertil men stopper der, fra batteriet op til regulatoren er der nemlig også forbindelse.
Besvar