Giantco Sprint vil ikke tage gas

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af giantco07 »

Efter at have skiftet stempel, ringe, krydspind, pakninger og olie. Jeg rensede også karburatoren, da accelerationsventil sad fast, den fik jeg løsnet. Da jeg startede den op første gang tog den fint gas, men dagen efter da jeg ville køre en tur ville den absolut ikke tage gas?.

Der var kommet lidt for meget olie på, den skød olie ud fra oliepind hullet (havde nær fået det hovedet), men har aftappet så der er til midt på pinden.

Den er let at starte og går okay i tomgang, men når jeg prøver at give lidt gas dør den. Har tjekket at knasthul står rigtigt"T" mærke og de tre huller på knasthjulet står som de skal.

Jeg mistænker selv at der er kommet noget skidt i karburatoren under 1. opstart men er der nogen som har anden erfaringer? :think:
Senest rettet af giantco07 10. januar 2012 09:38, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vil tro det er noget med karburatoren.

Prøv og rens karburatoren igen og check gummimembranen øverst ikke har revner og at stemplet kan bevæge sig frit op og ned.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af giantco07 »

Jeg prøver lige at rense karburator igen :-)
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af giantco07 »

Karburator og luftfilter renset og nu kører det. Men øv, den metalliske skurelyd som jeg havde håbet forsvandt ved at skifte stempel osv. er der stadig. Der er i de 1. sekunder når jeg koldstarter, og periodisk ved høje omdrejninger når jeg kører (ikke når den står på støttefod, ihvertfald ikke konstateret endnu). Min ide eller bange anelse er at lejer på krumtappen er slidte. Men ville nu nok mene at lyden ville være konstant?. Har I andre ideer? Varioruller er nye samt V-rem er ny.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu da du har sat nye dele i som stempel og ringen så skal du jo nok lige slides til, men det lyder som om lyden også var der med de gamle dele.

Kan du optage en video hvis du bevæger kameraet rundt omkring på motoren sådan at man kan høre lyden forskellige steder fra ?

Du kunne prøve og tage starterdrev, kileremmen og rullevægte af sådan de og den bagerste del af variatoren ikke køre rundt for a udelukke de dele.
Prøv og kig på inder siden af variatorskjoldet og på starterdrevet om der er noget som ser ud til at været bliver ramt.
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af giantco07 »

Jeg har i en periode kørt uden starterdrevet, da jeg skiftede ruller og V-rem opdagede at det havde slæbt på startkransen, der manglede en lille bøsning. Men lyden var der osse da jeg kørte uden starterdrev så det kan jeg udelukke. Vil prøve om jeg kan optage lyden, men det betinger at lyden kommer mens kanllerten står på støttefoden, da lyden oftest kommer ved kørsel med høje omdrejninger og kun lige ved kold opstart i 2-3 sekunder. Vil prøve at fjerne V-rem og ruller, måske det kan udelukke noget.

ja, er godt klar over at de nye dele skal køres til :-) er det ikke passende med ca. 200km?.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint vil ikke tage gas

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Står noget om tilkørsel her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/tilkoring.php

Min ene bøsning til starterdrevet røg også ud engang, jeg fik købt et par løse bøsninger.
Du kan læse om det her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... erfaringer
Starterdrevet havde også slået på mit starterdrev sådan at en metalkrans var bukket ind også kunne den lille fjeder ikke udvidde så så jeg har fjernet den yderste metalkabbe om fjederen som du sikkert kan se her.
Billede
Besvar