Mere hjælp!
Mere hjælp!
Hejsa endnu en gang.
Jeg har nu fundet fejlen mht. manglende benzin i karburatoren.
Jeg fik den faktisk til at køre i en kort periode. Det hele så ud til at virke som det skulle, så jeg kørte en tur på den, hvorefter den døde, da jeg sænkede farten.
Jeg opdagede så senere at blandings/luft skruen var poppet ud. Dén er så skiftet ud nu.
Jeg kan dog stadig ikke få startet scooteren. Prøvede så med diesel/benzin start og så startede den.
Hvis jeg giver den dieselstart lang tid nok, kan den til sidst køre uden (med fuld gas) - lige så snart jeg slipper gassen, dør den.
Håber i kan hjælpe!
MVH
Jeg har nu fundet fejlen mht. manglende benzin i karburatoren.
Jeg fik den faktisk til at køre i en kort periode. Det hele så ud til at virke som det skulle, så jeg kørte en tur på den, hvorefter den døde, da jeg sænkede farten.
Jeg opdagede så senere at blandings/luft skruen var poppet ud. Dén er så skiftet ud nu.
Jeg kan dog stadig ikke få startet scooteren. Prøvede så med diesel/benzin start og så startede den.
Hvis jeg giver den dieselstart lang tid nok, kan den til sidst køre uden (med fuld gas) - lige så snart jeg slipper gassen, dør den.
Håber i kan hjælpe!
MVH
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11279
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Mere hjælp!
Så nu kommer der altså benzin når du suger i vakuumslangen ?
Så check er der er kommet benzin i karburatoren ved at løsne drænskruen i bunden af karburatoren, så skal der komme benzin.
Hvis der ikke kommer benzin ud så sidder nåleventilen sikkert fast.
Så kan du prøve og rense karburatoren.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... urator.php
Der er en masse små gange og dyser som skal være rene og check at gummimembranen øverst i karburatoren ikke er gået i stykker.
Så check er der er kommet benzin i karburatoren ved at løsne drænskruen i bunden af karburatoren, så skal der komme benzin.
Hvis der ikke kommer benzin ud så sidder nåleventilen sikkert fast.
Så kan du prøve og rense karburatoren.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... urator.php
Der er en masse små gange og dyser som skal være rene og check at gummimembranen øverst i karburatoren ikke er gået i stykker.
Re: Mere hjælp!
Jeg har renset karburatoren 3 gange eller sådan noget. Og der kommer massere benzin i karburatoren.
- silversand
- 6. Rang
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
- Køretøjer: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt) - Geografisk sted: 8620 Kjellerup
Re: Mere hjælp!
Hvis der kommer benzin i karburatoren, men ikke videre, så er det tegn på at din(e) dyse(r) er stoppet.
Er du helt 100% på at tomgangsdysen har fri gennemgang, det skal både være på langs af dysen, og igennem alle de små huller at der er fri gennemgang. Har haft et par stykker hvor en eller 2 af de små huller på siden var stoppet, og det var nok til at den ikke gad starte ordentlig. Og en enkelt hvor dysen var stoppet på langs, hvor scooteren overhovedet ikke kunne startes.
Prøv at pille luftfilterkassen af, og så hold hånden for karburatoren mens du giver gas og kører på starteren, så skulle din hånd gerne blive våd af benzin, hvis den gør det, så kommer der fint benzin op af hoveddysen.
Der kommer dog ikke nok benzin igennem tomgangsdysen til at den kan testes på samme måde, da der ikke er tryk nok på til at det kan sprøjte bagud i tomgang.
Og hvis den kan starte på dieselstart, så er problemet enten ved karburator eller benzintilførsel til karburator.
Tjek evt. også studs og membran efter om der sidder skidt der og blokerer for benzinen.
Er du helt 100% på at tomgangsdysen har fri gennemgang, det skal både være på langs af dysen, og igennem alle de små huller at der er fri gennemgang. Har haft et par stykker hvor en eller 2 af de små huller på siden var stoppet, og det var nok til at den ikke gad starte ordentlig. Og en enkelt hvor dysen var stoppet på langs, hvor scooteren overhovedet ikke kunne startes.
Prøv at pille luftfilterkassen af, og så hold hånden for karburatoren mens du giver gas og kører på starteren, så skulle din hånd gerne blive våd af benzin, hvis den gør det, så kommer der fint benzin op af hoveddysen.
Der kommer dog ikke nok benzin igennem tomgangsdysen til at den kan testes på samme måde, da der ikke er tryk nok på til at det kan sprøjte bagud i tomgang.
Og hvis den kan starte på dieselstart, så er problemet enten ved karburator eller benzintilførsel til karburator.
Tjek evt. også studs og membran efter om der sidder skidt der og blokerer for benzinen.
Re: Mere hjælp!
Når jeg holder hånden for karburatoren bliver min hånd våd af benzin.
Synes bare der er fint hul igennem dyserne. Kan ikke se noget der skulle være galt.
Men jeg vil prøve at rense karburatoren endnu en gang.
Synes bare der er fint hul igennem dyserne. Kan ikke se noget der skulle være galt.
Men jeg vil prøve at rense karburatoren endnu en gang.
- silversand
- 6. Rang
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
- Køretøjer: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt) - Geografisk sted: 8620 Kjellerup
Re: Mere hjælp!
Det lyder ikke til at det er karburatoren så, når din hånd bliver våd.
Har du tjekket membranen og studsen om de er rene? og at membranen åbner korrekt?
Har du tjekket membranen og studsen om de er rene? og at membranen åbner korrekt?
- onkelroar
- 7. Rang
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
- Køretøjer: Giantco G-buddy 13000 km
Re: Mere hjælp!
Tjek følgende:
Alle vacumslanger skal være ok og slutte 100% tæt. Klip evt en halv cm af dem og sæt dem på igen.
Tjek at indsugningsmembranen er hel og uden revner. De kan godt finde på at "hæve" eller krympe.
tjek at gas spjældet løfter sig helt op når du giver fuld gas.
Alle vacumslanger skal være ok og slutte 100% tæt. Klip evt en halv cm af dem og sæt dem på igen.
Tjek at indsugningsmembranen er hel og uden revner. De kan godt finde på at "hæve" eller krympe.
tjek at gas spjældet løfter sig helt op når du giver fuld gas.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11279
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Mere hjælp!
Det kan være der bliver suget falsk luft ind omkring indsugningsstudsen.
Så prøv og skru indsugningsstudsen af og check den og gummiringene og isolatorstykker, måske er det revnet eller mangler eller indsugningsstudsen er ikke spændt ordentligt fast eller den holder ikke tæt ved karburatoren.
Har du prøvet at kontroller ventilspillerummet ? Ellers prøv det.
Prøv også og hold for hullet i luftfilteret sådan at der ikke kan komme så meget luft ind mens du starter.
Og hvis du får den til at køre med dieselstart med fuld gas så prøv og lad den køre sådan i noget tid, altså ikke fulde omdrejninger bare sådan at den køre ligesom den selv kørte i tomgang cirka også lad den køre sådan i 5 minutter så motoren er blevet varm og se om det hjælper på noget.
Så prøv og skru indsugningsstudsen af og check den og gummiringene og isolatorstykker, måske er det revnet eller mangler eller indsugningsstudsen er ikke spændt ordentligt fast eller den holder ikke tæt ved karburatoren.
Har du prøvet at kontroller ventilspillerummet ? Ellers prøv det.
Prøv også og hold for hullet i luftfilteret sådan at der ikke kan komme så meget luft ind mens du starter.
Og hvis du får den til at køre med dieselstart med fuld gas så prøv og lad den køre sådan i noget tid, altså ikke fulde omdrejninger bare sådan at den køre ligesom den selv kørte i tomgang cirka også lad den køre sådan i 5 minutter så motoren er blevet varm og se om det hjælper på noget.